Dom |:( - verkeerde transformator...

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Hallo iedereen,

Ik heb laatst een switchje in de USA besteld, maar ik heb er absoluut geen rekening meegehouden dat ze daar een ander stroomnet hebben.

Nu zit er bij die switch zo'n transformater (zo heten die dingen toch) die 120V op 60Hz wil hebben. Dat kan in Nederland niet (duh), daar heb ik 220-230V op 50Hz uit de muur.

Mijn vraag is, kan je hier ergens in nederland een zo'n ding halen zodat ik mijn geld niet over de muur heb gegooid?

BTW: Als output moet dat ding 7.5VDC/1A leveren. Kan je zo'n transformator krijgen in nederland die dit levert en zijn er dan geen problemen met het 50HZ vs. 60Hz verschil? :?

please help

Verwijderd

Gewoon een universeele adapter kopen. Het verschil tussen 50 en 60Hz is er niet. Omdat de output die nodig is gelijkstroom is.

Veel plezier met je switch.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij kun je gewoon naar een electrozaak gaan en zo'n mooie 'universele' adapter kopen voor een tientje.. zit een schakelaartje op voor gewenste voltage en een aantal stekkertjes. Mocht de juiste stekker dr niet bijzitten dan knip je die van de 120V adapter dr gewoon af en monteer je die op die 'universele' adapter.

Het lijkt me dat dit wel werkt.. anders vraag je het ff bij een electrozaak..

• Hielko
Kan je die gewoon bij de plaatselijke electronicaboer krijgen?

En hoe duur zijn die dingen ongeveer?

• Palomar
  • Niet online
:) Macdweal was eerder..

• Hielko
Rick_h beantwoord mijn vraag al voordat ik hem gesteld hebt :D!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22
Universele Adapter leuk en aardig, maar ga er wal van uit dat die van een tientje ook echt geen 1A trekken. Dus niet zo'n ding van een gevaarlijk klinkend chinees merk kopen, maar ff checken of ie wel genoeg Amps trekt

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Koop gewoon een willekeurige adapter/travo die 7.5V= levert bij een Ampere en plak er evt een stabilisator chippie achter :)
Tis toch niet toevallig zo'n Compex pocket switch :?
De transformator die daarbij wordt meegeleverd geeft een spanning van ruim 11V wat dan ook niet echt erg is omdat er intern nog een regelteefie inzit die er een netjes afgevlakte stabiele 5V= van maakt :)

Powered bij meergranenbrood.

• Hielko
Veel plezier met je switch.
Dat zal wel lukken als alles goed gaat 8-).
echt geen 1A trekken
1A is toch niet zo veel, of wel?

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

/quote
1A is toch niet zo veel, of wel?
/quote

dik 6 miljard elektronen per sec. door 1mm^2 koper van 1 cm lang

• Hielko
LOL, maar serieus zelfs een simpel adaptertje moet toch wel 1A kunnen trekken of niet?

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

soms wel soms niet dat hangt van de specs af *duh*

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

de specs van die dingen zeggen wel vaak 1A maar dan moet je niet vragen wat er nog uit komt aan spanning, dat is over het algemeen diep triest..

Koop dus een wat duurdere a.u.b. om storingen te voorkomen. een gestabiliseerde adapter is helemaal niet zo duur meer (zie conrad ofzo)

zet er anders een klein verhuis trafootje tussen..

IP Rocks

• Hielko
Ik heb nu voor 30 piek zo'n universeel ding gekocht... volgens de specificaties kan ie maximaal 800 mA leveren en dan is het voltage van 7,5 naar 7,2 volt gezakt (aldus de specs).

Niet helemaal dezelfde specs als wat ik nodig had, maar ik heb het vermoeden dat ik hiermee wel een klein switchje kan voeden :).
Pagina: 1