CD stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Hoi,

Ik heb een nieuwe HD gekregen en daarom alles op CD gezet. Nu heb ik een .pst bestand (outlook) van 500 MB met alle mailtjes van het afgelopen jaar. Als ik de CD in de computer doe gaat alles prima, copieëren lijkt ook prima te gaan maar op ongeveer 95% blijft hij 'hangen' en krijg ik een foutmelding.

Ik heb het in meerdere computers geprobeerd, is er nog een manier om de gegevens te redden. Een anders bestand op zelfde CD (30 MB) doet het wel goed.

Thanx.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
zip het eerst eens en probeer het dan te branden. Als dat wel lukt zou het kunnen zijn dat het brandprogramma er iets mee probeert te doen wat niet kan.

• Gaafy
Zo simpel is het niet, want ik heb het niet meer (mijn oude HD moest ik omruilen, garantie). Is er een manier om het toch nog van de cd af te halen?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
Als het bij meerdere cd-spelers faalt heb je grote kans dat de data beschadigd is maar misschien kun je het met een programma te pakken krijgen welke meer pogingen doet om de data te lezen. (explorer leest maar een paar keer en geeft het dan op, sommige programma's proberen het veel vaker) hierdoor heb je kans dat deze wel een keer de data pakken maar veel kans geef ik het niet.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tip 1: Probeer het eens in dos. Eerst heel vaak retry en als dat niet lukt Ignore. Dan kijken of outlook het bestand nog wil pikken. Wellicht ben je dan wel sommige mailtjes kwijt maar niet alles.

En anders zijn er diverse programmatjes om te proberen

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Gaafy
In DOS krijg ik helaas: "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) 0 bestanden gekopieerd". Dat lijkt dus ook niet echt te werken...

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
google ff op CD data rescue...

bij mij heeft dat vaker geholpen

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gaafy schreef op 28 januari 2004 @ 23:08:
In DOS krijg ik helaas: "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) 0 bestanden gekopieerd". Dat lijkt dus ook niet echt te werken...
Is dat echt in dos of in de command-line mode van een windows versie. Ik bedoel echt DOS. Dus geen dosbox met windows op de achtergrond. Ik kreeg daarbij altijd netjes readerror [a]bort [r]etry [i]gnore

Maar probeer eerst eens bovenstaande tip.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 11:26

ScSi

Belg.

Je krijgt deze fout: "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) 0 bestanden gekopieerd"

Jammer maar helaas, maar je CD'tje is voor de vuilbak. Heb ik ook al een paar keer gehad, tot mijn grote ergernis, maar er is niets aan te doen. Als je het alsnog wil proberen rescuen:
a) maak een image van de cd met nero of clonecd en pak de image uit met isobuster
b) CD-DVD Diagnostic kan ook nog iets proberen, maar veel zal het niet zijn.

Je kan er een onderlegger van maken vrees ik :(
Pagina: 1