Asus A7N8X-E boot niet met Radeon 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 23:32
Ik heb een A7N8X-E Deluxe moederbordje van Asus, en deze wil ik werkend hebben met een Radeon 9700 Pro.
Het probleem is: bij het opstarten loopt de PC vast vlak voordat het geheugen gecheckt wordt (dus echt vlak nadat het BIOS scherm op het scherm staat). Ik heb een andere videokaart (Radeon 9600) geprobeerd, en deze werkt wel gewoon.
Ik heb de 9700 Pro in een andere computer geprobeerd, en dat werkt ook zonder problemen. Daarom denk ik dat de combinatie van A7N8X-E en Radeon 9700 Pro een beetje fataal is :(

Ik heb al gezocht op google en op got, maar ik vind niemand die eenzelfde ervaring heeft gehad en er ook een oplossing voor weet.

Ik heb al geprobeerd:
- Het AGP-voltage te verhogen, elke setting geprobeerd, van min tot max, maakt niet uit
- Alle apparaten los te koppelen, maakt ook niks uit.
- CMOS te resetten, battery er uit te halen etc, werkt ook niet

Kortom, ik weet het niet meer. Weet iemand misschien waarom mijn Radeon 9700 Pro niet werkt met een A7N8X-E mobo?
Ik draait met 1Gb DDR-geheugen (noname) en een XP 2700+ (niet overgeklokt).

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het aan het moederbord (weerstandje of iets dergelijks).
Gezocht met google en gevonden op een forum:
"I have an A7N8X-E Deluxe that's working fine with a Radeon 9700 pro. I need
to open it up sometime soon to add some bits, when I do I'll _try_ to
remember to look and see if I can identify whatever they had in mind."
Dus...heb je al geprobeerd het bord terug te brengen en een nieuwe exemplaar te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:14:
Waarschijnlijk ligt het aan het moederbord (weerstandje of iets dergelijks).
Gezocht met google en gevonden op een forum:

[...]

Dus...heb je al geprobeerd het bord terug te brengen en een nieuwe exemplaar te proberen.
Nou, het bord is net nieuw. Ik had eerst een A7N8X Deluxe (de oude), maar die ging kapot en de A7N8X-E is net vandaag binnengekomen, dus om hem nou gelijk weer terug te sturen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met "Halt on all errors." Heb je deze optie al eens een keer uitgezet? Bij een vriend van mij met dezelfde situatie verrichtte het wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had trouwens ook problemen met dit bord. Eerst zat er een el-cheapo ECSk7S5A bord in mijn toren..geen problemen.

Installeer de ASUS A7V8Nx-E Deluxe: Blauw scherm error...dus xp weer opnieuw geinstalleerd.
Hoor ik een stem: "System failure due to overclocking of processor". Maar Windows start wel gewoon. En ik heb hem niet overgeklokt.

Waarschijnlijk zit de cooler niet goed...het was een bitch om hem te installeren.
De temp zit rond de 61 graden. :D Ik heb nu de kast open met zo'n grote staande blower erop. 8)7

Affijn...tubetje pasta gehaald...zometeen even weer opnieuw doen. Ook meteen een blauwe case fan met led erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:29:
Hoe zit het met "Halt on all errors." Heb je deze optie al eens een keer uitgezet? Bij een vriend van mij met dezelfde situatie verrichtte het wonderen.
Heb ik ook ff getest, maakt ook niks uit :'(
Ik heb al voor ik dit topic startte een mail naar Asus gestuurd BTW, maar ik ben bang dat ik wel een tijdje kan wachten op hun antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:42
Dat serie moederborden is volgens mij gewoon een beetje brak. Ik heb afgelopen week exact hetzelfde moederbord verwisseld. Op de betreffende PC was ook een RAdeon 9700 geinstalleerd. Deze wilde wel booten, maar rebootte uit zichzelf. Later werkte ineens het modem niet meer, van slot verwisseld, en werkte weer. Nog drie dagen later ging het geluid uit. nooit meer goed gekregen. Uiteindelijk heb ik er een ander moederbord ingegooid, en alles loopt als een zonnetje.

Moraal van dit verhaal, ga terug naar je leverancier en wissel het plankje in voor een andere (in mijn geval wel een Asus, maar een goedkopere en dus minder luxe uitvoering). De combinatie die je nu hebt, lijkt inderdaad erg te conflicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:53:
Waarschijnlijk zit de cooler niet goed...het was een bitch om hem te installeren.
De temp zit rond de 61 graden. :D Ik heb nu de kast open met zo'n grote staande blower erop. 8)7

Affijn...tubetje pasta gehaald...zometeen even weer opnieuw doen. Ook meteen een blauwe case fan met led erbij.
61 graden idle? :/
Lijkt me idd dat je de koeler brak hebt geinstalleerd.
Ik heb hetzelfde bord (niet met een ati 9700 trouwens :P ) en m'n cpu is 41 graadjes idle. Vond het trouwens ook niet echt lastig om de koeler te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:58

AdB

Misschien ligt het aan het geheugen. Vergelijkbaar probleem (A7N8X) die niet door de bios komt hier: A7N8X-X dood bij opstart

Ook al geeft memtest geen fouten, het geheugen ruilen kan ook wonderen doen.

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
AdB schreef op 29 januari 2004 @ 18:26:
Misschien ligt het aan het geheugen. Vergelijkbaar probleem (A7N8X) die niet door de bios komt hier: A7N8X-X dood bij opstart

Ook al geeft memtest geen fouten, het geheugen ruilen kan ook wonderen doen.
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar het leek me waarschijnlijker dat de 9700 Pro dan teveel stroom trekt bij het opstarten (zoals ook in dat topic wordt verondersteld). Maar omdat ie het zonder harddisks etc. nog steeds niet deed heb ik dat ook maar afgeschreven (350w zou ook genoeg moeten zijn met 3 hds en een dvd-speler). Is het ook mogelijk om alleen de Radeon aan een andere voeding aan te sluiten, of is dat niet echt gezond?

Ik zal iig even het geheugen testen en proberen met een ander reepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op 29 januari 2004 @ 12:30:
[...]

61 graden idle? :/
Lijkt me idd dat je de koeler brak hebt geinstalleerd.
Ik heb hetzelfde bord (niet met een ati 9700 trouwens :P ) en m'n cpu is 41 graadjes idle. Vond het trouwens ook niet echt lastig om de koeler te monteren.
Huh, ik heb dezelfde plank en 28 graden idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord:

Kijk eens op je radeon pro en naar de serienummer: PN-XXXXXXX-30

Het laatste getal moet 30 of hoger zijn, anders ligt het aan de radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:15:
Het antwoord:

Kijk eens op je radeon pro en naar de serienummer: PN-XXXXXXX-30

Het laatste getal moet 30 of hoger zijn, anders ligt het aan de radeon.
Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt en waar je dat nummer kan vinden?
Ik heb op de kaart gezocht naar het serienummer, en ik vind niet echt iets wat er op lijkt. Deze nummers staan er op:
S/N: G0304044125G
CGA-9728TVD
CN-094219-A30CP-32D-004Q
En Rev A00 nog op een klein stickertje

Ik heb nu ook getest met ander geheugen, maar dat hielp ook niet. Verder heb ik alleen de Radeon 9700 Pro aangesloten op een andere voeding, en dat helpt ook niet :'(. Ik kom absoluut uit op de combinatie mobo/videokaart, want de videokaart doet het op andere moederborden en het moederbord accepteert wel andere videokaarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potatoman schreef op 29 januari 2004 @ 21:25:
[...]

Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt en waar je dat nummer kan vinden?
Ik heb op de kaart gezocht naar het serienummer, en ik vind niet echt iets wat er op lijkt. Deze nummers staan er op:
S/N: G0304044125G
CGA-9728TVD
CN-094219-A30CP-32D-004Q
En Rev A00 nog op een klein stickertje

Ik heb nu ook getest met ander geheugen, maar dat hielp ook niet. Verder heb ik alleen de Radeon 9700 Pro aangesloten op een andere voeding, en dat helpt ook niet :'(. Ik kom absoluut uit op de combinatie mobo/videokaart, want de videokaart doet het op andere moederborden en het moederbord accepteert wel andere videokaarten :(
Ik heb zeker 6 maanden gedraaid met een Asus A7n8x deluxe en een Ati Radeon 9700Pro. Geen problemen.

Heb je geen bba radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:30:
[...]

Ik heb zeker 6 maanden gedraaid met een Asus A7n8x deluxe en een Ati Radeon 9700Pro. Geen problemen.

Heb je geen bba radeon?
En na die 6 maanden? Problemen of gewoon andere config? :P

En de Radeon is een echte Ati kaart, dus niet van Club3D of Asus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potatoman schreef op 29 januari 2004 @ 21:39:
[...]

En na die 6 maanden? Problemen of gewoon andere config? :P

En de Radeon is een echte Ati kaart, dus niet van Club3D of Asus ofzo.
Andere config (Intel :o) )

Kun je wel in bios komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Andere config (Intel :o) )

Het was een orginele ATI. Ik weet dat Asus altijd adviseert een Radeon 9500 of 9700 NP/PRO met een PN hoger dan 30.

Waarom? Geen idee. Ik denk dat je bordje moet RMA-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Ah gevonden:
PN 10-94200-30
Dus dat is het blijkbaar ook niet :?

In het bios komen wil niet, het enige wat ik dan kan doen is numlock indrukken, en die heeft dan een vertraging van een paar seconden en reageert soms helemaal niet.
Ik heb ook even gekeken op Ati's site, en daar staat wel iets over problemen met booten met een 9700 en een ander Asus bord, maar daar boot ie wel door en wordt windows nog opgestart. Bij mij niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Update: ik heb net geprobeerd allerlei verschillende biossen te flashen voor de Radeon, maar dit hielp ook niet :(
Ik denk eigenlijk ook niet meer dat ik dit werkend krijg, tenzij Asus een nieuw BIOS uitbrengt voor mijn moederbord waarin dit verholpen is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Final Update: het werkt :) Jeuj :)

De oplossing: AGP aperture size mag niet hoger dan 64Mb zijn.. :(
Op 32 en 64 Mb werkt ie, alles hoger loopt ie vast.
Nou ja, het is in ieder geval opgelost nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn radeon 9700 loopt op 128mb agp, het enige probleem dat ik heb is dat mijn pc'tje na enige tijd meestal bij benchen, zijn geest geeft en gewoon weer opstart, ligt volgens mijn aan de V-core dat die niet hoog genoeg staat. maar ik wacht tot ik een betere cooler heb.

greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik deze topic even ophaal, maar ik heb een vraag voor potatoman. Je zei in je eerste post dat je een 9600 kaart geprobeert hebt en dat die werkte, weet je misschien of dit een pro of niet was? En welk merk en welke versie?

dit ivm het feit dat ik zelf een probleem heb met dit mobo... (zie mijn topic in V&B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Je hebt windows xp professional nodig om gebruik te kunnen maken van het HT systeem. Home ondersteund het niet.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
ik heb ook hetzelde moederbord , heb hem al een goede 2 weken nog geen problemen mee gehad , 2200 @ 1900 mhz ( 200 mhz fsb 1.6Vcore ) en mp @ 9.5 temps :41 ~ 46 graden met Wisperock IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Potatoman schreef op 15 februari 2004 @ 00:24:
Final Update: het werkt :) Jeuj :)

De oplossing: AGP aperture size mag niet hoger dan 64Mb zijn.. :(
Op 32 en 64 Mb werkt ie, alles hoger loopt ie vast.
Nou ja, het is in ieder geval opgelost nu :)
Dat is een hele leuke "oplossing" maar het betekend wel dat je nooit meer dan 64MB van je grafisch geheugen mag aanspreken...... lijkt me niet dat dat echt prettig gaat werken als je FPS of RTS gaat spelen......

Ik heb zelf net een A7N8XE-Deluxe gehaald, en heb exact hetzelfde probleem. Het ligt niet aan de grafische kaart, aangezien die perfect werkt op een MSI KT4. Het ligt niet aan het geheugen, aangezien ik 2 soorten geheugen heb geprobeerd die beiden in 3 andere systemen perfect draaien. Het ligt niet aan de voeding, ik heb getest met alleen het bord, geheugen, processor, grafische kaart aan een fatsoenlijke 450W voeding... Waar ligt het dan wel aan? Toch maar het moederbord gaan omruilen dan?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
ik heb ook precies hetzelfde probleem, zodra me aperture size op 128mb gaat nokt ie dermee voor de mem test.

a7n8x-e deluxe wifi voorbereid
1009 bios
club3d radeon 9700 non-pro
kingston 786mb ram 333mhz
athlon xp 2500 barton @ 333mhz

volgens de bios update utility is er een 1010 bios, zal dit helpen??

chance favors the prepared mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Laatst online: 12-12-2022
1010 zal niet werken > 1010.5 ook niet.
Dus het wordt gewoon wachten op 1011.

Ik heb ook hetzelfde probleem met de aperture size, mijn mobo werkt alleen met 64mb.

Wilde laats het uberbios(1008) erin flashe, maar kwam er optijd achter dat hier de default waarde 128mb was, dus heb ik maar effe het bios aangepast.(gemod)
Default aperture size in UberBIOS 1008 van A7N8X-E deluxe?

Het bios waar jij (1010) over hebt staat trouwens hier
http://torkelom.nettbutikk.no/a7n8xe.htm

Asus heeft 1010 maar effe op hun website gehad, omdat deze veel kuren vertoonde. 1009 heeft er nooit opgestaan ( alleen bij mobo's die uit de fabriek rolde) en nee > dit bios geeft geen oplossing op ons probleem.

Dit is trouwens wel een lekkere oude topic waar je op hebt gereageerd. :7

[ Voor 21% gewijzigd door datkanveelbeter op 08-06-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
er is op internet ook niet veel bekend over dit probleem, als je het in google propt krijg je een zootje franse sites te zien( en nee mijn frans is niet echt goed)
dus ik hoop dat asus dit prob oplost in de volgende bios release.
nu moet ik zeggen dat ik opzich met spellen niet erg veel last heb van de aperture size die op 64mb staat, maar het lijkt wel dat de tweakers site of een andere site met veel grafische dingen erop trager is dan op me msi kt4 ultra met 128mb aperture size :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Of je hem nu op 64mb of 128 zet > maakt echt geen reet uit, kwa performance.

Op
http://www.nforcershq.com
zal zeker wel iets staan over dit probleem, weet alleen niet meer waar.

[ Voor 53% gewijzigd door datkanveelbeter op 09-06-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Datkanveelbeter heeft gelijk... merk je alleen in 3d games waarbij hele grote textures worden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb een a7n8x deluxe (zonder E dus)
En een ati 9700pro werkte altijd prima.
...tot mijn videokaart overleed :( maar dat kwam ergens anders door :Z
Dus maby moet je als je hem nog eens kan ruilen non E nemen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12

Turkish

zhé germans

Mud starrr schreef op 09 juni 2004 @ 21:11:
Ik heb een a7n8x deluxe (zonder E dus)
En een ati 9700pro werkte altijd prima.
...tot mijn videokaart overleed :( maar dat kwam ergens anders door :Z
Dus maby moet je als je hem nog eens kan ruilen non E nemen.
Maakt niet zoveel uit op mijn eigen A7N8X-E Deluxe doet m'n 9700 pro het prima. Overigens heb ik m'n Aperture size ook op 64MB staan omdat hij niet door m'n bios komt met 128MB met bios 1010 ;)
.Overigens betekent aperture size, de hoeveelheid werkgeheugen dat wordt gereserveerd voor grafische bewerkingen, zoals textures enzo en niet zoals eerder in dit topic stond de hoeveelheid geheugen van je videokaart wat je gebruikt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
zie ik nu net op de asus site dat de 1011 bios uit is?
met in de changelog de radeon 9700 bug die gefixed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:17
declan001 schreef op 09 juni 2004 @ 22:36:
zie ik nu net op de asus site dat de 1011 bios uit is?
met in de changelog de radeon 9700 bug die gefixed is?
+1 inkoppertje

meuktracker: Asus A7N8X-E Deluxe 1011

[ Voor 65% gewijzigd door The_Greater op 09-06-2004 22:39 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

hmmm net m'n bios geflashd met versie 1011 en toen deed m'n s-ata config het niet meer 8)7

1010 teruggezet en hij doet het weer, errug vaag :?

dan maar voorlopig m'n aperture op 64MB laten :)

edit:
Voor wat het waard is, hij kwam nu wel m'n bios door met aperture size 128 MB

[ Voor 23% gewijzigd door Turkish op 09-06-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
ja ik heb hem gister ook geflashed, mijn sata config blijft staan maar windows wilde niet meer booten.
dan zodra ie normaal het windows xp laad scherm wil weergeven reboot ie, veilige modus werkt ook niet.
dus dat word een herinstall, maar het radeon probleem is wel opgelost iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus nu een paar dagen ook een a7n8x-x en een club3d 9700 geflashed @ pro

450watts voeding van q-tech
barton 2600
geheugen el cheapo 512mb pc3200 @ 200mhz omdat et niet ondersteund word.

De eerste keer boote windows niet en kreeg ik een blauw scherm.. naja windows derop nieuw opgezet en toen deed ie et goed. Na 2x booten weer hetzelfde probleem en gedoe. Toen wilde hij 1x wel in veilige modus opstarten waar windows zei dat er iets met mijn videokaart was.

Ik heb nu mijn oude a7v8x-x er weer in en dat werkt prima dus het ligt niet aan de videokaart.

ik weet niet of het nu aan mijn voeding omdat ide radeon zoveel stroom trekt of aan de combi nforce+radeon

btw dit alles met de nieuwste bios erin geflased en onder win2k

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Als je het oude 1008 bios erin flashed vermoed ik, dat je probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

J-rune:
Heb je je pc opnieuw geïnstalleerd nadat je van moederbord bent veranderd :?

Aangezien dat niet duidelijk wordt uit je post en dat wel noodzakelijk is imho aangezien er twee geheel verschillende chipsets op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stievelke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02-2021
ik weet dat als je de laatste bios erop zet dat je dat probleem niet meer hebt , als ik de bios weet zeg ik je het effe ;)

athlon xp 2500+@3200+ , 2x256 corsair pc 4000 , asus a7n8x-E deluxe , BFG 5950U, maxtor 40 GB 7200 RPM , zalman CNPS 7000A-Cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stievelke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02-2021
dit is de link met de bios http://www.asus.com.tw/su...8X-E%20Deluxe&Type=Latest

suc6 !!
ik hoop dat het probleem verholpen is :)

athlon xp 2500+@3200+ , 2x256 corsair pc 4000 , asus a7n8x-E deluxe , BFG 5950U, maxtor 40 GB 7200 RPM , zalman CNPS 7000A-Cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Turkish schreef op 11 juni 2004 @ 20:18:
J-rune:
Heb je je pc opnieuw geïnstalleerd nadat je van moederbord bent veranderd :?

Aangezien dat niet duidelijk wordt uit je post en dat wel noodzakelijk is imho aangezien er twee geheel verschillende chipsets op zitten
Als je effe leest schrijft hij in het begin >
"Ik heb dus nu een paar dagen ook een a7n8x-x en een club3d 9700 geflashed @ pro"

daarbij krijgt hij een BSOD, zoals hij zelf zegt > zelfs na een herinstal.

Verder schrijft hij
"Ik heb nu mijn oude a7v8x-x er weer in en dat werkt prima dus het ligt niet aan de videokaart"

Dus erna >:) , dit werkt dus zonder problemen, met andere woorden > het ligt aan zijn A7N8X-E met bios versie 1011.
stievelke schreef op 11 juni 2004 @ 20:21:
ik weet dat als je de laatste bios erop zet dat je dat probleem niet meer hebt , als ik de bios weet zeg ik je het effe ;)
Als je kunt lezen schrijft hij
"btw dit alles met de nieuwste bios erin geflased en onder win2k"
Dus 8)7
Als je ef de topic(die niet zo groot is) had doorgenomen, had je deze opmerking niet gemaakt.
Verder > welkom bij GOT _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door datkanveelbeter op 11-06-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ik heb precies hetzelfde als hierboven beschreven, net een Asus A7N8X-E gekocht, ff de bios anders instellen agp aperture size op 128 en voila bij het opnieuw opstarten blijft hij in dat mobo-logo hangen. Flashen naar 1011e lukt me ook niet aangezien zoeken naar floppies door mij is uitgeschakeld in de bios. Dus morgen maar mijn 9700 pro vervangen door mijn 9800 pro uit deze pc. Mooi kloten mobo echt net een paar uurtjes gekocht....wist ik veel van dit probleem.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

GRUMBLER schreef op 11 juni 2004 @ 23:28:
Ik heb precies hetzelfde als hierboven beschreven, net een Asus A7N8X-E gekocht, ff de bios anders instellen agp aperture size op 128 en voila bij het opnieuw opstarten blijft hij in dat mobo-logo hangen. Flashen naar 1011e lukt me ook niet aangezien zoeken naar floppies door mij is uitgeschakeld in de bios. Dus morgen maar mijn 9700 pro vervangen door mijn 9800 pro uit deze pc. Mooi kloten mobo echt net een paar uurtjes gekocht....wist ik veel van dit probleem.... :(
ff je bios resetten en je agp aperture staat weer op 64MB en dan doet hij het wel weer, aangezien je bij jouw bord waarschijnlijk bios 1010 hebt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Turkish schreef op 12 juni 2004 @ 02:19:
[...]

ff je bios resetten en je agp aperture staat weer op 64MB en dan doet hij het wel weer, aangezien je bij jouw bord waarschijnlijk bios 1010 hebt gekregen
Heb het opgelost door mijn radeon 9800p erin te plaatsen de bios van 1009 naar 1011e te flashen en dan de 9700p er weer in. It works like a charm ;)

(toch bedankt voor de tip!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb in mijn a7n8x deluxe gewoon agp apenture size op 128 staan hoor.
Werkt met oude en nieuwe bios perfect.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus geen deluxe versie en arpeture size ook al mee geklooid en hou hetzelfde probleem.

Ik heb ongeveer 3x gereboot en zelfs wel aquamark gerunned en vervolgens starte ik em opnieuw op.. voila kenkerblauwescherm en met geen mogelijkheid in aan de gang te krijgen. Tis echt iets met die videokaart want als ik em opstart in VGA-modus doettie dat wel :S

Mja ik weet niet echt watk der nu aan moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
Asus A7N8X Deluxe + Hercules Radeon 9700 Pro (128meg) + BIOS 1009 + Aperture size 64/128/256 werkt allemaal goed hier.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het zijn dat die hercules beter ondersteund word door jet moederbord dan mijn club3d kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Sluuut schreef op 12 juni 2004 @ 11:21:
Asus A7N8X Deluxe + Hercules Radeon 9700 Pro (128meg) + BIOS 1009 + Aperture size 64/128/256 werkt allemaal goed hier.
We hebben het hier ook niet over de A7N8X Deluxe, maar over de A7N8X-E Deluxe. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 07:42
Sluuut schreef op 12 juni 2004 @ 11:21:
Waar heb jij bios 1009 vandaan, volgens ASUS is 1007 de laatste voor A7N8X Deluxe.... :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
de 1009 bios zit standaard op je bord van de fabriek af, die van mij moest ik ook weer terug flashen naar 1008 UBER bios :P

wil eigenlijk ook wel weten waar ik 1009 vandaan kan halen want wil die er weer op hebben. Mischien iemand die ze 1009 bios ff kan opslaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nogsteeds een a7n8x-x bord liggen dat niet zijn werk doet met mijn radeon9700.. ik hoop echt dat een bios update dit gaat fixen. Weet iemand of zoiets nog gaat gebeuren of kan me bordje beter in de verkoop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
nou, ik heb nu een 9700 pro en ben dus van plan dit mobo te kopen moet kiezen voor of een sata controller of een nieuw mobo met sate..

iig volgens mij ligt het aan het moederbord die een AGP Pro (1,5) heeft en niet een gewonen AGP (8x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:17
Scr33x0r schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:58:
nou, ik heb nu een 9700 pro en ben dus van plan dit mobo te kopen moet kiezen voor of een sata controller of een nieuw mobo met sate..

iig volgens mij ligt het aan het moederbord die een AGP Pro (1,5) heeft en niet een gewonen AGP (8x)
Je kickt een bijna 1 jaar oud topic.
Ik heb een radeon 9700Pro zonder probs lopen op een Asus A7N8X-E

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
The_Greater schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:02:
[...]

Je kickt een bijna 1 jaar oud topic.
Ik heb een radeon 9700Pro zonder probs lopen op een Asus A7N8X-E
whehe.. had het niet eens door :)

kan ook de asus k7v880 nemen maar ben niet zoon via fan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Scr33x0r schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:58:

Met de juiste BIOS-update wordt dat gefixt! Denk dat het 1012 is ofzo... Je kan dat checken in de changelogs van de biosupdates (die kan je vinden op de site van Asus). Heb zelf A7N8X-E icm Radeon 9700 Pro. Dat AGP-pro slot is ook compatibel met gewone AGP-kaarten, Asus gaat geen oerstomme dingen doen hé (welke gamer/bewuste pc-consument koopt nu een gewoon moederbord waarop alleen professionele videokaarten opkunnnen?).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schop weer ff dit topic omhoog met mijn prob.

Heb zelfde mobo zojuist gekocht met een Asus Radeon 9600 XTItd videokaart.

Me beeldscherm verliest signaal met de videokaart (kortom hij valt gewoon uit) vlak voordat windows volledig is geboot.
Als ik me oude videokaart erin mik is er uiteraard geen prob.

Ik dacht eerst dat het aan de videokaart lag, dus ff verwisseld met een nieuwe.
Zelfde prob. Heb ik nou een gaar mobo of is er een oplossing voor dit vage probleem?
Pagina: 1