[Win 2K] Crash door 2de monitor

Pagina: 1
Acties:

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Topicstarter
Ik werk al een tijdje (maandje of 2) met twee monitoren. Werkt naar behoren, nooit vastlopers. Nu zit ik opeens met een probleem: windows start op, inloggen, surfen/werken, PATS > vast. Geen BSOD, geen waarschuwing, niets. Niets doet het meer, programma's reageren niet (tijd loopt niet door en zo), geen muisresponce, geen toetsenbord responce. Opnieuw opstarten is het enige wat helpt (dus via een hard-reset).

Hoe het komt dat ik denk dat het door mijn tweede monitor komt? Als ik hem uitzet via nView, dan werkt alles weer goed en stabiel. Ook is het zo dat als ik een tijd op scherm 1 werk, en ik verplaats een venster naar scherm 2, dan loopt hij ook vaak vast.

Wat heb ik geprobeert:

• Register scan
• Virus scan
• Spy-ware scan
• Update van Windows
• Update van drivers voor beide video-kaarten
• Logboek doorgekeken, maar dat wordt bij de crash niet opgeslagen
• Hard-ware acceleratie uit zetten voor monitor 2. Hij werkt dan wat langer, maar loopt dan uiteindelijk toch vast.

Nog even een lijstje met relevante hardware:

Monitor 1 is een Dell M991, monitor 2 is een merkloos 15" dingetje.

Videokaart 1 is een Asus V7100 (GeForce 2 MX, 32 MB), videokaart 2 is een Matrox Millenium II.

Beide monitoren draaien op 85 Hz, monitor 1 op 1280*960, monitor 2 op 800*600.

Laatste drivers gedownload bij nVidia, maar helaas dus geen effect.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je je hardware nagekeken :?

Denk hiebij aan: geheugen testen, temperaturen bekijken, voltages checken, etc...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb zelfde probleem gehad hiero met een collega van me. Hij wilde perse ook met 2 monitoren draaien en dus heb ik een 2e kaartje in z'n pc gezet. Z'n eerste kaartje was een AGP kaartje en die 2e was een oude PCI kaartje. In het begin ging het wel redelijk maar na een paar dagen kreeg hij net als jij ook flinke vastlopers.

Ik heb toen een nieuw PCI kaartje (RIVA TNT 2 M64 Accelerator) besteld bij onze hardware boer en deze in zijn systeem gezet en sindsdien draait ie prima zonder vastlopers.

• the_shadow

the_shadow

Topicstarter
momania schreef op 28 januari 2004 @ 20:26:
Heb je je hardware nagekeken :?

Denk hiebij aan: geheugen testen, temperaturen bekijken, voltages checken, etc...
Voltages kan het niet aan liggen, deze zijn in ruim een jaar niet veranderd. Temperatuur is niet hoger dan normaal. Ik moet nog even een geheugencheck doen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• the_shadow

the_shadow

Topicstarter
Ik heb zojuist een geheugen scan uitgevoerd met behulp van MemTest-86: geen problemen gevonden. Ik denk dat ik DirectX nog een keer opnieuw installeer, of zou het daar niet aan kunnen liggen?

@Qui-Gon Jinn: Ik ga niet een PCI-video kaart kopen. Deze computer gebruik ik nog hooguit een paar maanden, dan wordt hij gedegradeerd/gepromoveert (tis maar hoe je het wilt zien) tot file-/IIS-/PHP-/MySQL-server. Voor een paar maandjes ga ik dus geen geld meer uitgeven.

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad op mijn win2k server.

Eerst kon ik er gewoon prima mee werken en opeens was het mis. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de tweede videokaart te warm werd.

Extra fannetje geplaatst, en toen was het probleem opgelost.

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 07-07-2025
The_Shadow schreef op 29 januari 2004 @ 18:45:
Ik heb zojuist een geheugen scan uitgevoerd met behulp van MemTest-86: geen problemen gevonden. Ik denk dat ik DirectX nog een keer opnieuw installeer, of zou het daar niet aan kunnen liggen?

@Qui-Gon Jinn: Ik ga niet een PCI-video kaart kopen. Deze computer gebruik ik nog hooguit een paar maanden, dan wordt hij gedegradeerd/gepromoveert (tis maar hoe je het wilt zien) tot file-/IIS-/PHP-/MySQL-server. Voor een paar maandjes ga ik dus geen geld meer uitgeven.
Ja het is natuurlijk ook maar net wat je zelf wil. Het heeft natuurlijk geen nut om nu iets te kopen wat je over een tijdje toch niet meer nodig hebt. Probeer anders inderdaad even om te kijken of die 2e kaart niet te warm word.
Trouwens mag ik vragen wat voor een voeding je in je pc heb zitten? Mischien dat de voeding net niet sterk genoeg is? Want het lijkt mij namelijk eerder dat er hardware matig iets niet in orde is dan software matig.

• the_shadow

the_shadow

Topicstarter
Ik heb even gekeken, die 2de kaart wordt niet te warm. Het is nu nog vreemder geworden: hij loopt nu soms zelf vast ook al heb ik die 2de monitor en kaart uitgeschakeld. Ik zoek door, en anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe Win 2K install.

@Qui-Gon Jinn: Nu je het over die voeding hebt, daar had ik nog niet over gedacht. Ik heb mijn processor al geruime tijd ietsjes overgeklokt staan. Ik heb hem zojuist terug geklokt naar de oorspronkelijke staat, misschien dat hij nu wel stabiel blijft draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door the_shadow op 30-01-2004 15:35 ]

Pagina: 1