I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Denk hiebij aan: geheugen testen, temperaturen bekijken, voltages checken, etc...
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik heb toen een nieuw PCI kaartje (RIVA TNT 2 M64 Accelerator) besteld bij onze hardware boer en deze in zijn systeem gezet en sindsdien draait ie prima zonder vastlopers.
Voltages kan het niet aan liggen, deze zijn in ruim een jaar niet veranderd. Temperatuur is niet hoger dan normaal. Ik moet nog even een geheugencheck doen.momania schreef op 28 januari 2004 @ 20:26:
Heb je je hardware nagekeken
Denk hiebij aan: geheugen testen, temperaturen bekijken, voltages checken, etc...
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
@Qui-Gon Jinn: Ik ga niet een PCI-video kaart kopen. Deze computer gebruik ik nog hooguit een paar maanden, dan wordt hij gedegradeerd/gepromoveert (tis maar hoe je het wilt zien) tot file-/IIS-/PHP-/MySQL-server. Voor een paar maandjes ga ik dus geen geld meer uitgeven.
Verwijderd
Eerst kon ik er gewoon prima mee werken en opeens was het mis. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de tweede videokaart te warm werd.
Extra fannetje geplaatst, en toen was het probleem opgelost.
Ja het is natuurlijk ook maar net wat je zelf wil. Het heeft natuurlijk geen nut om nu iets te kopen wat je over een tijdje toch niet meer nodig hebt. Probeer anders inderdaad even om te kijken of die 2e kaart niet te warm word.The_Shadow schreef op 29 januari 2004 @ 18:45:
Ik heb zojuist een geheugen scan uitgevoerd met behulp van MemTest-86: geen problemen gevonden. Ik denk dat ik DirectX nog een keer opnieuw installeer, of zou het daar niet aan kunnen liggen?
@Qui-Gon Jinn: Ik ga niet een PCI-video kaart kopen. Deze computer gebruik ik nog hooguit een paar maanden, dan wordt hij gedegradeerd/gepromoveert (tis maar hoe je het wilt zien) tot file-/IIS-/PHP-/MySQL-server. Voor een paar maandjes ga ik dus geen geld meer uitgeven.
Trouwens mag ik vragen wat voor een voeding je in je pc heb zitten? Mischien dat de voeding net niet sterk genoeg is? Want het lijkt mij namelijk eerder dat er hardware matig iets niet in orde is dan software matig.
@Qui-Gon Jinn: Nu je het over die voeding hebt, daar had ik nog niet over gedacht. Ik heb mijn processor al geruime tijd ietsjes overgeklokt staan. Ik heb hem zojuist terug geklokt naar de oorspronkelijke staat, misschien dat hij nu wel stabiel blijft draaien.
[ Voor 36% gewijzigd door the_shadow op 30-01-2004 15:35 ]