Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Een paar jaar geleden heeft de maker van Modelmaker mij in een half uur uitgelegd wat Modelmaker doet (ik ken zijn toenmalige baas erg goed). De op dat moment gebruikte versie was nog lang niet zo uitgebreid als de laaste versie. De maker legde zelf uit dat het primaire doel van het programma was om de ontwikkeltijd van applicaties drastisch te verkorten. Dat gebeurde onder meer door veelgebruikte constructies automatisch in de code voor je aan te maken (code patterns), waarna je ze zelf alleen nog maar een beetje hoefde aan te passen. Door de gekozen werkwijze werd een programma bovendien heel gestructureerd opgebouwd.
Naderhand zijn er steeds meer features toegevoegd, maar de basisgedachte van Modelmaker is mijns inziens nog steeds dat het een tool is waarmee je applicaties sneller en gestructureerd ontwikkelt. Gezien de omvang en complexiteit van de projecten waarbij Modelmaker voor het eerst professioneel werd ingezet (door onder andere de maker zelf) is het van oorsprong niet bedoeld als een tool voor absolute beginners. Dat 'beetje klikwerk' is dus niet de essentie.
Naderhand zijn er steeds meer features toegevoegd, maar de basisgedachte van Modelmaker is mijns inziens nog steeds dat het een tool is waarmee je applicaties sneller en gestructureerd ontwikkelt. Gezien de omvang en complexiteit van de projecten waarbij Modelmaker voor het eerst professioneel werd ingezet (door onder andere de maker zelf) is het van oorsprong niet bedoeld als een tool voor absolute beginners. Dat 'beetje klikwerk' is dus niet de essentie.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Deze tool is onderdeel van een veel grotere gedachte: 'Model Driven Development'. Daarin maak je vele modellen waaruit je code automatisch gegenereerd wordt. Vooral bij database applicaties kan je heel veel code al standaard laten generen uit zo'n model. En de database niet te vergeten.
Zelf gebruik ik ModelMaker voor klusjes waar ik puur met classen een structuur aan het opzetten ben. Dan is het erg makkelijk om snel functies en properties te verplaatsen of aan te passen. De code wordt automatisch bijgewerkt en ook andersom. Ik gebruik het ook bij het refactoren van code. Bij Forms is het minder geschikt.
PS: We hebben het hier over www.modelmakertools.com
Zelf gebruik ik ModelMaker voor klusjes waar ik puur met classen een structuur aan het opzetten ben. Dan is het erg makkelijk om snel functies en properties te verplaatsen of aan te passen. De code wordt automatisch bijgewerkt en ook andersom. Ik gebruik het ook bij het refactoren van code. Bij Forms is het minder geschikt.
PS: We hebben het hier over www.modelmakertools.com
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Ik begrijp dat het voor 'grote' projecten is. Maar, als je eenmaal een goed klasse-systeem in elkaar hebt zitten, kun je het natuurlijk ook met de hand doen.
(Ikzelf code mn php-webpages in vim bijvoorbeeld, en niet in drewamweaver MX, of een andere fancy editor.)
Is de pre-fab structuur zo handig, vraag ik me af. Het geeft mij geen lekker gevoel om mee te werken in ieder geval. Het lijkt me meer en meer op een stompzinnig klik-klusje lijken dan wat anders. Alhoewel het ook overduidelijke voorbeelde heeft. 2 Alternatieven voor childs van een class, eentje maken, override functions even declareren, en dan de class clonen, paar aanpassinkjes, en je bent klaar.
Ik denk dat ik het maar wat tijd zal gunnen, kijken of ik eraan kan wennen..
(Ikzelf code mn php-webpages in vim bijvoorbeeld, en niet in drewamweaver MX, of een andere fancy editor.)
Is de pre-fab structuur zo handig, vraag ik me af. Het geeft mij geen lekker gevoel om mee te werken in ieder geval. Het lijkt me meer en meer op een stompzinnig klik-klusje lijken dan wat anders. Alhoewel het ook overduidelijke voorbeelde heeft. 2 Alternatieven voor childs van een class, eentje maken, override functions even declareren, en dan de class clonen, paar aanpassinkjes, en je bent klaar.
Ik denk dat ik het maar wat tijd zal gunnen, kijken of ik eraan kan wennen..
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Al eens naar Enterprise Core Objects in Delphi.NET gekeken, ziet er ook leuk uit!
Ik heb nog geen officiele licentie voor Delphi.NET Even wachten totdat de Delphi 7 License van de TU/e is verlopen, dan gaan ze vast Delphi8 wel aanschaffen...
Maar in de tussentijd zal ik eens een klein beetje rondneuzen, ik meen een ftp te hebben gezien...
Maar in de tussentijd zal ik eens een klein beetje rondneuzen, ik meen een ftp te hebben gezien...
ECO is ook al te bewonderen in Borland C#Builder en ECO is eigenlijk de nieuwe versie van Bold. Bold is onlangs aangekocht door Borland en ook al beschikbaar voor verschillende Delphi versies.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Maar jij wilt niet de C#Builder versie van ECO gebruiken
Ik heb wel eens naar ModelMaker gekeken en inderdaad, voor vensters is het minder geschikt. Toen ik zag wat modelMaker was, was ik erg gelukkig dat er eindelijk een tool was waarmee je ontwerp en code kon samenvoegen. Maar ik vind het programma niet erg duidelijk en slecht gedocumenteerd. Daarom is het er nog niet van gekomen het ook daardwerkelijk een keer te gebruiken.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
ModelMaker is idd niet echt goed gedocumenteerd maar zo heel ingewikkeld is het allemaal niet. Het is een prachtige tool, ik gebruik hem te weinig. Het is heel makkelijk voor grote structuren - een stuk fijner dan bij elke aanpassing al je code te gaan doorlopen e.d.
Bold is ook een fantastisch produkt, al heeft het het nog net niet. Ik ben benieuwd naar ECO, ik moet D8 nog steeds branden en installeren
Bold is ook een fantastisch produkt, al heeft het het nog net niet. Ik ben benieuwd naar ECO, ik moet D8 nog steeds branden en installeren
Pagina: 1