Toon posts:

Digi videocamera. Welke van de twee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een (budget) digitale videocamera aanschaffen en heb me er via internet en vragen al enigszins in verdiept.

Ik zit te twijfelen tussen de Sony DCR-TRV14E en de Canon DV-MV600.

Beide komen voor zover ik weet ongeveer gelijk uit de (technische) tests.
De Sony schijnt het zeer goed te doen in donkere omstandigheden wat ws ook komt door z'n Carl Zeiss lens. Lichtgevoeligheid is 5, is dat goed?
De bediening werkt via een touch screen. Nu heb ik daar zo mijn twijfels bij maar zo vaak verander ik de instellingen nu ook weer niet.

De Canon komt ook goed uit diverse testen die ik gelezen heb en is gekozen tot beste keus van de consumentenbond.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Sony maar misschien is er hier iemand die me haarfijn uit kan leggen dat de Canon veeeeeeeel beter is.

Verwijderd

Na veel gelezen te hebben heb ik een lichte voorkeur voor Canon en keer op keer blijkt dat ze in elke prijsklasse/productgroep een topcamera hebben.

Maar dit hoort in het Fotografie forum he ;)

Videocamera's :X

Kende de types ook al niet 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 22:58 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
vergeet niet mee te nemen dat sony subliem is met zijn batterijen.

ik ga al jaren voor sony (4 stuks) heb veel andere cameras aan het werk gezien maar bijmij wint de sony het altijd kwa beeld

maarja is mischien persoonlijk

Ja zou ik ook zeggen

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Wij hebben ook de trv14e met touchscreen en ik vind er eigenlijk niks vervelends aan, het werkt prima, en zo vaak gebruik je't nou ook weer niet.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mja.. waarom zou je twijfelen aan touchscreen.. niks mis mee hoor.

ik heb met beide merken oppervlakkig ervaring.

een tijdje geleden voor het eerst met een Canon DV cam gewerkt maar die deed schurkachtig lang met zijn accu's, zelfs met scherm opengeklapt..

daar ging mijn voorkeur naar sony.. toch.. sony blijft wel sony he :?

ik kan voor beide merken in ieder geval geen vooroordelen meer hebben dus dan zou ik al snel geneigd zijn om op het uiterlijk af te gaan. En dan vind ik nog het belangrijkste hoe ze vasthouden. Makkelijk bij de knopjes te komen ed.

En let op of je tapes kan wisselen terwijl hij op statief staat en dat soort geintjes. Das klote hoor om achter te komen als ie staat :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
De Sony is een prachtig apparaat. Die touchscreenbediening werkt heel gemakkelijk, daar moet je je niet teveel bij voorstellen. Dankzij steadyshot heeft de Sony een tikje voor op de Canon, maar qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar niet zoveel. Ze hebben ook beide 800000 pixels.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 21:46
Heb die Canon ook thuis gehad, was niet tevreden met de beeldkwaliteit onder slechte lichtomstandigheden. Ik heb nu de Panasonic NV-DS65, super apparaatje! Klein en erg goede kwaliteit (zeker t.o.v. die Canon). Is dus echt een aanrader!

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/product_hi/NV_DS65_1_300_230.gif

Technische Specificaties:
Digitale MiniDV camera
Opname-element met 800.000 pixels (1/6 inch)
SD Memory Card Slot voor JPEG foto's (640x480)
Progressive Photo Shot (tapefoto's, 640x480)
Ingebouwde videolamp (LED Video Light)
6,5 LCD scherm
(112.000 pixels)
10x optische zoom
(500x digitale zoom)
Super Image Stabilizer
Colour Night View
Stereo Zoom Mic
Windruisfilter
Scherpstelling, kleurtemperatuur, diafragma en sluitertijd zijn volledig handmatig in te stellen (camera is ook volledig automatisch te gebruiken)
Diverse digitale effecten (zowel bij opname als bij weergave)
WEB cam functie
DV in/uit (i-Link) en
USB aansluiting
Wordt geleverd inclusief SD Memory Card (8 MB), software CD-rom (met USB driver en de fotobewerkingsprogramma's ArcSoft PhotoImpression, ArcSoft Panorama Maker en ArcSoft PhotoMontage), Lithium-Ion accu (inclusief separate lader/voeding), Free Style Remote Controller (multifunctionele afstandsbediening), infrarood afstandsbediening, lenskap, schouderriem en AV kabels.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05
Weet een van jullie of er ook vergelijkingsites zijn voor videocamera's? En dan bedoel ik niet www.kieskeurig.nl maar meer zoiets als www.dpreview.com alleen dan voor videocamera's. Ik heb gezocht hier op GoT en op google maar kan niet echt zulke sites vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door renzo4000 op 31-01-2004 14:46 . Reden: typo ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Over die Panasonic 65 dinges hoor ik anders veel negatieve ervaringen vanuit de praktijk.
Pagina: 1