Toon posts:

Usenet client voor server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op dit moment thuis een servertje staan.
Deze server staat 24 uur per dag aan en draait 24 uur per dag eMule.
Nou zou ik graag (via deze server) ook dingen gaan downloaden van de nieuwsgroepen.
Met eMule kan ik inloggen via Internet Explorer om zo te kijken hoe ver downloads zijn en nieuwe downloads aanzetten.
Is er een een Usenet/nieuwsgroep client die dit ook kan doen?
Dus dat ik via IE of een klein progje op mijn pc, inlog op de server, downloads van NewsZilla (ik heb XS4ALL als provider ;)) aanzetten en dan mijn eigen pc uitzet?
Ik heb het al geprobeerd om GrabIt op de server te zetten en dan mbv VNC de downloads aan te zetten, dit gaat echter enorm langzaam, omdat VNC het beeld erg langzaam opbouwd. Dit is dus niet echt wat ik zoek.
Zou iemand mij wat afvies en/of tips kunnen geven?

Alvast bedankt!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
==> SA

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

welke windows of welke OS gaat het over? als het xp of 2003 is kan je remote inloggen en ervoorzorgen dat alle visuele instellingen zo laag mogelijk staan

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Op beide pc's draai ik windows 2000. Is het daar ook mee mogelijk?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:31:
Op beide pc's draai ik windows 2000. Is het daar ook mee mogelijk?
Remote desktop is niet mogelijk met een 2000-bak als server. Je zult dus 3rd-party tools moeten gebruiken. VNC is inderdaad erg sloom, maar je zou Remote Admin van Famasoft kunnen proberen. Da's een stuk sneller en bovendien zeer makkelijk te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan: ik kan op de server Windows XP installeren. Op mijn eigen pc heb ik liever 2000. Is het ook mogelijk om met een 2000 bak in te loggen op een XP bak, als je gebruik maakt van de software die bij Windows XP wordt geleverd?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 00:01:
Genghis Khan: ik kan op de server Windows XP installeren. Op mijn eigen pc heb ik liever 2000. Is het ook mogelijk om met een 2000 bak in te loggen op een XP bak, als je gebruik maakt van de software die bij Windows XP wordt geleverd?
Ja, dat kan, alleen de server moet XP zijn om de Remote Desktop server te kunnen draaien.

Als de client PC ook XP heeft staat de Remote Desktop client er al standaard op geïnstalleerd. Als de client PC zoals in jouw geval een 2000 bak is, zul je de Remote Desktop client zelf moeten downloaden van de site van Microsoft.

Dit kun je hier doen :).

Als je deze installeerd, zul je probleemloos kunnen connecten naar de XP-bak met Remote Desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan: Heb je tip uitgeprobeert en Windows XP op de server geinstalleerd.
Moet zeggen dat het beter presteerd dan verwacht (iig beter dan VNC en Remote Admin samen!).
Thanks voor deze oplossing!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Heb je al eens bij de client aangezet dat hij maar 8k aan kleuren weergeeft als je VNC gebruikt? Dit scheelt bij mij namelijk redelijk in responstijd.
Pagina: 1