Toon posts:

VPN verbinding werkt niet met EDIMAX Router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie:
Windows XP met VPN client -> EDIMAX BR-6104 Router -> @HOME <- Draytek 2200

Vanaf de Windows XP machine wil ik een verbinding maken naar de Draytek.
In eerste instantie kreeg ik totaal geen repons van de Draytek router, maar na een firmware update van de Edimax krijg ik bij de authenticatie een fout 721.

Erg vreemd, want ik de EDIMAX vervang door een Linksys router werkt het wel direct.

Aan te nemen is dat het probleem in de EDIMAX zit, maar deze moet toch ook PPTP ondersteunen. Waar kan de fout liggen? Ik heb NAT aanstaan verder ook geen firewall functies en voor de test zoveel mogelijk open poorten open gezet.

Iemand een idee?

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 20:37

lohost

iemand had al localhost :-(

Wout3r, heb je ooit een oplossing gevonden? Ik zit momenteel met ongeveer hetzelfde probleem. Voroheen had ik er geen edimax tussen zitten en deed een winxp bak de verdeling. Toen werkte het wel.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

zet "gegevenscodering vereist" een uit in je beveiligingsopties van je vpn client

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• lohost

lohost

Denk voor je reactie SunStorms_sletje. Helaas hielp het niet. Ik blijf tegen de router aanlopen. Ik krijg wel contact, maar het gaat fout op de verificatie. Uiteindelijk krijg ik een melding 628 of 721.
De 628 krijg ik als ik een inbelverbinding naar i-net gebruik en dan de vpn probeer te starten.
De 721 krijg ik als ik vanuit een ander netwerk (met sitecom router en casema kabel) en de juiste poorten openstaand probeer aan te loggen.

Ik probeer dit vanaf twee verschillende machines.

Overigens, als ik het netjes configureer om te werken zoals het zou moeten, dus de juist poorten mappen in de router, dan krijg ik een fout 800. Dus helemaal geen poort open.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Verwijderd

Zet poort 1723 eens open in De Edimax router. Dit is namenlijk de poort die voor een PPTP (vpn) wordt gebruikt.

Mogelijk lost dit iets op.

• lohost

lohost

Reeds geprobeerd. Zowel in de Virtual Server geprobeerd als in de port forwarding. Het erste is eigenlijk dat het nu een DMZ zit en nog niet werkt. In de DMZ lukt het me wel om via Remote Desktop aan te loggen (dat werkt ook niet bij normale configuratie met de juiste 3389 poort open). Maar de VPN nog steeds niet.
Tot voor kort verzorgde de machine waarop de vpn moet uitkomen ook de internetverbinding. Daarvoor wordt nu een router gebruikt.

• lohost

lohost

Een eigen aanvulling op dit topic.
Ik heb inmiddels enig contact gehad met Edimax. Na eerst het ontvangen van de nieuwste firmware |:( zijn een deel van de problemen opgelost. In mijn situatie werkte Remote Desktop ook niet. Dat is opgelost.
De VPN doet het nog niet. Edimax NL is dat ook gaan testen en heeft hetzelfde geconstateerd >:). Zij ontvangen (dat zouden ze vandaag ontvangen) nu instructies van het hoofdkantoor over hoe de router ingesteld zou moeten worden om toch te werken.
Ik ben zeer benieuwd naar deze informatie. Zodra ik het weet zal ik het hier melden.

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 10:56
Heb je inmiddels antwoord?
Een klant heeft namelijk een edimax router en kan niet VPN'en naar de zaak...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Misschien nu al antwoord? sinds 'enige' tijd (2weken) werkt het bij mij ook niet meer :? heel vaaaaag! heb op 192.168.0.1 (al heel lang) een win2k pdc met ras draaien, in de edimax staat 1723 upd en tcp gemapt naar die bak, dat werkte _altijd!_

Nu ineens niet meer? het moet in de router zitten, want als ik van me lokale netwerk wil vpn kan ik gewoon inloggen, het gaat net zoals de TS fout bij de verificatie!
Pagina: 1