[xs4all] email per 'email-allias' naar de goeie persoon

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Het zit eigenlijk zo:
Sinds kort heb ik een adsl-abonnement bij XS4all...
We hebben toen gekozen voor een multi-PC modem omdat we 2 PC's hebben aangesloten op ADSL. Bij xs4all krijg je 1 gebruikersnaam waarnaar je email wordt verzonden...Hiernaast kun je nog 10 'emailalliassen' aanvragen, om zo meer adressen te creeeren.
Wij zijn thuis dus met 4 personen. Ik heb dus 4 alliassen aangemaakt. Maar hoe krijg ik het zo geregeld dat de mail van de juiste allias alleen terecht komt bij de juiste persoon.
bijv. 4 alliassen: janjanssen@xs4all.nl, Mienjanssen@xs4all.nl, Keesjanssen@xs4all.nl en Pietjanssen@xs4all.nl
Nu moet dus de mail van jan en mien naar PC 1....en de Mail van Kees en Piet naar PC2.....Alle mail moet via outlook te lezen zijn...Maar dus niet bij elkaar in de inbox terecht komen....Ook moet iedereen mail kunnen versturen onder zijn eigen naam, zonder daar iets voor moeten te verzetten.

Eigenlijk dus......Ieder zijn eigen outlook (met of zonder wachtwoord) voor zijn eigen allias? Hoe pak ik dit het beste aan??

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien wel nuttig: waarom maak je niet 4 POP boxen aan? Dan is alles helemaal gescheiden. :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan het beste die mailadressen weg halen ivm met spam.(uhm, namen lijken al fictief. |:()

Verder moet ik me erg vergissen of je kon naast extra aliassen, ook extra boxen kunnen maken bij XS4All.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 28-01-2004 17:53 ]

{signature}

• Mich007
Voutloos schreef op 28 januari 2004 @ 17:53:
Je kan het beste die mailadressen weg halen ivm met spam.

Verder moet ik me erg vergissen of je kon naast extra aliassen, ook extra boxen kunnen maken bij XS4All.
Nee is niet mogelijk.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
Euhmm...

Als de mail in aparte mailboxen komen, dan kun je gewoon een account in Outlook maken per user. En dan Jan & mien op PC 1 aanmaken en de rest op PC 2.

Je kunt bij outlook volgens mij meerdere accounts instellen.
Anders moet je outlook express gebruiken.

Als alle aliassen in dezelfde mailbox komen, dan moet je met een soort van filtering werken en zal het denk ik niet werken met outlook (en 2 PC's)

let the past be the past.

• Mich007
Blazer schreef op 28 januari 2004 @ 17:52:
Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien wel nuttig: waarom maak je niet 4 POP boxen aan? Dan is alles helemaal gescheiden. :)
Misschien helemaal geen slecht idee....maar zou je dan aub even willen uitleggen hoe ik dat dan zou moeten doen.

Verwijderd

Met e-mail aliassen kun je dit niet bereiken.
Wat je moet doen is 4 e-mailboxen moet maken zodat je in feite gewoon 4 aparte mailadressen krijgt.
Het staat ook in de helpdesk van xs4all op inet beschreven en je kunt ze ook bellen om ze kunnen creeren.

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Mich007 schreef op 28 januari 2004 @ 17:53:
[...]

Nee is niet mogelijk.
Ik heb ADSL Basic van xs4all en heb 5 pop3 boxen, en per pop3 box ook nog eens 10 aliassen hoor ..

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mich007 schreef op 28 januari 2004 @ 17:54:
[...]

Misschien helemaal geen slecht idee....maar zou je dan aub even willen uitleggen hoe ik dat dan zou moeten doen.
1. Log in bij het XS4ALL Service Center.
2. Klik op "wijzig" bij "POP-mailboxen en E-mailaliassen" onder het kopje "E-MAIL".
3. Klik bij de domeinnaam xs4all.nl op "OK".
4. Vul in het invoerveld een username in voor de gewenste pop box en klik op nieuw.

Nadat de POP box is aangemaakt kan je ook per pop box verschillende aliassen kiezen. :)

Note wel dat het even duurt voordat je extra pop boxen aan kan maken, volgens mij moet eerst je eerste rekening betaald zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Joni op 28-01-2004 18:00 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

seeKo schreef op 28 januari 2004 @ 17:57:
[...]

Ik heb ADSL Basic van xs4all en heb 5 pop3 boxen, en per pop3 box ook nog eens 10 aliassen hoor ..
^^ Met stom

Heb ik ook :)
Werkte prima ook trouwens, ff instellen: https://service.xs4all.nl/

[ Voor 76% gewijzigd door RaZ op 28-01-2004 18:01 ]

Ey!! Macarena \o/

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Elk ADSL-abonnement biedt standaard 5 POP-mailboxen en 50 e-mailaliassen. Dit betekent dat u 5 gezinsleden een e-mailadres ('POP-mailbox') met elk een eigen wachtwoord kunt geven. Een POP-mailbox is voor persoonlijk gebruik en heeft daarom een eigen wachtwoord. Dat is handig als meerdere mensen een computer delen. De POP-mailboxen hebben bovendien elk een mailbox van 20 MB, dus u kunt grote bestanden ontvangen.
Per POP-mailbox kunt u 10 e-mailaliassen aanmaken. E-mailaliassen zijn in feite niet meer dan verschillende benamingen voor hetzelfde e-mailadres. De e-mail die naar de verschillende aliassen wordt gestuurd, komt in één mailbox binnen. Vergelijk het met een deur met verschillende brievenbussen, elk met een andere naam. Alle post valt echter op dezelfde mat. In de POP-mailbox wordt de mail verzameld van diverse e-mailaliassen.
Een andere mogelijkheid is dat u kiest voor het draaien van een eigen mailserver met een zelfgekozen hostnaam. U kunt dan onbeperkt e-mailaliassen aanmaken met elkenaam@hostnaam.xs4all.nl.
bron

• Mich007
idd waarschijnlijk hebben jullie gelijk en ben ik te haastig geweest....ik zal toch even moeten wachten tot de eerste rekening betaald is....toch bedankt iig

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je moet eerst betaald hebben voordat je extra pop boxen aan kunt maken.

Bijkomend voordeel van verschillende popboxen is dat je ook afzonderlijk in kunt loggen op webmail.

• Mich007
Nou we zijn dus weer een stapje verder............er is betaald...
Ik heb nu 4 pop-boxen aangemeld...
Dus nu is het zaak om per computer 2 acounts aan te maken in Outlook express, maar hoe werkt dit....zodat je al je outlook expres opstart kunt kiezen welk account je wilt (uiteraard met wachtwoord) zodat niemand elkaars account kan lezen??

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

- Bestand -> Identiteit instellen
- 2 Identiteiten aanmaken op elke pc
- Alle identiteiten instellen voor gebruik met een pop-boxje (Via: Extra -> Accounts -> Toevoegen, etc ..)

:)

• Mich007
r0b schreef op 31 januari 2004 @ 16:08:
- Bestand -> Identiteit instellen
- 2 Identiteiten aanmaken op elke pc
- Alle identiteiten instellen voor gebruik met een pop-boxje (Via: Extra -> Accounts -> Toevoegen, etc ..)

:)
Ja maar nu krijg ik nog geen 'schermpje' oid waar ik bij opstarten kan kiezen met welk account ik wil werken....met wachtwoord.....Om het 1 en het ander nog wat moeilijker te maken....ik gebruik ook nog mailwasher

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Kom... lees de handleiding/help eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.