Dark-Fire schreef op 29 januari 2004 @ 15:47:
ik heb effe een
schone install gedaan (windows xp professional) en ik kan wel verschil merken dus dat is wel mooi.
Als ik in sandra de geheugen benchmark draai gebruikt hij 256mb voor de test en omdat ik dus 2 x 256mb geheugen meet hij dus 1 geheugen bank (of zie ik dat verkeerd)
Ik heb nu ook
iets meer 3dmark (2003) punten
Newsflash, van een nieuwe (schone) windows install wordt je systeem altijd sneller
Dat was al zo met windows 95, en Microsoft heeft het nog steeds niet verboden rotsooi te installeren dus dat zal nog wel even zo blijven ook, de winst tgv dual channel zal je met een AMD XP CPU nauwelijks merken omdat't niet de bottleneck is. Totaal ongerelateerd maar wel vergelijkbaar is de AGP snelheid. AGP8x is in theorie 2x zo snel als AGP4x, maar merk je er ook maar iets van met benchmarks? Nee dus
Wat ik me nu trouwens afvraag: geheugencontroller zit als ik me niet vergis tegenwoordig ingebakken in de CPU (meen iig zoiets gelezen te hebben), maar was dat met de MP's ook al zo? Heb hier een dual MP staan, die dan dus in feite in SMP mode evensnel geheugenbewerkingen zou moeten kunnen uitvoeren als een dual channel P4 met HT? Of sla ik hier volledig de plank mis?
//edit
Dark-Fire: euhmz, dat zeg ik, tegenwoordig wel, maar met de MPs ookal?
[
Voor 6% gewijzigd door
FragFrog op 29-01-2004 19:08
]