CRC Error bij E-Tech ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Medetweakerts!

Ik heb sinds kort ADSL van BBNed, in combinatie met een E-Tech ADSL Modem, Ethernet model, die ene met 4 van die ethernetpoorten.

Aangezien ik graag mijn FTP-tje ook online wou hebben, en de forwards niet helemaal werkten zoals ze hoorden, heb ik maar besloten om de adsl modem onder hetzelfde range te zetten als de volgende router, nl. 192.168.1.x. Na deze IP-change van de modem/router van E-Tech was deze niet langer bereikbaar op dat IP wat ik opgegeven had, dus ik dacht: Kom, laten we hem resetten.

Reset voltooid, alle instellingen weer goed gezet (VCI, VNP, LLC Bridged, gebruikersnaam en wachtwoord). Maar... geen internet.
In de system log staat leuk: Connected, maar als ik dan op ADSL hyperlinkje links klik, krijg ik na een paar seconden onder 't kopje UPLOAD een 1-tje te staan onder CRC errors en errored seconds.

Kan iemand met ADSL van BBNed icm. met dezelfde e-tech modem/router mij misschien uit de brand helpen?

De firmware die op de site staat (rechtsbovenin bij de modellenpagina op www.e-tech.nu) kan ik ook niet meer uploaden: "Cannot find router"

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26

Sa1

misschien moet je eens gaan kijken hoe hij geconfigd is.. want als je voor een bbned verbinding wachtwoord en gebruikersnaam moet geven, is er iets goed mis..

:)

Verwijderd

Je wijzigt een ip-adres van je adsl-modem, en dan vind je het raar dat eea niet meer werkt?
Ik niet. ;)
Ik zou m gewoon even terugzetten naar de oude instelling, en voor je specifieke probleem met de FTP-server de helpdesk van BBNED bellen.
In ieder geval natuurlijk nooooooit ip-adressen zomaar wijzigen.......

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 16:49 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
1: Je moet toch zowieso een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, hoe weet BBNed anders dat je aangemeld bent?

2: Het IP van een router veranderen kan idd niet zomaar, maar dan moet het na een RESET toch wel weer goed zijn? Ik bedoel hij stond voor die tijd ook gewoon op 10.0.0.2, en nu ook nog. Hij staat nu gewoon weer op de fabrieksinstellingen, dus zou het imho goed moeten zijn.

Ik heb de winkel waar ik hem vandaan gehaald had even gebeld, en die vertelden me dat ze ook niet wisten wat een CRC error moest zijn in dit geval, en dat ik maar beter even de E-TECH helpdesk kon bellen. De winkel had de router gewoon zo geleverd zoals ze binnenkwamen. Ik bedoel, het had ook geflashed kunnen zijn.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Een CRC-error is een fout in de Cyclic Redundancy Check. Een CRC is een verificatie van een datapakketje. Als t pakketje aan de andere kant aankomt, stuurt ie een pakketje data terug, om te verifieren of de data uberhaupt is aangekomen en of t goed is aangekomen, dus zonder fouten.
In jouw geval dus logisch, want er was geen connectie meer, dus de check failed.
:)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Scyth schreef op 28 januari 2004 @ 19:22:
1: Je moet toch zowieso een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, hoe weet BBNed anders dat je aangemeld bent?

2: Het IP van een router veranderen kan idd niet zomaar, maar dan moet het na een RESET toch wel weer goed zijn? Ik bedoel hij stond voor die tijd ook gewoon op 10.0.0.2, en nu ook nog. Hij staat nu gewoon weer op de fabrieksinstellingen, dus zou het imho goed moeten zijn.

Ik heb de winkel waar ik hem vandaan gehaald had even gebeld, en die vertelden me dat ze ook niet wisten wat een CRC error moest zijn in dit geval, en dat ik maar beter even de E-TECH helpdesk kon bellen. De winkel had de router gewoon zo geleverd zoals ze binnenkwamen. Ik bedoel, het had ook geflashed kunnen zijn.
1 bbned maakt geen gebruik van user/pass,gewoon modem aansluiten en gaan :)

ik heb btw de annex a v2 (analoog) nooit ip veranderd,gewoon op 10.0.0.2 gelaten.
je heb kans dat je de gehele software moet terugzetten (stuur me ff een mailtje als je die wil hebben naar mrsar AT bikkelsinc.nl) en dit moet dan via de usb poort :) als het meezit voor je staat alles nog op www.bbmuiden.com in het forum.

en hoezo werken de forwards niet zoals het hoort? bij mij werken ze zoals het hoort :) daar wil ik ook wel meer van weten eigelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 29-01-2004 11:01 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26

Sa1

Scyth schreef op 28 januari 2004 @ 19:22:

1. dat heeft te maken met welke techniek de provider gebruikt, kpn daar heb je een login en pass voor nodig, voor bbned en tiscalli beide niet..

2. ip van router kun je rustig aanpassen, alleen dan moet je ook de leases in de dhcp enzo alles omgooien, alle clients renewen.. is dus gewoon een kut klus..

lijkt mij verstandig als je even een kijkje gaat nemen op www.tweakdsl.nl, daar staan mooie handleidingen hoeje die e-tech op het bbned netwerk krijgt..
Pagina: 1