[DOS] Map volledig kopiëren, met inhoud en submappen *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 16:25
Heb veel informatie gevonden, o.a. hier . Helaas geeft het niet antwoord op m'n vraag. Ik wil graag dat het volgende gebeurd.

In de map c:\Novell\Mijn_documenten staan een aantal bestanden + een aantal mappen.
Deze wil ik kopiëren. Als ik nu de opdracht
code:
1
copy c:\Novell\Mijn_documenten c:\backup\
geef dan kopieërt hij alleen de 'losse' bestanden uit de map. De onderliggenden mappen worden niet mee gekopieerd. Hoe los ik dit op?

Heb het al geprobeerd met de opdracht
code:
1
copy c:\Novell\Mijn_documenten\*.* c:\backup\
maar dit lost niks op, hij blijft alleen de losse bestanden kopiëren. :|

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 28-01-2004 16:31 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
xcopy :)

code:
1
xcopy c:\brondir c:\doeldir /s

Kijk ook even naar de verschillende switches met /? , bv /c kan ook handig zijn als er iets misgaat.

had dit al getikt voordat ik jouw reply las :p ;)

[ Voor 108% gewijzigd door Mike Jarod op 28-01-2004 16:33 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

Reptile209

- gers -

xcopy <bron> <doel> /s
xcopy /?

Wel scherp blijven he, Mike :)

edit:

Ow, en over scherp gesproken: hou er ff rekening mee dat (x)copy geen lange bestandsnamen kopieert. Daar heeft * Reptile209 nog wel eens een dir met mp3-tjes gemold...

[ Voor 63% gewijzigd door Reptile209 op 28-01-2004 16:34 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 16:25
Reptile209 schreef op 28 januari 2004 @ 16:32:
xcopy <bron> <doel> /s
xcopy /?

Wel scherp blijven he, Mike :)
Yep dat was hem, bedankt!

code:
1
xcopy c:\Novell\Mijn_documenten c:\backup\ /s

edit:
1) had trouwens eerst c:\Novell\Mijn documenten , een spatie tussen mijn en documenten maar dat lijkt niet echt te werken, klopt dat?
2) tot nu toe kopieerd hij alle bestandsnamen correct (ook langer dan 8 tekens, of moeten ze nog langer zijn voordat het fout gaat?)

[ Voor 42% gewijzigd door Niek_ op 28-01-2004 16:37 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat klopt, ivm lange bestandsnamen. Ik doe altijd mijndo~1, maar het schijnt met " (qoutes) ook te kunnen.

edit: met lange bestandsnamen en xcopy heb ik persoonlijk nooit problemen gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door Mike Jarod op 28-01-2004 16:37 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

probeer het eens met

code:
1
xcopy /s c:\Novell\Mijn_documenten\*.* c:\backup\

/e wanneer die ook de lege dirs moet kopieren.

Copy kent geen commando om subs mee te nemen.

Onder DOS heb je maximaal 8.3 karakters..... in een dir (lange filenamen worden met ~x, waarbij de x een getal is afgekort tot 8.3 onder Windows 9x en ME. Niet onder XP en Win 2k)

Spuit11....

Krijg je als je even weggeroepen wordt..

[ Voor 78% gewijzigd door Schonhose op 28-01-2004 16:42 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
offtopic:
Wel jammer dat die alle commandos daar op een nieuwe regel worden gegooit, bij de lijst met gevorderde commando's zit je tegen een aardige brij tekst aan te kijken. Wat lay-out met bijv. <li> zou de boel een stuk duidelijker maken.

Om dit topic (hopelijk) wat makkelijker vindbaar te maken, pas ik de topictitel wat aan :)

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Rafe schreef op 28 januari 2004 @ 16:41:
offtopic:
Wel jammer dat die alle commandos daar op een nieuwe regel worden gegooit, bij de lijst met gevorderde commando's zit je tegen een aardige brij tekst aan te kijken. Wat lay-out met bijv. <li> zou de boel een stuk duidelijker maken.

Om dit topic (hopelijk) wat makkelijker vindbaar te maken, pas ik de topictitel wat aan :)
Doe het dan goed:

[DOS commando] Map volledig kopiëren, met inhoud en submappen

[ Voor 3% gewijzigd door Schonhose op 28-01-2004 16:48 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het feit dat het om DOS gaat in de titel verwerken is idd wel een handig idee. Alleen met 'commando' erin is hij net wat te lang, dus dan maar zonder. :)
Pagina: 1