Toon posts:

[W2K3] Exclude directories in profiles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Misschien een heel stom vraagje maar ik kan het op technet en na wat google-en niet vinden.

De leerlingen op een school waar ik de systeembeheerder wat help hebben een home schijf.
Maar op al die XP Clients ontkom je er niet aan dat ze ook in hun Mijn Documenten weg schrijven.

De profile map op de server is dan ook groter dan groot!

Ik wil er nu voor zorgen dat de Mijn Documenten niet meer in het profiel wordt mee genomen.
Zodra dit niet meer gebeurt kan ik na een weekje alle My Document directory's op de profile share wissen.

Of zie ik dit fout ?

Nu kan ik alleen geen voorbeeld vinden of ik bij de user policy:

Exclude directories in roaming profile. kan toevoegen.

Ik denk het wel maar wat moet ik dan neerzetten.

My Documents of Mijn Documenten.

Ik weet ook dat je met folder redirection kan werken. Maar dat wordt stap 2.
Eerst moeten we weer ruimte hebben op de netwerk schijven.

Ik hoop en weet bijna wel zeker dat jullie het weten.

Alvast bedankt,

Marder

Verwijderd

redirect is stap 1. daarna kan je ruimte gaan maken op de server lijkt me...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 14:00

mutsje

Certified Prutser

Je kunt van alles Excluden middels policies en Technet heeft hier echt wel documenten over.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ik weet ook dat je met folder redirection kan werken. Maar dat wordt stap 2.
Eerst moeten we weer ruimte hebben op de netwerk schijven.
Dus gooi je iedereen z'n documenten maar weg? Je zou voor het mooie idd met folder redirection de "mijn documenten" mappen naar een apparte share laten verwijzen zodat de data op de server blijft staan, hierdoor win je niet perse ruimte, maar die share hoeft natuurlijk niet op de zelfde server te staan...
Wordt het anders btw niet eens tijd om naar quota's te kijken?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zoals iis5 al zei, waar jij naar op zoek bent is 'Redirect'

Als je daar naar zoekt op b.v. www.technet.com dan vindt je snel een antwoord op je vraag.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Het zomaar weg gooien van de mijn documenten is geen probleem.
99.9% is MP3 AVI etc.
Ze weten dat de enige plek waar ze hun gegevens mogen neerzetten de P schijf is.

Redirecten wordt erg lastig volgens mij, daarom pas stap 2

Hun homedirectorys hebben ze op de H
Maar in submap structuur

H:\{Leerjaar}\{Klas}\{Inlognaam}

Dus als ik hun mydocs naar hun homedir wil redirecten wordt het erg moeilijk
Er is namelijk in de active dir namelijk geen enkele referentie naar klas of leerjaar.

Wat ik dus niet heb kunnen vinden is hoe ik de geexclude dir van het profile in deze policy moet invullen..

Ik heb een lege regel, wat moet ik daar nu invullen.

De discussie of het netjes is of ik zomaar alles van hun weg gooi daar vraag ik niet om. Sorry als het bot klinkt maar zo bedoel ik het niet.
Ze weten al dat alles gewist wordt. Alleen als we het niet uit het profiel halen kunnen we zo vaak als we willen zeggen dat ze het niet mogen gebruiken maar kinderen luisteren nooit.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij heb je dit nodig: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;188692 :)

Daarnaast moet je in het register opzoek gaan naar de plek waar "Mijn Documenten" gekoppeld wordt aan een directory (HKLM stukje dacht ik) en deze van "%userprofile%\My Documents" naar "iets-dat-je-zelf-wilt" veranderen, P:\Verzinwat dus :)

[ Voor 57% gewijzigd door Jaymz op 28-01-2004 16:38 ]

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 16:32:
Het zomaar weg gooien van de mijn documenten is geen probleem.
99.9% is MP3 AVI etc.
Ze weten dat de enige plek waar ze hun gegevens mogen neerzetten de P schijf is.

Redirecten wordt erg lastig volgens mij, daarom pas stap 2

Maar in submap structuur

Er is namelijk in de active dir namelijk geen enkele referentie naar klas of leerjaar.

Wat ik dus niet heb kunnen vinden is hoe ik de geexclude dir van het profile in deze policy moet invullen..

Ik heb een lege regel, wat moet ik daar nu invullen.

De discussie of het netjes is of ik zomaar alles van hun weg gooi daar vraag ik niet om. Sorry als het bot klinkt maar zo bedoel ik het niet.
Ze weten al dat alles gewist wordt. Alleen als we het niet uit het profiel halen kunnen we zo vaak als we willen zeggen dat ze het niet mogen gebruiken maar kinderen luisteren nooit.
allereerst; als jij de sys-admin was die mijn docs ging verwijderen omdat jij dat nodig vind ging ik net zo lang klagen totdat jij je baan kwijt was(desnoods totaan de centrale schooldirectie aan toe). ook op scholen heb je enigzins recht op privasie, en bovenal heb jij niet te bepalen of leerlingen iets nodig hebben...

je kunt gewoon de roaming profiles redirecten incl de "mijn documenten".dit kan gewoon via de grouppolicies.redirection kan via \\computernaam\share\%username%\documenten.problem solved? :+

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 14:00

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
sinds wanneer hebben studenten rechten op open toegankelijke werkstations?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 16:32:
Maar in submap structuur

Welke }:O heeft dit bedacht?!?

Ik weet niet of Windows iets kent in de trant van redirecten, maar je zou (even unix/linux minded) een map met symlinks naar alle homedirectory's kunnen maken. "cp -s homes/*/*/* /homeoverzicht" zou daar de linux versie van zijn.

De windows equivalent ken ik daar niet van. En om hier nou een extra linux fileserver voor neer te zetten lijkt me wat onhandig en de meeste scholen ontberen daar de kennis voor.

Ik ben zelf ook systeembeheerder op een middelbare school en ik raad je aan is naar Mandatory Profiles te kijken. Want voegt het echt wat toe dat leerlingen hun eigen achtergrond kunnen instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Steven op 28-01-2004 22:59 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
mutsje schreef op 28 januari 2004 @ 20:49:
offtopic:
sinds wanneer hebben studenten rechten op open toegankelijke werkstations?
als dat op mij slaat;
sinds ik in de leerlingenraad zit >:)
zal wel zijn omdat de directie op onze school vatbaar is voor redelijk onderbouwde beargumentatie.dingetjes als vertrouwen moet van 2 kanten komen&zo :P

en documenten zelf beoordelen op nut betuigt niet bepaald van vertrouwen, evenals het installeren en gebruiken van winvnc&dergelijke.Daar word de discussie nog over gevoerd, en voorlopig staat dat spul ook op non-actief :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Pinyin op 29-01-2004 13:52 . Reden: typo's ]

Pagina: 1