Er is maar 1 oplossing...MO drive zoeken, enige merk wat ik zo 123 vind en deze drives op de markt heeft: Fujitsu. Ik denk dat je geluk moet hebben om deze drives buiten Azie tegen te komen. Hier in Europa gebruiken we meer de ZIP250 en de DVD-/CD-RW als tegenhanger voor 't zelfde doel.Jazzy schreef op 28 januari 2004 @ 16:03:
Een collega komt net terug uit Japan en heeft zijn informatie meegekregen op een 'dikke diskette' zoals hij het noemde.
Het gaat om een Sony 3,5" M.O. schijfje van 230MB. Er staat nog op Media ID en Windows Formatted.
In Japan schijnt dit mainstream te zijn maar hiero is dat helaas anders.Nu zoek ik dus een apparaat waarmee ik dit schijfje kan uitlezen maar ik ben nog niet veel verder gekomen. Iemand een idee?
... meen me ook te herinneren dat er eentje in de pricewatch stond, hoewel ik niet zeker weet of die van hetzelfde type was als jou schijf
Dankjewel, die site kende ik nog niet.
Ik heb gezocht op de termen 'mo' en '230'.... meen me ook te herinneren dat er eentje in de pricewatch stond, hoewel ik niet zeker weet of die van hetzelfde type was als jou schijf
[ Voor 4% gewijzigd door Jazzy op 28-01-2004 20:39 ]
Voor de duidelijkheid, dit is gewoon een hypermodern schijfje ter grootte van een diskette en variërend in grootte tussen de 100 en 2200 MB (!).Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:43:
Veel reklame bureau's hebben deze drives nog staan, maar of ze nog werken???
ding was 'stuk', maar na een goede schoonmaakbeurt doet ie het weer prima.
speciaal bewaard als er nog een of andere werknemer met een disk aankomt waarop 'kritieke informatie' staat wat hij direct nodig heeft.... (afgelopen 4 jaar waarempel zelfs 1x gebeurt)
....ik doe 'm echter niet weg
een tipje als je er 1 wilt: op marktplaats worden ze voor 10-50euro aangeboden.
Let er op dat ze vaak (altijd?) scsi zijn
"man is not truly one, but truly two,"
Ik heb er ooit 1 uit een oude (486) server getrokken die ik mocht slopen (letterlijk, met een hamer DOOR de printplaten raggen) en ik dacht dat ik een diskdrive had.
nieuws: Fujitsu's MO-drives getest bij Tom's Hardware
Dus ze zullen nog wel te krijgen zijn.
-edit-
3,5" scsi
Ik heb geen idee of hij werkt, maar je zou hem zelfs op mogen komen halen, mail maar naar mijn msn adres.
[ Voor 20% gewijzigd door Resistor op 28-01-2004 21:06 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Zeker weten dat het niet 'gewoon' een LS120 is of een variant daarvan? LS120 is een hele tijd door Compaq standaard in de Deskpro's gebruikt. Anyway, just my 2 cts.Sony 3,5" M.O. schijfje van 230MB.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
LS120 is 100% zelfde formaat als standaardfloppy...leest ook standaardfloppen (heb er 1 in mijn 2e systeem)koraks schreef op 28 januari 2004 @ 22:37:
[...]
Zeker weten dat het niet 'gewoon' een LS120 is of een variant daarvan? LS120 is een hele tijd door Compaq standaard in de Deskpro's gebruikt. Anyway, just my 2 cts.
Verwijderd
Een LS120 is backwardscompatible met diskette's, maar gebruikt niet "het normale formaat" of normale diskette's op 120MB, en is zeker niet geschikt om MOD's van 230MB uit te lezenLS120 is 100% zelfde formaat als standaardfloppy...
Probeer het eens bij een drukkerij, die hebben vaak een grote variatie aan exotische hardware
Wat de poster bedoelde was dat LS120 disks even groot zijn als normale floppies (dus hetzelfde fysieke formaat), en dat is inderdaad zo.maar gebruikt niet "het normale formaat"
Dat klopt idd, al ziet een LS120 diskje er echt behoorlijk hetzelfde uit als een normale flop. En ja, ik had er tot voor kort ook zo'n drive in m'n pc-tje (met bijbehordende diskof normale diskette's op 120MB
Daar was ik idd ook al bang voor ja...en is zeker niet geschikt om MOD's van 230MB uit te lezen
[ Voor 6% gewijzigd door koraks op 29-01-2004 20:40 ]
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Tesla Model Y RWD (2024)
Is ie er ook binnen een week en is niet zo'n geklooi
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nee, helaas. Om diplomatieke redenen is dat geen goed idee.heuveltje schreef op 30 januari 2004 @ 19:09:
kun je niet gewoon ff vragen of die jappaners dat spul op een cd-r zetten en die met ups opsturen.
Maar bij de test op Tom's Hardware (linkje) staan onder andere een paar online aanbieders rechts naast de tekst. Voor een kleine € 300,- zou het moeten lukken dus dat ga ik nu doen.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Nee, dit topic is ook niet meer in gebruik in dit tijdperk.koekjesvreter schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:00:
Een vriend van me heeft in zijn archief nog disks gevonden. Heeft iemand in dit tijdperk nog een drive in gebruik?
I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
De MSN tijd is voorbij (nu hebben we DM), maar die drive ligt nog steeds _ergens_ in een antistatisch zakje.Resistor schreef op woensdag 28 januari 2004 @ 20:59:
Je hebt er inderdaad zo'n mislukte diskdrive voor nodig.
Ik heb er ooit 1 uit een oude (486) server getrokken die ik mocht slopen (letterlijk, met een hamer DOOR de printplaten raggen) en ik dacht dat ik een diskdrive had.
nieuws: Fujitsu's MO-drives getest bij Tom's Hardware
Dus ze zullen nog wel te krijgen zijn.
-edit-
3,5" scsi
Ik heb geen idee of hij werkt, maar je zou hem zelfs op mogen komen halen, mail maar naar mijn msn adres.
Verder er niets bij, je moet zelf voor een SCSI controller zorgen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?