Toon posts:

USB herkent camera niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal gecompliceerd probleem waarvan ik niet zo snel het antwoord kan vinden hier of op Google etc.

Luister en huiver:

Ik heb een compaq presario Desktop 5WV237. Ik heb de volgende zaken aangepast. Nieuwe proc van AMD 1,3 GHZ (was AMD Duron 700) en 512 MB geheugen.

Recentelijk heb ik een nieuwe kast erom gezet maar daarbij problemen gekregen met de USB poort. Ik heb in totaal 4 USB aansluitingen waarvan 2 achter en die werken prima (zit ADSL modem en Toetsenbord). Er zitten echter ook twee aansluiten aan de voorkant van de kast. Ik heb daarbij een grijze platte kabel met negen pin ingangen en met tekst op kabel ( I/O front en system mb).

Aan de voorkant van de kast zitten echter 8 pinnentjes voor de 2 usb aansluitingen terwijl de aansluiting op het toetsenbord er 9 heeft *****

Nu lukt het niet meer op apparaten op de voorkant aan te sluiten. Webcam, adsl modem en toetsenbord geven alleen maar foutmelding (USB apparaat werkt niet correct)

Specs uit San2004:

Processor
Model : AMD Duron(tm) M7 Processor
Snelheid : 1.30GHz
Model Nummer : 1303 (geschat)
Prestatie Rating : PR1889 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 64kB ECC 'Synchronous' 'Write-Back' (16-way, 64 byte line grootte)

Moederbord
Bus(sen) : AGP PCI USB
MP Ondersteuning : Geen
MP APIC : Geen
Systeem BIOS : Compaq 786K1
Moederbord : Compaq 06E4h
Totaal Geheugen : 512MB SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8363/5 KT133/KM133 System Controller
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 100MHz (200MHz data rate)
Totaal Geheugen : 512MB SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 1x 133MHz (133MHz data rate)

Onderdelen
Seriële/Paralelle Poort(en) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : Onbekend apparaat
USB Controller/Hub : Onbekend apparaat
USB Controller/Hub : Samengesteld USB-apparaat

Volgens mij worden hier dus 7 USB aansluitingen aangegeven terwijl ik maar vier ingangen heb. Ik ben N00B op dit gebied dus corrigeer me als ik het verkeerd heb.

Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional Edition (Win32 x86) 5.01.2600

Kan me iemand me aub helpen met dit probleem? Zou het kunnen zijn dat er verschillende typen USB aansluitingen zitten. Dus een andere versie op het moederbord dan op de voorkant kast. Van de kast weet ik overigens helemaal niets want dat was een krijgertje en die info is niet te achterhalen voor mij.

Alvast enorm bedankt! _/-\o_

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

mijn eerste gedachte:
kabeltje op moederbord kan er maar op 1 manier op?
misschien zit hij er verkeerd op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast zojuist open gemaakt en gezien dat de kabel op het bord goed zit. Hij kan er inderdaad maar op 1 manier op en nu zit ie zeker goed. Het systeem zegt wel dat er usb is maar op de een of andere manier wordt geen enkel apparaat geaccepteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Er is nou helemaal niemand die hier een antwoord op heeft?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:29:
Er is nou helemaal niemand die hier een antwoord op heeft?
Niet te ongeduldig worden. Een topic mag je pas kicken als er 24 uur niemand meer gereageerd heeft.
Je zegt zelf dat je moederbord een 9 pins aansluiting heeft, en je stekken een 8 pins aansluiting. Dan lijkt het mij toch dat hij er op meerdere manieren op mioet passen.
Pak anders de handleiding van je moeder, en van je nieuwe kast er eens bij, en ga de pinout van je moederbord vergelijken met de pinout van je kast. Het is mogelijk dat er een totaal andere pinout gebruikt is, en dan zou hij inderdaad wel eens niet kunnen gaan werken.
Wat ook nog een mogelijkheid is is dat je extra USB poorten in je BIOS uitgeschakeld staan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
****Niet te ongeduldig worden****

Ik was inderdaad ff ongeduldig maar dat kwam alleen maar omdat ik gewend ben om normaal echt heel snel hier een reactie te krijgen op je topic. Ben dus gewoon een beetje verwend denk ik. Zal in het vervolg langer wachten.

Ik had voordat ik de kast verwisselde ook al vier usb aansluitingen. De kabel die ik nu gebruik is nog van de vorige kast. Daar ging de kabel van het mobo naar de voorkant kast (presario kast) waar ook twee poorten zaten. Het lijkt me dus vreemd dat bij het verwisselen van de kast de bios setting is aangepast aangezien deze er al was.

:D

Verwijderd

Topicstarter
Nog even het een en ander onderzocht. Van kast kan ik geen specs vinden maar stekker zit volgens mij nu wel goed. Nog steeds geen resultaat. In bios kan ik dit vinden:

Ethernet controller IRQ 3
Other Communication devices IRQ 3
USB IRQ 11
USB IRQ 11
Compaq audio IRQ 10
VGA Control IRQ 3

Klopt het dat hier maar twee usb aansluitingen worden weergegeven? Er moeten er vier zijn. In de systeemspecs staan echter 7 vermeldingen. Recentelijk heb ik geprobeerd de BIOS up te daten maar kreeg melding dat BIOS gelocked was. Kan het hiermee te maken hebben en waarom zou BIOS locked zijn?

Alvast bedankt

:'(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Ik heb een externe usb gekocht en deze achterop pc aangesloten. Nu kan ik dus muis/toetsenbord en andere zaken gewoon via de aansluiting op achterkant laten werken. De twee usb aansluitingen die in de kast geïntergreerd zitten, negeer ik gewoon. Weet nog steeds niet waarom ze niet werken maar dat maakt voor functionaliteit niet meer uit.

Tevens heb ik BIOS inmiddels wel kunnen unlocken en upgraden dus dat is ook solved. Probleem had dus niets met niet werkende USB te maken. Wat mij betreft mag dit topic dan ook gewoon gesloten worden!

Tx

Jippy :X
Pagina: 1