Ik heb een nogal gecompliceerd probleem waarvan ik niet zo snel het antwoord kan vinden hier of op Google etc.
Luister en huiver:
Ik heb een compaq presario Desktop 5WV237. Ik heb de volgende zaken aangepast. Nieuwe proc van AMD 1,3 GHZ (was AMD Duron 700) en 512 MB geheugen.
Recentelijk heb ik een nieuwe kast erom gezet maar daarbij problemen gekregen met de USB poort. Ik heb in totaal 4 USB aansluitingen waarvan 2 achter en die werken prima (zit ADSL modem en Toetsenbord). Er zitten echter ook twee aansluiten aan de voorkant van de kast. Ik heb daarbij een grijze platte kabel met negen pin ingangen en met tekst op kabel ( I/O front en system mb).
Aan de voorkant van de kast zitten echter 8 pinnentjes voor de 2 usb aansluitingen terwijl de aansluiting op het toetsenbord er 9 heeft *****
Nu lukt het niet meer op apparaten op de voorkant aan te sluiten. Webcam, adsl modem en toetsenbord geven alleen maar foutmelding (USB apparaat werkt niet correct)
Specs uit San2004:
Processor
Model : AMD Duron(tm) M7 Processor
Snelheid : 1.30GHz
Model Nummer : 1303 (geschat)
Prestatie Rating : PR1889 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 64kB ECC 'Synchronous' 'Write-Back' (16-way, 64 byte line grootte)
Moederbord
Bus(sen) : AGP PCI USB
MP Ondersteuning : Geen
MP APIC : Geen
Systeem BIOS : Compaq 786K1
Moederbord : Compaq 06E4h
Totaal Geheugen : 512MB SDRAM
Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8363/5 KT133/KM133 System Controller
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 100MHz (200MHz data rate)
Geheugen Bus Snelheid : 1x 133MHz (133MHz data rate)
Onderdelen
Seriële/Paralelle Poort(en) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : Onbekend apparaat
USB Controller/Hub : Samengesteld USB-apparaat
Volgens mij worden hier dus 7 USB aansluitingen aangegeven terwijl ik maar vier ingangen heb. Ik ben N00B op dit gebied dus corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional Edition (Win32 x86) 5.01.2600
Kan me iemand me aub helpen met dit probleem? Zou het kunnen zijn dat er verschillende typen USB aansluitingen zitten. Dus een andere versie op het moederbord dan op de voorkant kast. Van de kast weet ik overigens helemaal niets want dat was een krijgertje en die info is niet te achterhalen voor mij.
Alvast enorm bedankt!
Luister en huiver:
Ik heb een compaq presario Desktop 5WV237. Ik heb de volgende zaken aangepast. Nieuwe proc van AMD 1,3 GHZ (was AMD Duron 700) en 512 MB geheugen.
Recentelijk heb ik een nieuwe kast erom gezet maar daarbij problemen gekregen met de USB poort. Ik heb in totaal 4 USB aansluitingen waarvan 2 achter en die werken prima (zit ADSL modem en Toetsenbord). Er zitten echter ook twee aansluiten aan de voorkant van de kast. Ik heb daarbij een grijze platte kabel met negen pin ingangen en met tekst op kabel ( I/O front en system mb).
Aan de voorkant van de kast zitten echter 8 pinnentjes voor de 2 usb aansluitingen terwijl de aansluiting op het toetsenbord er 9 heeft *****
Nu lukt het niet meer op apparaten op de voorkant aan te sluiten. Webcam, adsl modem en toetsenbord geven alleen maar foutmelding (USB apparaat werkt niet correct)
Specs uit San2004:
Processor
Model : AMD Duron(tm) M7 Processor
Snelheid : 1.30GHz
Model Nummer : 1303 (geschat)
Prestatie Rating : PR1889 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 64kB ECC 'Synchronous' 'Write-Back' (16-way, 64 byte line grootte)
Moederbord
Bus(sen) : AGP PCI USB
MP Ondersteuning : Geen
MP APIC : Geen
Systeem BIOS : Compaq 786K1
Moederbord : Compaq 06E4h
Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8363/5 KT133/KM133 System Controller
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 100MHz (200MHz data rate)
Geheugen Bus Snelheid : 1x 133MHz (133MHz data rate)
Onderdelen
Seriële/Paralelle Poort(en) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : Samengesteld USB-apparaat
Volgens mij worden hier dus 7 USB aansluitingen aangegeven terwijl ik maar vier ingangen heb. Ik ben N00B op dit gebied dus corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional Edition (Win32 x86) 5.01.2600
Kan me iemand me aub helpen met dit probleem? Zou het kunnen zijn dat er verschillende typen USB aansluitingen zitten. Dus een andere versie op het moederbord dan op de voorkant kast. Van de kast weet ik overigens helemaal niets want dat was een krijgertje en die info is niet te achterhalen voor mij.
Alvast enorm bedankt!