Toon posts:

Strepen met hauppage wintv en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn hauppage wintv kaart. Ik heb de nieuwste WDM drivers geïnstalleerd speciaal voor XP. Ik heb vind het beeld echter niet zo scherp als met de drivers voor windows ME. Bovendien zie ik strepen bij snel bewegende tv beelden.
Zoals zichtbaar op deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/e.christiaanse/strepen.JPG

Verschillende modes zoals DIB draw, force primary, allow overlay en allow VMR geven geen verschil. Ik lees wel in andere topics iets over deinterlacing maar weet niet precies hoe dat in te stellen is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is het interlace effect. Kijk op www.100fps.com voor meer info. Ook google en de GOT search hebben veel info.

Oplossing: gebruik een ander proggie, zoals Dscaler. WinTV heeft ook een deinterlace functie, maar daar wordt je nu niet echt vrolijk van ;)

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 28-01-2004 16:09 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik wintv32 vanwege de eenvoud. Ik ben niet zo kapot van dscaler. Het is dus geen driver probleem, maar een probleem van de software die hauppage erbij levert?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep! WinTV heeft trouwens wel een optie voor een sooft deinterlace, maar die is gewoon extreem bagger. Dscaler moet je een keer goed instellen, en dan heb je er ook geen omkijken meer naar.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 03:13
je kunt in haupauge's wintv2000 ook aangeven dat je wil de-interlacen. wintv32 is erg oud en wordt niet verder ontwikkeld

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Dscaler is echt wel goed, je moet er wel ff voor gaan zitten.

Ik heb nog wel slecht beeld af en toe maar dat ligt aan de kabel.

offtopic:
Leuk he flipper .. hahah ..

[ Voor 3% gewijzigd door Maeslant op 28-01-2004 17:21 ]

Pagina: 1