Toon posts:

Querystring meegeven vanuit een <select>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code:

<select name="ras" id="ras" onchange="window.location='voedingsadvies.asp?go=ja&ras=' +this.value;">

Nu is het de bedoeling dat i dezelfde pagina (voedingsadvies.asp) opent met de variabelen daar aan megegeven zodat ik die kan gebruiken in een select statement.
Alleen krijg ik de value niet mee van mijn dropdown.

Deze oplossing heb ik op het internet gevonden. Bij iedereen werkt i maar bij mij dus niet. Wie kan mij helpen.

Verwijderd

In Firebird werkt dat gewoon, maar in IE is het nodig dat je ook echt een value opgeeft. Gebruik je misschien iets als:
code:
1
<option>test</option>
? Daar zou dan dus value="test" bij moeten komen, dan pakt IE hem wel. window.location.href is ook nog iets netter. :)

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

code:
1
this.options[ this.selectedIndex ].value

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:55:
In Firebird werkt dat gewoon, maar in IE is het nodig dat je ook echt een value opgeeft. Gebruik je misschien iets als:
code:
1
<option>test</option>
? Daar zou dan dus value="test" bij moeten komen, dan pakt IE hem wel. window.location.href is ook nog iets netter. :)
Werkt! Maar er zitten spaties tussen de woorden. dus zoals <option>test test</option> en hij pakt alleen het eerste woord

OKE zet deze maar opslot voordat ik nog meer domme dingen zeg :D .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 16:10 . Reden: Dumb ass ]

Verwijderd

%20 gebruiken?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Als je geen %20 en dergelijk wilt/kan gebruiken kan je encodeURI gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Rickets op 28-01-2004 16:13 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Om dit op te lossen kan je javascript gebruiken. Wat dus neerkomt op HTML gedeelte, Wat dus niet in P&W thuishoort maar in W&G

Move P&W -> W&G

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1