Ik krijg binnenkort een echte comp (athlon 500, 128 meg, geforce, the shit), en wil samen met deze en een ouwe P133 een lannetje leggen. Gewoon filetjes versturen, beetje "gamen" (op die 133 draait kweek1, verder nix), printertje delen, i'net delen enzow... Is het verstandig m met een hub te werken, of heeft dit helemaal geen zin? Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n ding??
En wat moet ik doen om niet al mijn gesharede drives op ut net te gooien? Een password werkt voggus mij niet, want:
a: die dingen zijn te kraken
b: als ik zelf zo'nn drive gebruik als ik verbinding hep, staat ie voor de hele wereld open (toch?)
Kan ik een opuwe P75 gebruiken als firewall/router? En hoe werkt dat precies, wat voor soft+hardware hep je nodig enzow? En wat zijn de instellingen (geen verstand van routers)... Werkt ut zo?
PC1 stuurt web-page request naar router
router stuurt request naar ISP
[veel i'net hops]
router krijgt page terug
router stuurt page naar PC1
En zijn mijn drives op deze manier wel dicht???
En wat moet ik doen om niet al mijn gesharede drives op ut net te gooien? Een password werkt voggus mij niet, want:
a: die dingen zijn te kraken
b: als ik zelf zo'nn drive gebruik als ik verbinding hep, staat ie voor de hele wereld open (toch?)
Kan ik een opuwe P75 gebruiken als firewall/router? En hoe werkt dat precies, wat voor soft+hardware hep je nodig enzow? En wat zijn de instellingen (geen verstand van routers)... Werkt ut zo?
PC1 stuurt web-page request naar router
router stuurt request naar ISP
[veel i'net hops]
router krijgt page terug
router stuurt page naar PC1
En zijn mijn drives op deze manier wel dicht???