portable speakers :)

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:29
ik heb binnenkort een bepaalde gelegenheid waarbij ik graag portable speakers mee wil nemen, echter deze moeten een hoop herrie kunnen produceren.
ik ben van computerspeakertjes gewend dat ze vrij blikkerig klinken maar een lekker vol en luid geluid is wel belangrijk voor wat ik wil :)

dus iets wat mooi vol geluid heeft (discotheek achtig is prima, zolang het maar boomy is), niet al te groot is (moet in een rugzak passen), en een ingebouwd versterktje heeft want het moet worden aangesloten op een laptop.
en de prijs tsja, zolang het niet meer dan 50 euro is is het allang goed.

heeft iemand tips voor mij?

we zullen wel uitkomen op computerspeakers, dat maakt niet uit, ik ben alleen van oudsher gewend dat de geluidsproductie daarvan niet zo optimaal is.. (mijn oude pc-speakers stammen nog uit 1995 :D)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Moeten de speakers op accu's werken?

• naftebakje
  • Laatst online: 10:07
Als je computerspeakers hebt die op 9 volt DC werken, hang je er gewoon een batterijtje aan.
En met een beetje handigheid gooi je zo een versterker in elkaar voor een speakertje uit een oude radio ofzo.

[ Voor 38% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2004 15:49 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ja die is dan na 2 minuten leeg...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

inspire 2100 setje ofzo 50 euro en rekender maar op dat dat lekker hard en boomerig klinkt. werkt op 12 volt/220 volt

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

tja, anders het autoradio idee met 12 V accu, maar das wel erg veel van het goede misschien

• naftebakje
Zelf iets solderen met een dedicated chip is inderdaad beter, en gaat langer mee, maar hij vraagt zelf naar pc speakers.
Als je de speaker met de versterker kunt lossen van de andere kan je de andere meenemen, en zelf een versterker ineenfietsen, met een LM 741 bijvoorbeeld.
Kijk eens op www.circuitsonline.net, daar vind je volgens het vermogen (dus batterijduur) een aantal simpele versterkertjes.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ScuL
nee het mag gewoon op 230V werken ik heb stroom daar!

-edit-
zelf solderen zit ik eigenlijk niet echt op te wachten :)
dat wordt te veel moeite voor wat ik wil..

[ Voor 54% gewijzigd door ScuL op 28-01-2004 16:00 ]

• naftebakje
Als het op 230 mag werken kune je best eens de dischtstbijzijnde computerboer binnenstappen, en haal je speakertjes voor 50 €.
Voorbeeld de Creative SBS270 Stereo Active Retail, 45€ en 2* 5W RMS (daar maken ze 100W PMPO van als ze willzen, geloof enkel de RMS watts).

• ScuL
naftebakje schreef op 28 januari 2004 @ 16:07:
Als het op 230 mag werken kune je best eens de dischtstbijzijnde computerboer binnenstappen, en haal je speakertjes voor 50 €.
Voorbeeld de Creative SBS270 Stereo Active Retail, 45€ en 2* 5W RMS (daar maken ze 100W PMPO van als ze willzen, geloof enkel de RMS watts).
kan je garanderen dat dat ook redelijk hard gaat? want ik geloof al die watt en RMS termen tegenwoordig niet meer met hun 1000W in een melkpak verhalen :p

• naftebakje
PMPO is een standaard die door de fabrikanten is gemaakt om de mensen te bedriegen, die waarde slaat nergens op. (een heel kortstondige puls kan weergegeven worden door de speakers==>zoveel fanta-watt PMPO)

RMS zijn echte watts, daarmee heb je echt een idee wat de speakers kunnen (dit is het vermogen over langere tijd, rekening houdende met de vorm v/h signaal enzo). Ik heb hier 2 15Watt RMS speakers staan (wel nogal groot, en met aparte versterker, niet voor jou dus) en daar kan ik heel deftig mee blazen.

5Watt RMS is deftig voor kleine pcspeakers, maar je kan er natuurlijk geen eetzaal mee van geluid voorzien. In een kleine kamer zal je met 5 watt RMS volstaan, als je geen te hoge eisen stelt, ik kan niet garanderen dat je er 100dB uitkrijgt :+ , je moet een beetje realistisch blijven hé.

[ Voor 8% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2004 16:20 ]

• ScuL
naftebakje schreef op 28 januari 2004 @ 16:18:
PMPO is een standaard die door de fabrikanten is gemaakt om de mensen te bedriegen, die waarde slaat nergens op. (een heel kortstondige puls kan weergegeven worden door de speakers==>zoveel fanta-watt PMPO)

RMS zijn echte watts, daarmee heb je echt een idee wat de speakers kunnen (dit is het vermogen over langere tijd, rekening houdende met de vorm v/h signaal enzo). Ik heb hier 2 15Watt RMS speakers staan (wel nogal groot, en met aparte versterker, niet voor jou dus) en daar kan ik heel deftig mee blazen.

5Watt RMS is deftig voor kleine pcspeakers, maar je kan er natuurlijk geen eetzaal mee van geluid voorzien. In een kleine kamer zal je met 5 watt RMS volstaan, als je geen te hoge eisen stelt, ik kan niet garanderen dat je er 100dB uitkrijgt :+ , je moet een beetje realistisch blijven hé.
Vanzelfsprekend.. De ruimte waar ik het nodig heb is niet zo groot. Laten we zeg vier bij vier... een dBtje of 80 zou ik wel willen halen. Maargoed ik zit een beetje met de omvang omdat ik alle spullen in een rugzak mee moet nemen :{
Ik denk dat ik dan aan die 5W RMS tekort schiet :?
Bedankt voor de opheldering.

• naftebakje
-ScuL- schreef op 28 januari 2004 @ 16:30:
[...]

Vanzelfsprekend.. De ruimte waar ik het nodig heb is niet zo groot. Laten we zeg vier bij vier... een dBtje of 80 zou ik wel willen halen. Maargoed ik zit een beetje met de omvang omdat ik alle spullen in een rugzak mee moet nemen :{
Ik denk dat ik dan aan die 5W RMS tekort schiet :?
Bedankt voor de opheldering.
Weet je wel wat 80dB is? Das veeel. Da haal je niet met 50€.
Je kan met 5 watt die kamer lekker voorzien van geluid, en een gezellig feestje geven, maar als je kunt het gepraat niet overstemmen binnen je budget, en je draagbaarheidseis. Ik schat dat je zo'n 50 dB kunt halen, maar das van vele factoren afhankelijk.

Tabelletje om een id te geven:

0 dB normale gehoordrempel
30 dB fluisteren
55 dB gewoon gesprek
80 à 90 dB draaiende auto op één meter afstand
120 dB proefdraaiend vliegtuig
130 à 140 dB pijngrens

[ Voor 19% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2004 16:39 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, voor 50 euro kun je denk ik geen wonderen verwachten, en al zeker niet van een PC speaker. Als je echt niet meer budget hebt denk ik dat het onmogelijk is om wat zinnigs te vinden. Die 80 dB zul je overigens wel halen denk ik. Dat is namelijk niet zo veel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 17:31
Ik heb zelf Sony SRS-A41 speakers. Dat zijn onderstaande.

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.jp/ProductsPark/Models/Old/SRS-A41_J_1/SRS-A41.gif

Dit zijn best compacte speakers, ik neem ze altijd in de handbagage mee op vakantie. En er komt ook best geluid uit. Het zijn geen speakers zoals je bij je stereo hebt, maar je kan een kamer goed van geluid voorzien. Ik moest me inhouden met de buren.

Het is maar 2x 3 watt of zo maar het klinkt stukken beter als mijn computerboxen. Ik kreeg er ook nog een adapter bij dus dat is handig voor als je in de buurt van een stopcontact bent, of je kan er penlites in stoppen.

Dit zijn redelijk oude speakers, maar Sony zal nog wel wat vergelijkbaars hebben, waarschijnlijk ook wel met meer vermogen.

Ik was laatst bij de mediamarkt en toe ik hoorde Logitech Z-2200 speaker, nou dat klonk wel. Die bas voel je in je buik, maar daar betaal je ook wel voor.

Verwijderd

Waarom moet het uit je rugzak komen?? Ik denk persoonlijk dat je lekker hard en toch vol in een redelijk grote kamer niet redt met pc-speakers (-achtige). Dan zou ik het eerder zoeken in boomblaster achtige dingen van JVC. (Heb ik nog nooit gehoord ofzo, maar ze zien eruit alsof ze hard kunnen :+) Maar die zijn vast ook duurder. Is het voor een feestje ofzo?

• ScuL
deepspace schreef op 28 januari 2004 @ 16:37:
Tja, voor 50 euro kun je denk ik geen wonderen verwachten, en al zeker niet van een PC speaker. Als je echt niet meer budget hebt denk ik dat het onmogelijk is om wat zinnigs te vinden. Die 80 dB zul je overigens wel halen denk ik. Dat is namelijk niet zo veel.
Naja ik heb wel meer budget maar ik weet niet of dat het waard is :)

Wat betreft de omvang, ik zit met bagagelimiten.
Ik moet het hele spul meenemen in een vliegtuig en op een cruiseschip en op dat laatste kan ik alleen maar een rugzak meenemen met wat meuk.

Het gaat om een aantal hutten op die boot naast elkaar waar mensen hun eigen apparatuur meenemen om de hut van muziek te voorzien en mensen die af en toe langs lopen (met de deur van de hut open) kunnen dan binnen komen en ff gezellig kletsen/party-en whatever :)

Nou zullen veel mensen een ghettoblaster oid meenemen maar dat vind ik weer zonde van het geld voor eenmalig gebruik, bovendien kan ik die niet mee naar binnen sneaken. Ze gaan wel ontzettend hard (weet niet of die 80dB haalbaar is)..

Zo is het misschien duidelijker

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

vertel eerst eens waarvoor het is, dan kunnen we misschien wat meer advies geven dan wel of geen computerspeakers! Je wilt wel hard kunnen, maar het moet vervoerbaar zijn. Iets disco-achtigs... Huur dan voor 45 euro een 600W setje bij een professioneel audio-verhuurbedrijf. Gaat heel hard en wordt nog voor je gebracht ook als je het goed aanpakt!

ok, op een cruiseschip heeft dit dus geen zin...

[ Voor 7% gewijzigd door Rum op 28-01-2004 16:55 ]

• ScuL
Rum schreef op 28 januari 2004 @ 16:53:
ok, op een cruiseschip heeft dit dus geen zin...
precies.... ik wil het maximale zo goedkoop mogelijk hebben met een geringe omvang.. hehe >:) ... veeleisend of niet? :?
er moet toch wel wat te vinden zijn dat aan mijn wensen voldoet ;)

Verwijderd

-ScuL- schreef op 28 januari 2004 @ 16:57:
[...]

precies.... ik wil het maximale zo goedkoop mogelijk hebben met een geringe omvang.. hehe >:) ... veeleisend of niet? :?
er moet toch wel wat te vinden zijn dat aan mijn wensen voldoet ;)
Nou dat wordt nog moeilijk lijkt me. Hard, vol/goed en goedkoop en klein is heel lastig te vinden denk ik. Alleen hard vol en goed is niet zo moeilijk, maar dan ook nog goedkoop en heel klein wordt heel lastig denk ik. Pc-setje is dan toch het beste wat je kan doen imo.

• naftebakje
Eventueel 2 pc setjes, splittertje op de kabel, dan kan je de 4 speakers wat rond zetten en heb je zeker en vast genoeg lawaai om gezellig overheen te proberen praten.

• ScuL
naftebakje schreef op 28 januari 2004 @ 17:06:
Eventueel 2 pc setjes, splittertje op de kabel, dan kan je de 4 speakers wat rond zetten en heb je zeker en vast genoeg lawaai om gezellig overheen te proberen praten.
Blijf je in dat geval bij die Creative SBS270?

• naftebakje
Het is volgens je eigen wensen, maar die is de eerste die ik zag met 5Watt RMS (op www.loveno.be ), das redelijk goed voor een pc speakertje, maar vraag gewoon in de winkel of ze de speakers ff kunnen aansluiten, dan hoor je snel genoeg hoe luid ze gaan.
ALs je de keuze hebt, ga dan voor de zwaarste in wattage, maar dat had je zelf al uitgevogeld zekers :+

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2004 18:35 ]

Verwijderd

Je kunt ook de P380 set van creative nemen, is een subwoofer + 2 speakers weet niet of dat de bedoeling is, hij kost 45 euro. Het is een soort geripte versie van de P580 (5.1, die heb ik :) en ze geven een erg goe geluid, al zeg ik het zelf)). Volgens de Creative website hebben de gewone speakertjes 6 watt RMS per stuk en de subwoofer 17 watt RMS.

• naftebakje
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:37:
Je kunt ook de P380 set van creative nemen, is een subwoofer + 2 speakers weet niet of dat de bedoeling is, hij kost 45 euro. Het is een soort geripte versie van de P580 (5.1, die heb ik :) en ze geven een erg goe geluid, al zeg ik het zelf)). Volgens de Creative website hebben de gewone speakertjes 6 watt RMS per stuk en de subwoofer 17 watt RMS.
In hoeverre is die nog draagbaar?

Als TS dit ziet zitten is deze inderdaad heel goed, maar ik denk dat die subwoofer niet zo gemakkelijk meer in een rugzak past.

• ScuL
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:37:
Dat klinkt idd luidruchtig en wat meer naar mijn smaak.
Ik zal de omvang eens opzoeken, eventueel kan ik wel de sub in de ene rugzak doen de speakers bij iemand anders ;)

-edit-

Hmm ik vond deze omschrijving in een review wat betreft de P380
Basically, the bad news is that when pushed loud, this system distorts like no other heard before! The bass is totally out of control and the satellites sound like a cat is desperate to wrip through the front! The sub is of quite poor quality. I have the setting to a very low level and there is no distortion. Putting it up to even 4 or 5 out of ten simply means distortion. There is no punch in the subwoofer at all, especially at high volumes. The speakers work better with games and watching movies. However, the explosions in Quake for example are distorting at moderate to high volumes. However, if you do not push the system too loud, then it sounds quite well. However, this is not the best buy for your money. I am thinking of trading it in for something better, as soon as I find it!

[ Voor 42% gewijzigd door ScuL op 28-01-2004 22:33 ]

Verwijderd

De review die je gevonden hebt, zit wel een kern van waarheid in. De subwoofer begint redelijk snel te resoneren (of hoe je dat ook noemt) maar de twee kleine speakers zijn heerlijk vind ik. Maar je kunt het bass volume aanpassen op de afstandsbediening waar ook de volumeregeling op zit. Qua omvang is ie best wel klein vind ik.

FF gemeten: 28 cm hoog, 24 cm breed en 17 cm diep. (vind ik wel lekker klein :P )
En de kleine speakers: 9 cm breed, 13 cm hoog en 8 cm diep. Het lijkt mij dat ze genoeg volume hebben om in een kamer op een schip, je hele kamer lekker hard te vullen.
Pagina: 1