[knoppix] scsi drivers

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Als knoppix start dan gaat ie zoeken naar de scsi drivers, of hij probeert de drivers te laden. Het punt is dat knoppix blijft hangen, hij start niet meer op. Nou kan je knoppix ook zonder SCSI drivers laden en dan werkt ie prima.

Het punt is alleen dat ik alleen maar een SATA HDD heb en dus die drivers nodig heb als ik op mijn HDD wil zijn. Ik wil knoppix namelijk gaan gebruiken als windows verrot is en ik dan evengoed nog dingen kan doen, backups maken, mail controleren, op internet. etc

Nou was mijn vraag of je geen andere drivers kan downen en die op diskette zetten en die laden ipv de SCSI drivers van de cd, want zo heb ik niet veel aan knoppix

mn mobo is:
Asus A7N8x deluxe gold
Silicon SCSI drivers
MAxtor diamondmax 9 plus 120 GB SATA 8mb cache 7200 rpm

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 28-01-2004 15:42 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer eens op te starten zonder SCSI drivers en als het systeem draait de juiste drivers te modproben.

Misschien dat op jouw systeem de standaard probevolgorde problemen geeft, maar dat als je het meteen juist doet het wel fijn werkt ?

Verder is volgens mij in 2.6 SATA support nog altijd brak en in 2.4 onbestaand.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ALs je boot met failsafe en daarna modprobe op de juiste drivers en mount dan is er toch geen probleem?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
dat ga ik proberen, alleen hoe dat moet, geen idee, waar kan ik welke commands invullen??

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

als je boot op F2 drukken dan krijg je opties geloof ik of gewoon meteen failsafe intikken en dan op enter rammen

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hann1BaL schreef op 28 januari 2004 @ 17:59:
dat ga ik proberen, alleen hoe dat moet, geen idee, waar kan ik welke commands invullen??
Nadat je het opstartscherm ziet bootprompt (dus nadat je cd opgespinned is)

Zie ook http://download.linuxtag.org/knoppix/knoppix-cheatcodes.txt

[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 29-01-2004 14:36 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
ik weet wel hoe ik het moet starten zonder scsi drivers enzo, maar niet hoe ik andere scsi drivers kan modproben als het systeem al draait, iemand daar een idee over? :D

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
iemand, plz....???

Verwijderd

Deze als modules compilen uit je kernel source en dan modprobe ? Ik heb geen ervaring met knoppix maar ik verwacht dat dit mogelijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 13:27 ]

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57

vliegnerd

Nintendo fan.

Hann1BaL schreef op 31 januari 2004 @ 16:02:
ik weet wel hoe ik het moet starten zonder scsi drivers enzo, maar niet hoe ik andere scsi drivers kan modproben als het systeem al draait, iemand daar een idee over? :D
De SCSI lowlevel drivers zijn als module gecompileerd. (Althans op mijn knoppix 3.3 systeem).

Start knoppix dus eerst zonder SCSI: (knoppix noscsi) en daarna met modprobe
code:
1
root@whatever# modprobe sym53c8xx

of:
code:
1
root@whatever# modprobe aha1542

Afhankelijk van welke SCSI interface kaart je hebt. Je kunt bijvoorbeeld kijken in /proc/pci om te achterhalen welke kaart je hebt.
code:
1
root@whatever# cat /proc/pci

De exact naam van de module kun je vinden door filename completion, zoeken in /lib/modules/*, google etc.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Pagina: 1