NVIDIA ethernet adapter

Pagina: 1
Acties:

• dynast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb problemen met mijn (onboard) NVidia nForce MCP networking adaptor op XP. Ik kan maar steeds geen LAN-verbinding krijgen. TCP/IP, IPX/SPX/Netbios, Client for MS networks, allemaal wel goed ingesteld, maar om de een of andere reden kan hij niet connecten. (Pingen wil dus uiteraard ook niet.) Bij ipconfig blijft de Ethernetadaptor 'medium ontkoppeld' weergeven.

geen idee waar het verder nog aan kan liggen.

Verwijderd

Al nieuwe drivers geprobeerd? Protocollen weggegooid en opnieuw geïnstalleerd?

Verwijderd

Toevallig in het bios gekeken of ie wel ingeschakeld is? Als ik mijn Abit nf7-s namelijk op de standaard bios waarden zet is de netwerk adapter uitgeschakeld.

• dynast
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:31:
Al nieuwe drivers geprobeerd? Protocollen weggegooid en opnieuw geïnstalleerd?
De drivers die ik bij m'n mobo kreeg voor m'n LAN zijn van 3com (wat ik tevens vreemd vind).. heb ik geïnstalleerd. Oude protocollen weg gedaan voor zover het kon. NWlink NetBios, TCP/IP, kon ik niet verwijderen.

Verwijderd

Zoek eens nieuwe drivers voor die kaart. Kijk eventueel met behulp van System Information precies wat het typenummer van de chip is, dan weet je zeker dat je de goede driver pakt. Haal dan van de fabrikant van de chip (Realtek, Broadcom, etc.) een driver op, niet van de fabrikant van het moederbord of de algehele chipset.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zal wel een domme opmerking zijn :o Maar zit/is je netwerkkabel wel goed toch?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Br@m schreef op 28 januari 2004 @ 15:51:
Het zal wel een domme opmerking zijn :o Maar zit/is je netwerkkabel wel goed toch?
zo gek is dat nog niet hoor, de beeste beetje moderne netwerk kaarten en met name de onboard kaarten ondersteunen wol, en zouden dus al link (hebben vaak lampjes om dit aan tegeven) voordat het os geladen wordt, dit zou de TS dus mogenlijk kunnen controleren.

• dynast
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:49:
Zoek eens nieuwe drivers voor die kaart. Kijk eventueel met behulp van System Information precies wat het typenummer van de chip is, dan weet je zeker dat je de goede driver pakt. Haal dan van de fabrikant van de chip (Realtek, Broadcom, etc.) een driver op, niet van de fabrikant van het moederbord of de algehele chipset.
't is idd een Realtek, drivers gezocht op de Realtek site maar voor mijn type stond er dat hij hoorde te werken zonder drivers.
Het zal wel een domme opmerking zijn Maar zit/is je netwerkkabel wel goed toch?

...

zo gek is dat nog niet hoor, de beeste beetje moderne netwerk kaarten en met name de onboard kaarten ondersteunen wol, en zouden dus al link (hebben vaak lampjes om dit aan tegeven) voordat het os geladen wordt, dit zou de TS dus mogenlijk kunnen controleren
Ja bedoel je nu zo'n WakeonLAN instelling ofzo? Ik heb geen lampjes om het te checken. Het rare is dus dat op m'n laptop waar 98 opzit hij wel gewoon z'n eigen ethernet adaptor vind bij ipconfig, daarom vraag ik me af het daar wel aan ligt.
Ik ben nu ff de kabel aan het testen op een ander netwerk dus.. bbl

• dynast
Oke mensen laatmaar, die klote kabel bleek dus kapot te zijn.
In iedergeval bedankt allen!

Verwijderd

k, bedankt voor het delen van de oplossing en blij dat we je konden helpen
Pagina: 1