Toon posts:

Alles gaat af en toe schokkerig [XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ey kheb al tijdje winXP prof maar sinds kort gaatie als ik iets start (bijv een spel, met name CS of FIFA) gaatie soms heel even schokkerig doen alsof ie laad (doettie niet).. ik heb een AMD 1250mhz 256 ram en een gf4mx

enige awt ik dan meestal open heb staan is msn(of irc),powerstrip en norton av.
de rest is allemaal afgesloten.. en toch doetie heel schokkerig af en toe..

winXP prof heeft alle nieuwste updates (denk ik) dus dat zou het probleem niet moeten zijn. .kan iemand me helpen?

kheb geprobeerd norton et disablen.. werkt niet.. msn uit doen werkt niet..

kheb een foto van de processen die ik heb gemaakt.. maar winamp en popupstopper zijn dan er nog ook af.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~soerie/bg-soer.JPG

is het mss dat windows zelf iets zit te doen? zo ja.. wat? en kan dat uitgeschakeld worden?

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 28-01-2004 17:10 ]

Verwijderd

ik denk visuele thema's uitzetten, slurpt aardig wat geheugen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat schokt er dan precies?

Je beeld ? Probeer even de nieuwste video drivers.
Kan ook zijn dat er spyware in je pc zit. dit kan je met Spybot, Hijack this of Ad Aware vinden.

Naast Norton, probeer ook even een andere virusscanner.

Tussen je processen zie ik nog niet echt veel bizars.

Lees ook ff Windows Operated Systems - Policy en [727175]. Misschien kan je daar nog iets nuttigs uithalen.

Maar ben wel erg benieuwd wat er schokt :)

Kan je misschien ook ff je plaatje resizen ? [img=*,600]oid[/img] :) Sommige mensen storen zich eraan.

@ Rafe hieronder: OMG ja ik zie het nu pas :X had alleen naar taskmgr gekeken :P

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 28-01-2004 22:01 . Reden: 8)7 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Schakel dat MSN en messenger spul eens uit... Dat gebruikt bij mekaar meer dan 22 MB geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 28-01-2004 15:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Post eens een screenshot van het tabblad 'Prestaties'. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Is niet van die restore points aan het maken?
Ik schakelde systeem herstel uit en toen was het over.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
sanfranjake schreef op 28 januari 2004 @ 15:21:
Kan ook zijn dat er spyware in je pc zit. dit kan je met Spybot, Hijack this of Ad Aware vinden.
Hehe :D ik weet wel zeker dat er spyware op die bak zit. Op zijn screenshot is namelijk al een hele mooie lop.com toolbar te vinden. :o

komani86: als je van dat soort troep af wil, begin eens met het lezen van Spyware: wat is het en wat doet het? en [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

Ook schijf indexering en systeem herstel uitschakelen, gevolgd door even je schijven te defragmenteren, zou kunnen helpen.

[ Voor 47% gewijzigd door Rafe op 28-01-2004 17:18 ]

Verwijderd

met de setup zoals jij draait moet je er wat ram bijzetten, aangezien het bijna 256 mb trekt, als jij dus en spel gaat starten moet dat vanaf de hd gelezen en naar de swapfile geschreven en gelezen, en de hd is gewoon en stuk trager als je mem.

Verwijderd

Topicstarter
jaaa spyware heb ik gecheckt via system mechanic.. helemaal clean zegtie 100% nix.. zo vaag en die blauwe bar KRIJG IK NIET KWIJT EN KWEET WAT HET IS.. kben niet ZO dom :P

enn uh kheb ookal geprobeerd ALLES af te sluiten xcept norton.. hrm.. die systeem herstel ga k probeern.. en visual style.. nou dat zou het kunnen zijn maar kheb geprobeerd maar hij schokt nog steeds evenveel...

en uh.. ik mak ff SS van prestaties hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~soerie/bg-soer2.JPG
(bij die 100% was ik iets aan het inpakken.. maar CPU usage is meestal 2/3% als ik alles afsluit 1/2%)

kvin het echt tof dat jullie gwoon me kunnen helpen.. :D

maar waar kan ik die andere anti-spyware dlen? en waar kan ik dat systeemherstel uitdoen? als ik dat allemaal geprobeerd heb.. en het werkt nog niet, dan zweer ik je kga mn pc uit de raam flikkerernn })

maar goed khoop dat jullie kunnen helpen..

oh en tubby ff over die 256 ram.. dat is onzin want hl-cs is een fokni oud spel en kheb het OVERAL en niet alleen bij groterespellen en had het voorheen niet (khad styleXP bij begin al en toen schokte het btw niet)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verplicht leesvoer ;) : [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Hopelijk de oplossing: [search=lop com]

Kom je er niet uit post dan hier een HijackThis log.

Have fun :)

Verwijderd

Topicstarter
omg ja sry mensen ik ben super moe lees net iets te laat die links.. ben aan het lezen + er zit IDD fkin spyware in mn comp (via spybot gevonden) iig dat is beter :D en dei systeemherstel heb ik ook gevonden..

maar wat is indexen? defrag lukt wel.. maar indexen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kan niet copy-paste doen in services.msc dus dan maar een jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/indexingservice.jpg

Start > Uitvoeren > services.msc > Indexing Service uitzetten

Verwijderd

oke het is maar een tip hoor, maar kijk eens voor de gein naar het geheugen gebruik van je pc.
vergelijk de waarde die er staat eens met de hoeveelheid ram die je erin hebt zitten, kijk dus bij fysiek geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
ja tubby snap ik is liev van je :) maar mensen ff iets over defragging en alles... hoe de fk lang duurt dat? kheb ff picc gemaakt en hij is daar al ong. 11uur bezig (vanaf gister 10u savonds)`

ik snap ongeveer wat de bedoeling is, zoveel mogelijk rood toch?..
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~soerie/bg-soer3.JPG

check die spyware wegzijn btw :D

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen ik hou van jullie, het werkt weer, geen lag alles ggaaat soepel, net alsof pc net opnieuw geinstalleerd is :D

*luv*
Pagina: 1