Toon posts:

problem met Radeon + monitor :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe computer, met een radeon 9800 pro en een 17 inch flatpanel (geen DVI) en hij doet t de ene dag perfect terwijl hijd an de andere dag ineens geen contact meer maakt met mijn beeldscherm, hij zet het beeldscherm dan meteen op safe mode terwijl de computer gewoon aanstaat. De dag daarna doet hij het dan vaak weer, nu kun je wel begrijpen dat dit niet zo prettig is... Heb wel het service centrum van mijn leveraar gebeld, maar je weet hoe dat gaat. Hoop dus dat iemand van jullie misschien weet hoe ik dit op kan lossen? Heb al getest of het misschien aan de kabel of zo lag, maar dat was het dus niet...

hoop snel op antwoord..
greetz Maya

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 07:05

boesOne

meuh

Zie je nogwel de bios screens?

Kom je nog in de safemode van XP ?

Werkt je monitor wel goed op een andere bak ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie helemaal nix, hij springt meteen op safe mode,
het beeldscherm doet het goed, k heb ook geprobeerd een ander beeldscherm op de comp aan te sluiten, maar die springt dan ook meteen op safe mode, ik kom ook niet in de safe mode van xp, maar gewoon die van het beeldscherm zelf...
net had ik dus last van mn probleem en nu (zo'n 3 uur later) doet hij het ineens weer... en zo gaat het dus elke keer...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Heb je een ob GPU? Dan kan het zijn dat je bios mis ingesteld is. Laatst bij een maat ook vanzelf gekomen, opeens zag hij maar beeld als XP opgestart was.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet persoonlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat heb, maar als mijn bios verkeerd ingesteld was, zou die het toch eigenlijk helemaal niet moeten doen???

• naftebakje
Kijk eens op je achteraan onder je ps/2 connectoren (tb en muis) een blauwe stekker hebt zitten, zo ja, verbind je scherm daarmee, dan kan je het bios weer juist zetten (primary display = AGP).
Als het dat is, dan zie je niets op je scherm (stb modus zoals je zegt) tot windows opgestart is. Dan kijkt ie naar welk apparaat ingesteld is, en verspringt hij desnoods van GPU.

Start em eens op en kijk of ie inderdaad eenmaal in windows wel beeld geeft.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
nope geen blauw stekker aanwezig

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:55
Ik had gisteren nog een soortgelijk probleem. Bleek het te komen doordat een slangetje van mijn wc op de videokaart lag. Dus je kunt even kijken of er niet een kabel oid op leunt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• naftebakje
als je garantie hebt: terug naar de pcboer, anders een andere vidkaart insteken en kijken of ie et wel doet.

(heb je een extra voedingsaansluiting zitten op je vidkaart? is die aangesloten?)

edit: je hebt garantie, terug naar de winkel dus.

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2004 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik dan maar doen :D

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Maak je kast open en kijk of je kaart wel goed vast zit. Heb is een keer gehad dat ik ook geen beeld meer had en de kaart zat er los erin, :/

dikzak

Pagina: 1