Toon posts:

Optische ingang Trust op Audigy 2ZS mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude Trust geluidskaart liggen met een aparte bracket met daarop optische en coaxiale in- en uitgangen. Deze bracket wordt door een flatcable op de 514DX geluidskaart aangesloten. Nu was ik m'n systeem aan het verbouwen en had m'n Audigy 2ZS in handen waarop een soortgelijke aansluiting voor SPDIF bleek te zitten. Nu had ik het idee om de bracket van de Trust 514DX aan te sluiten op de Audigy 2ZS, zodat ik kan beschikken over extra digitale in- en uitgangen, welke ik wil gebruiken voor opnamen via een digitale versterker.
Ik heb zo'n beetje alle zoekmachines gebruikt voor de aansluitschema's en specs van beide kaarten, maar dit leverde niets op. Ik ben niet in het bezit van kennis of apparatuur om de aansluitingen zelf nat te meten en te vergelijken, vandaar mijn vraag: Kan ik de bracket aansluiten op de ZS2 met de flatcable, danwel gemodde flatcable? Hieronder de pics van bracket en ZS2. Klik op de plaatjes voor een grotere afbeelding. De genoemde aansluitingen staan in rood omcirkeld.

Audigy 2ZS:
Afbeeldingslocatie: http://www.mmwebdesign.nl/pics/ZS2_small.jpg

Trust bracket:
Afbeeldingslocatie: http://www.mmwebdesign.nl/pics/Trust_small.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:53 ]

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 19:52

SmidsY

hallo!?.............

Dit zal werken, dat zonder meer, echter het is wel belangrijk te weten of de aansluitingen op beide kaarten gelijk aan elkaar zijn. Als je goed zoekt is het mogelijk om de pin-outs van beide kaarten te vinden. Zo heb ik het voor elkaar gekregen om toendertijd op mijn audigy 1 een optical/coaxial out van een asus moederbord aan te sluiten.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Topicstarter
SmidsY schreef op 28 januari 2004 @ 18:56:
Dit zal werken, dat zonder meer, echter het is wel belangrijk te weten of de aansluitingen op beide kaarten gelijk aan elkaar zijn. Als je goed zoekt is het mogelijk om de pin-outs van beide kaarten te vinden. Zo heb ik het voor elkaar gekregen om toendertijd op mijn audigy 1 een optical/coaxial out van een asus moederbord aan te sluiten.
Waar heb jij de pin-outs gevonden? Google houd ze angstvallig voor me verstopt en ook de site van creative biedt geen aansluitschema. Trust heeft wel afbeeldingen van de kaart, maar ook daar staat nergens een pinbezetting. Als je voor mij een link hebt waar ik dit kan vinden, heb je m'n probleem opgelost! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Schopje O-)
Iemand een idee of ik m'n kaart kan slopen als ik het gewoon in de praktijk probeer? Op de bracket zit een transistor en enkele condensators en weerstanden, maar ik weet niet wat die met signaal doen. Heb geen zin om m'n paar weken oude Audigy te slopen n.l.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

neuh, je sloopt hem niet

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik het maar gewoon proberen. Waar kan ik de schadeclaim naartoe sturen? >:)
Sorry voor de late react, maar defecte CPU en corrupte videokaar gehad, dus ik had ff wat anders an m'n hoofd
Pagina: 1