Server PSU ipv normale psu

Pagina: 1
Acties:

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb een kast besteld bij Gistron,
een het gaat over een H700B.
Als alles goed is zit er in deze kast een normaal voeding.
met een "normale" afmeting en een 80/120mm fan er in.

nou kreeg ik deze kast en ik zag ipv een normale achterkant 2 laatjes.
ik dacht dat het een of ander geweldig nieuw design was (ik heb nog nooit met servers gewerkt)
na alles in deze kast te hebben gezet en alle kabels weg gewerkt te hebben zette ik de kast aan.
het maakte echt een verschrikkelijk kabaal.
er zitten namelijk ook 2 60mm fans in. en na nader onderzoek leek het ons een server voeding te zijn.

er zitten 2 60mm fans horizontaal geplaatst.
en die 2 laatsjes kan je er uit halen en weer in terug zetten net als bij dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sunkorea.co.kr/eng/images/products_img/smps_p1.jpg
verder is de psu ook bijna 2 keer zo lang als normaal en zitten er hendeltjes aan.
en aan het uiteinde van de laatsjes zit een insteek stuk (net als bij pci/agp kaarten)

kan iemand bevestigen of dit idd een Aopen server voeding is en mij vertellen dat die er niet in hoort,
ik heb verder al flink gezocht maar kon niks vinden (of er is iets mis met mijn zoektalent)
edit:
owhja de laatjes zitten boven elkaar

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 28-01-2004 14:47 ]

Verwijderd

Dit zijn hot-swappable voedingen.. Erg handig voor een server die niet down mag/kan, maar minder bruikbaar @ home :)

Dus ja, in een serverkast kan nou eenmaal zo'n voeding horen :)

• ixl85
ahha! dus ik heb wel gelijk?
ik heb namelijk helemaal geen server case besteld, die dingen zijn minimaal 270 euro (pricewatch)
bij gistron geloofde ze me eerst niet.
kan iemand een pic maken of heeft iemand die misschien eentje liggen van een Aopen server voeding?

Verwijderd

volgens mij gebruikt Aopen Fortron Source psu's, waarschijnlijk deze
Afbeeldingslocatie: http://www.fortron-source.com/images/FSP700-62R01.jpg

• ixl85
JA!
dat is hem.... en dit is dus wel de servercase uitvoering van de H700b?
zo ja dan kan dit topic eigenlijk gesloten worden, want dat weet ik zeker dat ik in mn gelijk sta.

Verwijderd

ixl85 schreef op 28 januari 2004 @ 15:15:
JA!
dat is hem.... en dit is dus wel de servercase uitvoering van de H700b?
zo ja dan kan dit topic eigenlijk gesloten worden, want dat weet ik zeker dat ik in mn gelijk sta.
Als je wilt gaan oc-en met bv. peltiers of zo is het best handig hoor 2 voedingen !

Kan je ze niet modden met sille fans en gewoon lekker houden ?

• ixl85
uuhm nee want dit is dus niet de voeding die ik wil.
en modden gaat ook niet zo geweldig, er past geen 80mm fan in.
ik wil eigelijk de kast die ik bestelt heb.
verder oc ik wel, maar niet met peltiers. ik wil in de toekomst wc gaan inbouwen.
Voor mij zijn 2 voedingen een beetje overkill, 2x 350watt? dat heb ik nooit nodig.
en het neemt te veel ruimte in beslag!
mar het is dus wel een server voeding?

Verwijderd

ixl85 schreef op 28 januari 2004 @ 15:26:
uuhm nee want dit is dus niet de voeding die ik wil.
en modden gaat ook niet zo geweldig, er past geen 80mm fan in.
ik wil eigelijk de kast die ik bestelt heb.
verder oc ik wel, maar niet met peltiers. ik wil in de toekomst wc gaan inbouwen.
Voor mij zijn 2 voedingen een beetje overkill, 2x 350watt? dat heb ik nooit nodig.
en het neemt te veel ruimte in beslag!
mar het is dus wel een server voeding?
Ook voor WC is het erg handig, kan je je WC setup en andere koeling apart voeden. Dit laat weer meer en stabielere stroom over voor de OC, je videokaart (vragen tegenwoordig nogal wat stroom) en wat drives e.d.

Ben zelf aan het plannen, en moet daarvoor zelf een 2e voeding gaan aansluiten / doorschakelen aan m'n primaire voeding.

edit:
Er bestaan ook stille 6 cm fans, van bv. Papst. Heb er zelf een op m'n radeon gemaakt, hoor je niets van. Ook niet op volle snelheid

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:33 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik denk dat die voedingen duurder zijn dan een gewone atx voeding, probeer ze anders te verkopen. Want als ik het goed begrijpt heb je niet betaald voor deze dure voeding, maar voor een gewone.
Je kan er je voordeel uit halen.
(en anders wissel je met G_M_C, hij lijkt wel geïnteresseerd :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2004 15:34 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op 28 januari 2004 @ 15:33:
Ik denk dat die voedingen duurder zijn dan een gewone atx voeding, probeer ze anders te verkopen. Want als ik het goed begrijpt heb je niet betaald voor deze dure voeding, maar voor een gewone.
Euhmm ja, maarruh . . . Ik heb al een Zalman APF400A (primair) en een Antec TruPower380 (doet nu niets, en wordt secundair). Maar er zij andere topics op dit forum waar mensen vragen stellen over het koppelen van voedingen.

Als je daarover nadenkt is het best mogelijk dat er iemand geinteresseerd is in een kant en klare 2 x 350 !!

• ixl85
naftebakje schreef op 28 januari 2004 @ 15:33:
ja kijk... daar heb ik ook al aan gedacht.
maar niet zo veel mensen en winkels hier in de buurt zijn geintereseert in een 2x350 server voeding.

toen heb ik Gistron maar gebelt dat ik mijn kast wil die ik besteld heb (ik heb btw niet voor die voeding betaald nee)
want ik moet voor dit weekeind een werkende pc hebben (lan).
verder zit er maar 1 mobo conector aan hoor.
alleen meer 4pins 12volt conectoren dan normaal.
en de voedingen werken volgensmij ook samen, dus het is niet zo dat je er ook 2 apparte systemen op kan aansluiten

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Je pc zal wel werken met die voeding, en waarschijnlijk vind je wel een koper op die lan.
Maar je doet ervan wat je zalf wil natuurlijk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

De voedingen werken ook niet tegelijker tijd. Maar als de een uitvalt dan kickt de andere in.
Dat is een ander principe dan dat mensen twee voedingen in hun pc hebben.

Maar inprincipe is een server voeding vrij prijzig. Dus als je een koper kan vinden heb je de aankoop van je kast er zo uit.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• ixl85
mmhh ja dat klopt wel, maar dat is ALS ik een koper vind, anders zit ik met die voeding in mn maag gesplitst en moet ik zelf weer een stille voeding gaan kopen (zalman oid)
nou weet ik dat mijn pc wel werkt met die voeding, alleen het geluid is niet te harde.
en ik heb gistron er al van laten weten, en een beetje de druk verhoogt dat ik mijn bestelde kast wil.
dus teruggaan is nou geen optie meer.
maar in elk geval thnx voor de info.
misschien heb ik volgende keer iets anders leuks te koop :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:21:
[...]

Als je wilt gaan oc-en met bv. peltiers of zo is het best handig hoor 2 voedingen !

Kan je ze niet modden met sille fans en gewoon lekker houden ?
't is maar 1 voeding, maar dan dubbel uitgevoerd zodat je ze kan hotswappen mocht er eentje stuk gaan. Ze werken zoals boven vermeld niet tegelijkertijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 17:50:
[...]

't is maar 1 voeding, maar dan dubbel uitgevoerd zodat je ze kan hotswappen mocht er eentje stuk gaan. Ze werken zoals boven vermeld niet tegelijkertijd.
Spuit 11

Maar ik snap niet dat je die voeding niet gewoon los verkocht hebt en van het geld een andere voeding gehaald hebt die je wel wilt :? , hou je dik veel geld over...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 17:50:
[...]

't zijn en blijven 2 voedingen, met een beetje modden kan je ze best tegelijk aan het werk krijgen hoor.

Daarna een beetje solderen en hoppa een aparte voeding waarvan je alleen 12V gebruikt, voor koeiling en een aparte voeding met 12/5/3.3 voor je comonenten.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Beide voedingen werken allebei tegelijk, ik heb deze kast ook gekregen.. hij werkt echt super ! !

Als de pc aan staat maakt hij een vrij rustig geluid, valt dan 1 voeding uit dan neemt de ander het over.. hierbij gaat de voedingkoeling dan auto een hoger toerentaql op zich nemen en dus meer herrie maken.
Dit laatste kan je rustig tesetn door 1 voeding eruit te trekken terwijl je pc aan het benchen is :)
Pagina: 1