Mijn duron 650 aan het overclocken, eerst 800, daarna 900 geen enkel problee, daarna naar 950 met 1,8V en nou geeft ie helemaal geen beeld meer als ik hem opstart!! ik hoor hem nog wel het geugen tellen maar daarna niks meer...zie dus helemaal geen beeld... monitor zegt:cable not connected, maar die zit er goed in...moederbord is MSI K7T PRO 2!!
ik heb het cmos gecleard, maar nu doet hij helemaal niks meer als ik hem op start, lijkt wel of er geen stroom op komt.... SOMEBODY HELP plz!!
Verwijderd
ff je videokaart aandrukken wil nog wel eens helpen, tenzij je helemaal niet in je kast geweest bent.
Schroef je videokaart ff los, druk hem goed aan en doe hetzelfde ff met je proc (voor de zekerheid).
Schroef je videokaart ff los, druk hem goed aan en doe hetzelfde ff met je proc (voor de zekerheid).
Je hebt je CMOS-jumper teruggezet in de goede stand?
Je hebt netjes voor het clearen de stroomkabel uit je voeding gehaald, dan de jumper overgezet, lang genoeg gewacht (10 sec) en toen weer teruggezet?
Je hebt niet toevallig de jumper erafgelaten omdat dat makkelijker leek?
Je hebt netjes voor het clearen de stroomkabel uit je voeding gehaald, dan de jumper overgezet, lang genoeg gewacht (10 sec) en toen weer teruggezet?
Je hebt niet toevallig de jumper erafgelaten omdat dat makkelijker leek?
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Had ik gister, maar dat was gewoon even een hersenschim ofzo. Misschien vergeten je ATX connector aan te sluiten?
cmos jumper, stond alleen op pootje 1!!
maar voor de rest wel alles goed gedaan alleen verkeerd teruggezet! maar weer zelfde probleem als eerst, niks te zien op mijn scherm!!HELP PLZ!
maar voor de rest wel alles goed gedaan alleen verkeerd teruggezet! maar weer zelfde probleem als eerst, niks te zien op mijn scherm!!HELP PLZ!
Euhrmmm...
Gefeliciteerd met je nieuwe sleutelhanger !
Je had er toch wel een _goede_ koeler op, die ook _goed_ contact maakte met je CPU ? Met pasta ertussen ?
AMD worden namelijk best wel heel erg warm... Zeker bij het OC'en...
Gefeliciteerd met je nieuwe sleutelhanger !
Je had er toch wel een _goede_ koeler op, die ook _goed_ contact maakte met je CPU ? Met pasta ertussen ?
AMD worden namelijk best wel heel erg warm... Zeker bij het OC'en...
Aannames zijn fataal.
NIET LEUK!
maarre ja koeler zat goed en ook contact met core, cpu nog bekeken maar er viel niets op te zien! en NEE hij is niet gekraakt!!
maarre ja koeler zat goed en ook contact met core, cpu nog bekeken maar er viel niets op te zien! en NEE hij is niet gekraakt!!
Heb je nog een PCI videokaartje liggen, om die er ff in te prikken en de AGP eruit, dan kun je ff testen of hij dan wel beeld geeft.
Moederbord geeft ook geen piepjes ?
Probeer eens te booten met F10 ingedrukt, dan zou hij terug moeten gaan naar default settings van je Duron als er niets stuk is.
Tenminste F10 was op mijn MSI de "emergency" toets, maar dat was een BX Master, ik weet niet of dat bij jouw plankje ook het geval is, staat ergens in je boekje, onder de uitleg van "CPU Plug & Play III"
Ook wel eens gehad, gewoon te hoge setting, en met F10 ingedrukt aanzetten, dan gaat alles met betrekking tot CPU weer naar default toe.
Moederbord geeft ook geen piepjes ?
Probeer eens te booten met F10 ingedrukt, dan zou hij terug moeten gaan naar default settings van je Duron als er niets stuk is.
Tenminste F10 was op mijn MSI de "emergency" toets, maar dat was een BX Master, ik weet niet of dat bij jouw plankje ook het geval is, staat ergens in je boekje, onder de uitleg van "CPU Plug & Play III"
Ook wel eens gehad, gewoon te hoge setting, en met F10 ingedrukt aanzetten, dan gaat alles met betrekking tot CPU weer naar default toe.
Aannames zijn fataal.
Ik had een vergelijkbaar probleem. Had mijn 700@900 draaien zet APM aan in Win2k en herstart. Niets, dus. Alleen dat vrouwenstemmetje die mij vertelt mijn retailer te benaderen. Van alles geprobeerd, maar niets hielp, ook niet na het resetten van de cmos. Toen alles in de default stand geprobeerd en werken. Daarna weer overklokken zonder de spanning te verhogen totdat hij vastslaat in Win2k. Dan pas de spanning verhogen en hij gaat weer verder. Ben nu bij 850 aangeland en laat hem op 1.8 V inbranden.
Misschien helpt bovenstaande methode je pc weer aan de gang. Snap er overigens niets van.
Misschien helpt bovenstaande methode je pc weer aan de gang. Snap er overigens niets van.
Das shit voor je ik zou gewoon ff rustig in m'n handboekje van m'n mobo kijken hoe je de cmos jumper hoort te hebben staan, alles ff goed aandrukken natuurlijk, en overbodige zooi (geluidskaart / netwerkkaart) er uit flikkeren
edit: later natuurlijk wel weer terugproppen....
edit: later natuurlijk wel weer terugproppen....
Heb je nu al in je boekje gekeken of F10 voor _jouw_ MoBo ook wel de juiste toets is ? Nogmaals, dat was het op mijn MoBo, bij de jouwe kan het natuurlijk een hele andere setting zijn, check ff in je manual...
De methode is ook : Toets(en) indrukken -> PC aanzetten -> Toets(en) ingedrukt houden totdat je je BIOS scherm ziet...
De methode is ook : Toets(en) indrukken -> PC aanzetten -> Toets(en) ingedrukt houden totdat je je BIOS scherm ziet...
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Tja, OC'en is ook niet alles.
Niet afzeikerig bedoeld, maar eerst ff een beetje nadenken en wat navraag doen kan geen kwaad.
Als ik mijn systeem ga OC'en, vraag ik eerst ff de expert om zijn visie, ik heb sleutelhangers genoeg en geld te weinig.
Niet afzeikerig bedoeld, maar eerst ff een beetje nadenken en wat navraag doen kan geen kwaad.
Als ik mijn systeem ga OC'en, vraag ik eerst ff de expert om zijn visie, ik heb sleutelhangers genoeg en geld te weinig.
Heb in mobo-boekje gekeken maar niets kunnen vinden over zo'n soort F10-toets. Diagnostische ledjes geven aan dat er iets mis zou zijn met mijn geheugen, zou dit het kunnen zijn? wel vreemd dat hij helemaal geen beeld geeft bij opstarten. Heb Cmos nog een keer gecleard maar weer niks. Ik hoor hem trouwens tijdens opstarten wel het geheugen tellen, dus zou hij processor wel herkend enzo moeten hebben.... WIE weet er raad? Hij geeft bij het opstarten dus alleen zwart scherm!
gals niets meer werkt en je bent zeker dat je hardware niet kapot is kun je proberen je bios te flashen. je hebt vast nog wel een versie liggen & anders kun je die wel ergens downen. bootdisk aanmaken met je flashtool en flashimage bestand. de meest mb ondesteunen flash keys meestal CTRL + HOME. druk deze in --> power on --> pas loslaten als je flop wordt benaderd. hopen voor jou dat je wel floppy als eerste boot device hebt staan en niet je CD-ROM
ik ben (nog) geen tweaker maar zo heb ik ook een keer zo'n probleem opgelost.
succes & have fun
btw TgF wat heb je een super
cool logo
ik ben (nog) geen tweaker maar zo heb ik ook een keer zo'n probleem opgelost.
succes & have fun
btw TgF wat heb je een super
As finishing touch god created the Dutch
woon je omgeving rotterdam ik heb hier wel ff een videokaart liggen
Dat Jumpertje, staat dat nu op 1-2 (correcte wijze) of alleen op 1?
Kan je zelfs niet in je BIOS als je meteen na het opstarten op DEL ramt? Probeer anders Ctrl-Alt-Esc.
Of leun op je toetsen voor je hem aanzet in de hoop dat hij met een Stuck key error, press f1 to enter setup komt.
Heb je je DIMMS goed recht aangedrukt?
Heb je MSI al gemaild?
Kan je zelfs niet in je BIOS als je meteen na het opstarten op DEL ramt? Probeer anders Ctrl-Alt-Esc.
Of leun op je toetsen voor je hem aanzet in de hoop dat hij met een Stuck key error, press f1 to enter setup komt.
Heb je je DIMMS goed recht aangedrukt?
Heb je MSI al gemaild?
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
OK volgens mij ligt het aan het geheugen...
als ik het geheugen eruit haal krijg ik precies dezelfde(gesproken) foutmelding als nu... morgen ga ik even langs een vriend om mijn geheugen te testen! Klopt het dat als je geen geheugen in je pc stopt hij bij het opstarten helemaal niks doet... Of kan het ook nog zo zijn dat de CPU kapot is?
Trouwens zou iemand mij uit kunnen leggen waarom door overclocken mijn geheugen kapot zou kunnen gaan of is het toch het mobo?
als ik het geheugen eruit haal krijg ik precies dezelfde(gesproken) foutmelding als nu... morgen ga ik even langs een vriend om mijn geheugen te testen! Klopt het dat als je geen geheugen in je pc stopt hij bij het opstarten helemaal niks doet... Of kan het ook nog zo zijn dat de CPU kapot is?
Trouwens zou iemand mij uit kunnen leggen waarom door overclocken mijn geheugen kapot zou kunnen gaan of is het toch het mobo?
Verwijderd
misschien helpt dit
ik heb het zelf al meerdere malen gehad, ik haal mijn cpu er af en zet hem gelijk weer terug, als ik daarna weer opstart heb ik weer beeld.
tb 900@1050 kt-7 riad
www.megalink.nl
ik heb het zelf al meerdere malen gehad, ik haal mijn cpu er af en zet hem gelijk weer terug, als ik daarna weer opstart heb ik weer beeld.
tb 900@1050 kt-7 riad
www.megalink.nl
Hmmmm....
Die is op zich wel boeiend...
Volgens Diagnostische ledjes het geheugen ?
Wat voor geheugen heb je erin zitten, en op wat voor FSB heb je de boel nu (niet) draaien ? Heb je misschien PC100 erin hangen, en staat je FSB op belahelijk hoog of zo ? Kan denk ik niet, want het is een AMD, en die kunnen vaak niet zo hoge FSB hebben...
Hmmm...
Stiekem PC66 op >100 draaien ?
Of geprobeerd cheap PC100 geheugen op >100 Mhz FSB op CAS 2 te draaien ?
Die is op zich wel boeiend...
Volgens Diagnostische ledjes het geheugen ?
Wat voor geheugen heb je erin zitten, en op wat voor FSB heb je de boel nu (niet) draaien ? Heb je misschien PC100 erin hangen, en staat je FSB op belahelijk hoog of zo ? Kan denk ik niet, want het is een AMD, en die kunnen vaak niet zo hoge FSB hebben...
Hmmm...
Stiekem PC66 op >100 draaien ?
Of geprobeerd cheap PC100 geheugen op >100 Mhz FSB op CAS 2 te draaien ?
Aannames zijn fataal.
nee het was hartstikke normaal PC133 geheugen dat vlot op cas 2 liep!
En bovendien heb ik alleen maar multiplier lopen tweaken en NIET FSB!
En bovendien heb ik alleen maar multiplier lopen tweaken en NIET FSB!
Pagina: 1