[php] totaal aantal dagen uitrekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig op mn stage adres om een php/mysql systeem te maken met daarin een onderdeel om verlof aan te vragen. De gebruiker kan dus een begindatum en een einddatum opgeven. Het script moet uitrekenen hoeveel dagen en uren het totale verlof duurt.
Ik kan dus wel een beetje php/mysql, maar hoe ik dit moet gaan doen weet ik zo nog ff niet! Heb gezocht in GoT maar kon niks vinden waar ik iets aan heb. Iemand al ervaring hier mee of iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit dus ff te proberen wat uit te rekenen op de volgende manier, maar daar heb ik niet zo veel aan volgens mij... :S
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?PHP
$waarde1 = 200401231245;
$waarde2 = 200401240900;

echo ("Waarde 1 = $waarde1<br>");
echo ("Waarde 2 = $waarde2<br>");
echo ("Totaal "); echo $waarde2 - $waarde1;

?>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het is niet de bedoeling dat je zut post waarvan je zelf zegt 'hier heb ik niet zo veel aan'. Post je eigen brouwsel, wat er niet helemaal mee lukt, waarom niet en eventuele foutmeldingen. P&W is bedoeld om je te helpen bij het ontwikkelen van een systeem, niet iets waar je code kunt komen afhalen.

Ontopic:
Je bent er bijna: je hebt nu het verschil tussen twee tijdstippen, inclusief data. Daar moet je alleen nog even van uitrekenen hoeveel ervan werkuren zijn (dit zal dus ergens gespecificeerd moeten zijn, bijv. 8 uur per dag, van 9 tot 5) en eventuele vrije dagen (zoals nieuwjaarsdag, of pasen) en weekenden (mits dit werkdagen zijn) er vanaf halen.

Good luck!

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 28-01-2004 14:55 ]

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54
Stap 1 is direct je PHP/ MYSQL boek erbij te pakken, zo niet aanwezig switch je over op de online manuals, php en mysql.

Ik vind zelf het rekenen met UNIX timestamps in PHP het handigst. Maar het kan er ook vanaf hangen hoe je het opslaat in je database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:49

ripexx

bibs

Wat wil je nu precies weten, het exacte aantal dagen, uren, minuten en seconden. Of wil je weten hoeveel werkdagen/uren er vrij worden genomen. De eerste optie is natuurlijk vrij gemakkelijk.

Er zijn genoeg scripts voor te vinden, daarnaast zou ik ipv je huidige noatie gebruik maken van UNIX timestamps. In pseudo code krijg je dan iets van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$start = 1234567890;
$eind = 1234567980;

$verschil = $eind - $start;

// Bepaal dagen

$dagen = $verschil / (24*60*60);

etc etc.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
to_days is zo'n nuttige functie he...
kan je helemaal in mysql alvast het aantal dagen uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 28 januari 2004 @ 14:55:
Het is niet de bedoeling dat je zut post waarvan je zelf zegt 'hier heb ik niet zo veel aan'. Post je eigen brouwsel, wat er niet helemaal mee lukt, waarom niet en eventuele foutmeldingen. P&W is bedoeld om je te helpen bij het ontwikkelen van een systeem, niet iets waar je code kunt komen afhalen.

Ontopic:
Je bent er bijna: je hebt nu het verschil tussen twee tijdstippen, inclusief data. Daar moet je alleen nog even van uitrekenen hoeveel ervan werkuren zijn (dit zal dus ergens gespecificeerd moeten zijn, bijv. 8 uur per dag, van 9 tot 5) en eventuele vrije dagen (zoals nieuwjaarsdag, of pasen) en weekenden (mits dit werkdagen zijn) er vanaf halen.

Good luck!
jah en daar loop ik aardig op vast..
volgens mij moet ik het splitsen in jaren, maanden, dagen, uren en seconden, als ik de seconden van elkaar aftrek, krijg ik getallen, geen seconden, het resultaat kan dus bijvoorbeeld zijn dat ik 1 dag, 4uur en 78 minuten krijg of zo.. dat is uiteraard niet de bedoeling.. maar hier stopt mijn parate php kennis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben bezig op mn stage adres om een php/mysql systeem te maken met daarin een onderdeel om verlof aan te vragen. De gebruiker kan dus een begindatum en een einddatum opgeven. Het script moet uitrekenen hoeveel dagen en uren het totale verlof duurt.
Ik kan dus wel een beetje php/mysql, maar hoe ik dit moet gaan doen weet ik zo nog ff niet! Heb gezocht in GoT maar kon niks vinden waar ik iets aan heb. Iemand al ervaring hier mee of iemand die mij kan helpen?
Dat is toevallig! :D
Dat is ook mijn opdracht.
Ik ben inmiddels klaar en ben deze week met de afronding bezig.

Ik heb het zo gedaan dat de mensen per een aantal uren verlof aanvragen.
Is wel lastig als ze op vakantie gaan dat ze 10 keer hetzelfde moeten doen, maar dit heeft te maken met het feit dat de gegevens weer in het personeels-systeem geimporteerd moeten worden.
En het is hier zo dat er veel part-timers werken.
Als je dan een begin- en einddatum opgeeft moet er ook nog rekening gehouden worden dat iemand bijvoorbeeld maar 3 dagen in de week werkt. Afhankelijk van het rooster moet je dan gaan bepalen hoeveel vrije dagen er van het totaal af gaan.

edit:
Ik weet niet in wat voor organisatie jij zit, maar ik zit bij een organisatie met een hoofdkantoor en een heleboel filialen met een berg parttimers.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 28-01-2004 15:03 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shiver23 schreef op 28 januari 2004 @ 15:01:
[...]

Dat is toevallig! :D
Dat is ook mijn opdracht.
Ik ben inmiddels klaar en ben deze week met de afronding bezig.

Ik heb het zo gedaan dat de mensen per een aantal uren verlof aanvragen.
Is wel lastig als ze op vakantie gaan dat ze 10 keer hetzelfde moeten doen, maar dit heeft te maken met het feit dat de gegevens weer in het personeels-systeem geimporteerd moeten worden.
En het is hier zo dat er veel part-timers werken.
Als je dan een begin- en einddatum opgeeft moet er ook nog rekening gehouden worden dat iemand bijvoorbeeld maar 3 dagen in de week werkt. Afhankelijk van het rooster moet je dan gaan bepalen hoeveel vrije dagen er van het totaal af gaan.

edit:
Ik weet niet in wat voor organisatie jij zit, maar ik zit bij een organisatie met een hoofdkantoor en een heleboel filialen met een berg parttimers.
hehe toevallig, hoe heb jij het gedaan met bijvoorbeeld uren waarop niet gewerkt wordt (avond/nacht) en de weekenden? das ook nog lastig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je mag me anders ook wel even mailen op stok@home.nl
Gaat misschien wat makkelijker.

Ik leg dat bij de gebruikers neer. Mensen geven op hoeveel uur ze afwezig zijn, per dag.

Ik heb automatische berekening van het aantal vrije dagen dat iemand heeft in een jaar. (afhankelijk van leeftijd, functiegroep, parttime percentage e.d.)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shiver23 schreef op 28 januari 2004 @ 15:21:
Je mag me anders ook wel even mailen op stok@home.nl
Gaat misschien wat makkelijker.

Ik leg dat bij de gebruikers neer. Mensen geven op hoeveel uur ze afwezig zijn, per dag.

Ik heb automatische berekening van het aantal vrije dagen dat iemand heeft in een jaar. (afhankelijk van leeftijd, functiegroep, parttime percentage e.d.)
cool mailtje onderweg! 8)
Pagina: 1