Toon posts:

Connectie valt uit als ik upload.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ernstig probleem namelijk, wanneer ik iets wil uploaden met mijn MXStream Planet ADSL(comfort), word de connectie verbroken.
Het modempje Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/modem_621311597_33228.JPG
in mijn taakbalk word vervolgens geel. En ik moet de computer opnieuw opstarten wil het probleem weer opgelost zijn.
De dame die ik vanmiddag aan de telefoon had verwees mij naar een site waarop de nieuwe drivers staan. Deze bleken corrupt toen ik ze had gedownload.

Software:
Zone Alarm Pro (ligt het niet aan, ook als hij uit is doet 'ie dit)

De modem is de Alcatel Speedtouch USB (die groene).

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Het is die van voor 2-11-2002

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 15:34
Misschien moet je bij eigenshappen van deze hardware even aangeven dat de pc deze niet mag uitschakelen....ivm stroomverbruik.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
Niet echt veel verstand van usb modems maar je kunt natuurlijk altijd nog een keer proberen om de nieuwste drivers en firmware te downloaden. Het lieftst doe ik dat altijd bij de fabrikant zelf omdat dat mij toch het betrouwbaarst lijkt.

Succes.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hmz je moet denk ik toch ff aan de nieuwste drivers zien te komen (vraag aan iemand of ie ze kan branden?), want die je nu hebt zijn oud en volgens mij ook niet 100% xp compatible

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de foutmelding die ik op de pc krijg waarbij ik 'm moet installeren
Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/naamloos_621311597_71214.JPG
Wat nou het vreeemde is, met mijn laptop kan ik het program wel installeren :/.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 15:34
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:34:
Dit is de foutmelding die ik op de pc krijg waarbij ik 'm moet installeren
[afbeelding]
Wat nou het vreeemde is, met mijn laptop kan ik het program wel installeren :/.
map naam geweizigd of zo?..waar je hem in wilde plaatsen

tip om te proberen: uninstalleer alles en install het nog is

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Neem dan ook een Ethernet modem waarom denk je dat er providers zijn die geen usb modem meer leveren ? Zonnet / XS4All.

Ik denk namelijk dat je modem gewoon uitvalt na verloop van tijd omdat de usb bus over de zeik gaat (het bekende stroomgebrek issue ?) Ik heb namelijk het vermoede dat je ook nog een via chipset in je pc hebt ?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het kan zijn dat er tijdens het downloaden van dat bestandje iets verkeerds is gegaan. Probeer het nogmaals te downloaden, en dan niet van de site van de fabrikant maar van KPN... Als je een abnormaal hoge snelheid ziet dan haalt ie het uit je cache en blijf je met hetzelfde corrupte (kapotte) bestand zitten. Delete anders de file in de cache van je browser en probeer het opnieuw.

Problemen omtrent het USB modem komen wekelijks voor op dit forum, waarom ik hierop een reply geef weet ik ook niet, maar waarschijnlijk had je het allang met de search kunnen vinden.
Probeer ff uit te zoeken wat voor type moederboard je hebt.

2 simpele dingen die je probleem waarschijnlijk verder snel kunnen oplossen:
• Een PCI USB kaartje kopen en de modem daar op aansluiten. USB van het moederboard in de BIOS uitschakelen.
• USB modem omruilen voor een ethernet modem. Bel hiervoor eerst met de dame/heer van de KPN ADSL helpdesk.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01
Hoe groot zijn de bestanden die je wil uppen??

en hoeveel MB'tjes heb je aan RAM?

want zodra je ram vol zit en je USB het niet meer aankan,
wil hij er soms nog wel eens uitvliegen...
dat heb ik tenminste soms gehad met downen

Leeg - Sinds 20180907

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Chillz schreef op 30 januari 2004 @ 00:13:
Hoe groot zijn de bestanden die je wil uppen??

en hoeveel MB'tjes heb je aan RAM?

want zodra je ram vol zit en je USB het niet meer aankan,
wil hij er soms nog wel eens uitvliegen...
dat heb ik tenminste soms gehad met downen
offtopic:
haha lol, wat een brakke hap zijn die USB modems toch! Ik begrijp ook nog steeds niet waarom er nog steeds providers zijn die die ondingen verkopen... Alhoewel, m'n pa heeft met die rog (voor zover ik weet) er geen problemen mee.

Maar goed, al 25% van de mensen er problemen mee heeft, waarom verkopen ze die dingen dan nog? Het kost al met al meer tijd en geld dan dat die dingen kosten.

Je onderscheid idd meteen de betere providers... o.a. XS4ALL die ze niet meer aanbied!

Verwijderd

Topicstarter
Een discussie over USB / Ethernet modems hoort hier niet thuis.
Het modem is gewoon goed maar het bestandje wil zich niet laten installeren.

Ik heb het bestandje eens via het netwerk van de laptop (waar íe dus wel installeerd) naar mijn PC gesleept. Maar dit mag ook al niet baten.

Kan ik het bestandje niet gewoon installeren op de laptop en dan de inhoud van Program Files/hetprogramma overzetten naar de PC?

Verwijderd

En waar heb je die drivers vanaf gehaald?

Gewoon die van de alcatel site nemen. Kan zijn dat je de cd nodig hebt voor te installen

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 17:54:
Een discussie over USB / Ethernet modems hoort hier niet thuis.
We geven alleen redenen aan waarom het mis kan gaan...
Het modem is gewoon goed maar het bestandje wil zich niet laten installeren.
Dit is volledige onzin! Deze modem voldoet niet aan de USB 1.1 specificaties omdat hij meer stroom nodig heeft dan somige pc kunnen leveren. Het is een gigantisch grote ontwerp fout waar al gigantisch veel mensen last van hebben gehad. KPN smeert nog steeds troep aan!
Ik heb het bestandje eens via het netwerk van de laptop (waar íe dus wel installeerd) naar mijn PC gesleept. Maar dit mag ook al niet baten.
Heb je het programmaatje niet eens opnieuw gedownload zoals ik hierboven al eens heb gezegt? Met zo'n snelle verbinding waar je de mb's en de tijd niet hoeft te betalen hoeft dat toch geen probleem te zijn?
Kan ik het bestandje niet gewoon installeren op de laptop en dan de inhoud van Program Files/hetprogramma overzetten naar de PC?
Leer windows kennen: voor een simpele windows gebruiker is dat ondoenlijk. Bepaalde programma's worden geregistreerd in het register of op een andere plek opgeslagen. Als je al die punten van veranderingen na weet te lopen, lukt het je. Maar een persoon die weinig van windows afweet zal het zeer waarschijnlijk niet lukken.

Het heeft mij een jaar gekost en vele uren bellen (toendertijd gelukkig nog via een 0800 nummer, meerdere gesprekken via mobiel van +2 uur!), totdat een medewerker zich versprak en mij melde dat er een mogelijkheid was om het modem om te ruilen voor een ethernet modem. Ik kwam alleen niet in aanmerking omdat ik het modem al meer dan 3 maanden had.... Na veel gezeur heb ik het toch voor elkaar gekregen om een ethernet modem te krijgen. Na 1,5 jaar gezeur met de verbinding kreeg ik eindelijk een probleemloze verbinding...

Als je het niet wil geloven, learn it the hard way: ga maar lekker bellen :w. Je hebt toch nog garantie neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het dit.
Ik heb nl. op mijn USB kaart > USB modem zonder aparte stroomvoorziening en een USB HUB aparte stroomvoorziening. Kan het zijn dat hierdoor de stroom voor m'n modem uitvalt?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:35:
Misschien is het dit.
Ik heb nl. op mijn USB kaart > USB modem zonder aparte stroomvoorziening en een USB HUB aparte stroomvoorziening. Kan het zijn dat hierdoor de stroom voor m'n modem uitvalt?
Ze zeggen dat het kan helpen. Bij mij zorgde het ervoor dat ik die USB hub 2 jaar in de kast heb moeten laten liggen, omdat hij het alleen maar nog erger maakte. Alleen op m'n nieuwe pc functioneer hij 100%.

Heb ook een voeding gekocht met meer power: 350 watt ipv 235 watt.

Bios geflashed: zonder resultaat (ahoewel, wegens foute flash heeft m'n pc een maand niet gewerkt)

Ander OS geprobeerd: ipv w98, w2k, wederom zonder resultaat.

Zelfs na een verhuizing deed hij het niet op een ander adres.

Na een jaar problemen en 175 gulden armer, heb ik maar gevraagt om het om te ruilen... Ik was het zat.

Good luck with the same traject als je die USB modem wilt blijven gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Man, kap eens met dat geblaat over dat modem.
Het heeft voor een formatering van de PC altijd perfect gewerkt. Alleen nu knalt internet er telkens uit als ik upload. Zelfs met die uploadtest op http://www.speedtest.nl

Modbreak:
Dimmen aub. Men probeert je te helpen; gedraag jij je dan ook even zeg.
En lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens. Het is niet de bedoeling dat je binnen 24 uur je topic met een kick-reactie onder de aandacht brengt.

[ Voor 40% gewijzigd door Korakal op 03-02-2004 18:19 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 18:13:
Man, kap eens met dat geblaat over dat modem.
Het heeft voor een formatering van de PC altijd perfect gewerkt. Alleen nu knalt internet er telkens uit als ik upload. Zelfs met die uploadtest op http://www.speedtest.nl
Als je dat nu eerder had gezegt dat het onder een vorige installatie wel 100% werkte...

Dan zie ik een hele andere simpele oplossing: Net zolang windows installeren, windows updates installeren en de nieuwste drivers installeren van mobo, usb & modem totdat het wel werkt... Heb namelijk ook ervaren dat de ene install de andere nog niet is...

Installatie volgorde:
Windows
windowsupdates (net zo vaak doen totdat er geen nieuwe meer bij staan)
mobo drivers
videokaart drivers
USB drivers
enz..

Maar goed, ik blijf er bij, ethernet is veel stabieler dan USB

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben aan de slag gegaan met de driver.
Eerst geprobeerd via Configuratiescherm > Software de oude driver te uninstallen. Helaas. Deze foutmelding kwam er
Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/naamloos_621311597_71214.JPG
Dus toen maar via de oudewertse manier. Heb de map Alcatel gepakt en 'm in de prullenbak gesmeten.
Hierna de nieuwe driver via een CD-Rom geprobeerd te installeren ook dit mocht niet baten. De foutmelding > Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/naamloos_621311597_71214.JPG

Verwijderd

Heb ik ook gehad met de versie van de drivers die op de cd van kpn adsl staan op het moment dat ik ging uppen met b.v. kazaa of mijn ftp server viel de verbinding weg.

Gebruik deze drivers: http://www.speedtouchdsl.com/dvrdownloadusb.htm

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Gegarandeerd.. met deze drivers is je probleem opgelost... Toen ik het topic zag en je icoontje van je modem zag wist ik het al wel :)

dat zijn echt de pruts drivers van de eeuw die originele.

Maar probeer ze zou ik zeggen en schakel ZoneAlarm es uit voor de gein.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Die driver installeert 'ie dus ook niet. Weer dezelfde foutmelding als hierboven.

Misschien iemand die weet hoet het manueel te installeren valt of is dit echt not done.

ZoneAlarm maakt geen verschil RammY

Verwijderd

Ik host wel effe de drivers uitgepakt laat ze wel een uurtje voor je staan op de server dan kan je hem gewoon met de hand installen:

<edit>link verwijderd

via driver bijweken en het inf bestandje selekteren

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dit gewoon in een map pleuren en dan klaar?

Verwijderd

Gewoon uitpakken en dan naar config,systeem,hardware,apparaat beheer, klik op je speedtouch usb modem, kilk rechtermuisknop dan stuurprogramma hier kun je de driver verwijderen of bijwerken(updaten)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gasten ik heb ff m'n XP opnieuw geinstalleerd en de driver doet het nu...

n1 posts gasten!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mooi dat het werkt....

Helaas heb je een hoop werk verricht voor zo'n suf modempie...

Verwijderd

Topicstarter
omg 8)7
ben je vertegenwoordiger van ethernet modems ofzo
Pagina: 1