Toon posts:

[Delphi] uitlezen button-events non-Delphi windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een mogelijkheid om een OnMouseUp event van een non-delphi window (en daar een button op) uit te lezen; m.a.w. mijn applicatie moet reageren als er bijv. in Word op een button wordt geklikt. Is dit mogelijk? Ik heb gezocht en vind veel over het uitlezen van non-delphi Window handles, maar niet over de events die daarbij horen.

Verwijderd

Zoeken in de SDK van Delphi. Wellicht met e.o.a. API functie.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarschijnlijk zul je system-wide de messages moeten afvangen en parsen om de knoppen die je wilt afvangen eruit te filteren. Een stevige bezigheid als je het mij vraagt...

Zijn er geen mogelijkheden om te scripten/macro'en binnen de applicatie? Verder klinkt dit een beetje als spyware, als ik zo vrij mag zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 28-01-2004 14:44 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Spyware? Totaal niet... Ik ga een bepaalde applicatie benchmarken. Op het moment dat ik de 'Execute Query' knop klik, wil ik een automaticshe counter laten lopen, zodat ik niet met de stopwatch in de hand de querytijden moet opnemen....

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Je kunt via SetWindowLong(GWL_WNDPROC, ...) ook een Window uit een andere app subclassen, en daarmee de WM_LBUTTONUP message of hoe dat ding ook heet afvangen. Alternatief is een global hook met SetWindowsHookEx zetten op before-wndproc, maar da's wat overkill :)

Professionele website nodig?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:40
Ik heb een programmaatje gemaakt die voor mij op een knop klikt (om mn yamaha usb versterker uit te zetten), zoiets kun je natuurlijk ook gebruiken voor een benchmark. Dan klikt het delphi progje op de knop voor je.

Anders zou er misschien iets mogelijk zijn met een macrotje in word en wie weet staat er iets bij http://msdn.microsoft.com

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ReallyStupidGuy schreef op 28 januari 2004 @ 15:21:
Ik heb een programmaatje gemaakt die voor mij op een knop klikt (om mn yamaha usb versterker uit te zetten), zoiets kun je natuurlijk ook gebruiken voor een benchmark. Dan klikt het delphi progje op de knop voor je.

Anders zou er misschien iets mogelijk zijn met een macrotje in word en wie weet staat er iets bij http://msdn.microsoft.com
Nou... lijkt me leuk... dat progje....OK?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je een app wil benchmarken, waarom gebruik je dan niet een van de oplossingen van automatedQA. Deze zijn er op gemaakt om andere applicaties bepaalde acties te laten uitvoeren om vervolgens te kijken hoe lang dat geduurd heeft.

Misschien is dat een optie?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Stom stom stom... natuurlijk! 8)7 Terwijl ik een paar maanden geleden nog een versie van Automate had gedownload. Bedankt!

(Sluiten maar)
Pagina: 1