Zalman ZM80C-HP icm 6000cu "arm" mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb dus nu een Zalman 6000cu CPU koeler en daar zit een arm bij voor de fan te monteren. Nu wil ik een Zalman 80C-HP vga koeler in mijn systeem zetten, en ik vroeg me af of die arm dan niet in de weg gaat zitten? De arm loopt vlak langs de grafische kaart en met mijn oude kaart (Ti4400) had ik weinig problemen omdat de 80A-HP die daarop zat geen uitstekende delen had. De 80C heeft die dus wel (die vier thumbscrews met plaatjes om de twee delen bij elkaar te houden)

Past dat dan nog wel? Iemand ervaringen met deze combinatie? En past dan ook de Zalman fan er nog op die je bij de 80C kan bestellen?

Mijn grafische kaart is een GF FX590XT.

Ik heb al op google gekeken en hier op GoT maar ik zag nog geen reacties van mensen die deze combo hebben.

Verwijderd

Gewoon effe proberen

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Anders even op het webboard van www.zalmanusa.com posten ?
De piepeltjes bij Zalman zijn best snel met antwoorden daar :)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb zo'n ZM80C HP en een arm voor die proc koeler moet er makkelijk op kunnen net als de fan voor je videokaart Ik zal ffe een plaatje uploaden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/zalm.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 28-01-2004 14:30 . Reden: Plaatje erbij :) ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja, het kan, heb ik zelf ook:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/zm80/zm80c2.jpg

Zou nogal fout van Zalman zijn geweest als beide produkten niet compatible zouden zijn ;)

LinkedIn
Instagram

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 07:30
Ik heb ZM80C-HP op mijn 9700pro met CNPS6000-Cu idd een van die thumbscrews komt dan niet op zijn plaats maar dat vind ik zelf geen probleem. En om die OP1 te kunnen gebruiken heb ik beide thumbscrews eraf gehaald. Zonder problemen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
En zit er nog ruimte tussen de arm en de schroeven van die 80C?

En ik heb een Antec Sonata kast waar twee 120mm fans inzitten, zouden die voor genoeg airflow zorgen (de positie van de intake is recht voor de APG poort) of is een extra fan nodig?

• Remy

Remy

obsidian schreef op 28 januari 2004 @ 14:31:
Ja, maar niet veel, schat zo een halve à een hele centimeter. Indien je een OP-1 wil gebruiken gaat dat wel lukken lijkt me, die zou net rechts van de arm geïnstalleerd kunnen worden op de ZM80C.
En ik heb een Antec Sonata kast waar twee 120mm fans inzitten, zouden die voor genoeg airflow zorgen (de positie van de intake is recht voor de APG poort) of is een extra fan nodig?
Dat moet voldoende airflow opleveren ja, zeker als je je videokaart niet gaat oc'en. Maar sowieso koelt de ZM80C-HP beter dan stockcooling, zolang die HP correct is gemonteerd.

LinkedIn
Instagram

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

obsidian schreef op 28 januari 2004 @ 14:31:

Ik heb zelf een chieftec met 3x80mm in en 3x80mm uit die draaien heel traag en zorgen voor voldoende airflow voor de kaart, Moet lukke zonder die extra fan

Asus Zenbook i7 256gb

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Mooi zo, dan zal ik even een 80C bestellen :)

Bedankt...

btw, waarom heb jij geen fan op je arm zitten?

• Remy

Remy

obsidian schreef op 28 januari 2004 @ 14:34:
Mooi zo, dan zal ik even een 80C bestellen :)

Bedankt...

btw, waarom heb jij geen fan op je arm zitten?
Die was er even af om met geheugen te testen, je bent een tweaker of niet hè ;). Bovendien heb ik de originele 92mm Zalman fan omgewisseld met een Papst 4412 FGL 120mm fan, en de 92mm ernaast gehangen.

Voorbeeldje, nog zonder de ZM80C-HP en met de 92mm op originele plek:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/incase.jpg

Die 92mm en 120mm net rechts ervan zijn nu dus omgewisseld, de 120mm is de hoofd-procfan, waarbij de 92mm de door de fanduct aangevoerde lucht zijwaarts door de 6000Cu duwt :)

LinkedIn
Instagram

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Veel zooi om je PC stiller te krijgen, is een Sonata niks voor jou? Ik ben er uiterst tevreden over... Ik was ook een stiltefreak en met dempingszooi aan de gang geweest en een kapitaal uitgegeven aan Papst fans enzo, en standaard was mijn Sonata al stiller dan die andere kast met al die isolatie enzo...

Vooral ook al vanwege de standaard rubberen grommets waar de HD's op vastgezet worden en de zeer stille 380Watt voeding. En de standaard aansluitingen voor fans die meteen al temp gestuurd zijn. (de "fan only" aanlsuitingen van de voeding)

Perfect kastje hoor... Geen isolatie meer nodig.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

obsidian schreef op 28 januari 2004 @ 14:43:
Veel zooi om je PC stiller te krijgen, is een Sonata niks voor jou? Ik ben er uiterst tevreden over... Ik was ook een stiltefreak en met dempingszooi aan de gang geweest en een kapitaal uitgegeven aan Papst fans enzo, en standaard was mijn Sonata al stiller dan die andere kast met al die isolatie enzo...

Vooral ook al vanwege de standaard rubberen grommets waar de HD's op vastgezet worden en de zeer stille 380Watt voeding. En de standaard aansluitingen voor fans die meteen al temp gestuurd zijn. (de "fan only" aanlsuitingen van de voeding)

Helaas is de sonata er niet in bigtower versie en ik vind de dragon's van chieftec mooier :) Overig's ReemF waarom spuit je die pringles bussen niet zwart ofzo en dat stuk witte karton ook ziet er niet uit... :X

Asus Zenbook i7 256gb

• Remy

Remy

obsidian schreef op 28 januari 2004 @ 14:43:
Sonata is te klein voor wat ik met mijn case ga doen, ik wil er namelijk in de niet al te verre toekomst waterkoeling in gaan bouwen, en dan betekent hoe meer ruimte hoe beter ;)

Sowieso is geen enkele fan in mijn case kleiner dan 80mm, dus met al die fans kan ik ze langzaam laten draaien, waardoor het geluid heel erg meevalt (ben zelf stiltefreak namelijk). Bovendien heb ik een Samsung HDD die erg stil is en is de originele Chieftec 360w voeding ook erg stil. Dat alles samen zorgt ervoor dat mijn sys naar verhouding redelijk stil is, zelfs met al die fans.
GreenFury schreef op 28 januari 2004 @ 14:47:
[...]
Helaas is de sonata er niet in bigtower versie en ik vind de dragon's van chieftec mooier :) Overig's ReemF waarom spuit je die pringles bussen niet zwart ofzo en dat stuk witte karton ook ziet er niet uit... :X
Ik heb geen window in mijn case, en de case zelf staat onder mijn bureau. Het maakt mij dus totaal niks uit hoe de binnenkant van mijn pc eruit ziet, zolang de airflow in orde is, en de overclockbaarheid gezond is. Dat witte stuk karton zit vlak voor de 2 afzuigende 80mm fans, die de warme lucht van de proc naar die fans toe begeleidt. Ideale airflow op die manier :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1