Telefoonnummer kiezen met computer

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12
Ik heb een laptop naast mijn telefoon staan, en in de computer een tabel met veel telefoonnummers.
Nu zoek ik een programma waarmee ik met de computer een telefoonnummer kan kiezen, precies zo als windows telefoonkiezer, maar dan waar ik een tabel in kan laden en op naam kan zoeken.
Ik wil dus gewoon de telefoon opnemen, ff op kiezen klikken en dan bellen. Ik heb dus geen headset of telefoon aan modem hangen, dit werkt niet echt met deze laptop, maar hoeft ook niet.

Online LED calculator

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Dat kon vroeger met ICQ, de telefoonnummer aanklikken en de tonen kwamen uit je speaker. als je je hoorn er tegen aanhoud, zal hij dat nummer bellen.
Bedoel je dat?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05

Maasluip

Kabbelend watertje

tomvleeuwen schreef op 28 januari 2004 @ 14:05:
[...]

Ik wil dus gewoon de telefoon opnemen, ff op kiezen klikken en dan bellen. Ik heb dus geen headset of telefoon aan modem hangen, dit werkt niet echt met deze laptop, maar hoeft ook niet.
Volgens mij gaat dat niet lukken zonder modem, of je hebt een PABX centrale, dan is er veel mogelijk. Je computer moet toch op de een of andere manier verbinding maken met de telefoonlijk of de telefoon, hoe had jij je dat gedacht?

Signatures zijn voor boomers.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:06
mdeen schreef op 28 januari 2004 @ 14:07:
[...]
Volgens mij gaat dat niet lukken zonder modem, of je hebt een PABX centrale, dan is er veel mogelijk. Je computer moet toch op de een of andere manier verbinding maken met de telefoonlijk of de telefoon, hoe had jij je dat gedacht?
Hij wil geen HEADSET op de modem.

Ik heb daar ooit een programma voor geschreven, ik ga dat eens even opzoeken...

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mdeen schreef op 28 januari 2004 @ 14:07:
Je computer moet toch op de een of andere manier verbinding maken met de telefoonlijk of de telefoon, hoe had jij je dat gedacht?
Volgens mij hebben bijna alle laptops een ingebouwd modem. Dat lijkt me dus geen probleem.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05

Maasluip

Kabbelend watertje

THEF_Pino schreef op 28 januari 2004 @ 14:09:
[...]

Hij wil geen HEADSET op de modem.
Nee, en geen telefoon aan de modem begijp ik.

Ow, telefoon en modem parallel zeker... :z

offtopic:
TS: die LED calculator: toereikend is met een korte ei en geen lange ij

Signatures zijn voor boomers.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik kan me niet voorstellen dat hier geen progjes voor zijn. Heb je al op www.download.com gezocht op 'dialer' oid?

[edit] ik lees nu pas dat je GEEN modem hebt in die laptop.. dan wordt het idd wat lastiger.

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 28-01-2004 14:18 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 21:02

MBV

Palomar schreef op 28 januari 2004 @ 14:15:
ik kan me niet voorstellen dat hier geen progjes voor zijn. Heb je al op www.download.com gezocht op 'dialer' oid?

[edit] ik lees nu pas dat je GEEN modem hebt in die laptop.. dan wordt het idd wat lastiger.
Dat lees ik nou echt nergens :?
En download.com lijkt me een goeie start.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MBV schreef op 28 januari 2004 @ 14:20:
[...]

Dat lees ik nou echt nergens :?
je hebt gelijk, ik zeg het een beetje verkeerd. Ik maak uit zn post wel op dat ie iig geen modem wil gebruiken.. en dat wordt wat lastig. Het lijkt me toch het makkelijkst om op 1 of andere manier een modem aan die laptop te hangen. Tik anders 2dehands een of ander serieel 2k4 modem op de kop voor 2 euro (als je laptop al geen intern modem heeft). Dan wordt het een stuk makkelijker mbv. een dialer programmaatje.

[edit]

TOpicstarter is zelf ook een beetje onduidelijk:
Ik heb dus geen headset of telefoon aan modem hangen, dit werkt niet echt met deze laptop,
Maar is het modem dan wel aangesloten op een telefoonlijn? Zou handig zijn als je dat ook ff vermeld, want dat is eigenlijk de essentie van je topic....

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 28-01-2004 14:34 ]

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien kan je met CoolEditPro een WAVje maken met het DTMF signaal van het telefoonnummer die je wilt bellen en geef die WAVjes een duidelijke naam... Kan je ze gewoon zoeken/sorteren in explorer...

bijvoorbeeld:

Pietje - 0647427563.wav
Jantje - 0657856431.wav
Kees - 0697863421.wav

Telefoon tegen laptopspeakertjes drukken, WAVje dubbelklikken en gaan met die banaan!!!

'HAG

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
jaja, je zal toch je laptop aan de telefoonlijn moeten koppelen.. en via de luidspreker is een optie.. zoek op inter ff naar dtmf tonen, dan krijg je vanzelf de frequenties van de tonen die bij de cijfers horen...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:13
Via een modem uitgang moet daar wel een standaard programmaatje voor zijn, en waarschijnlijk ook nog wel freeware :)
Zoniet:
Als je een klein beetje kunt programmeren dan kun je natuurlijk ook zelf een progje schrijven dat de wavjes (1..0.wav) achter elkaar afspeelt voor het telefoonnummer.
Ikzelf zou er dan voor gaan om een miniplug aan de telefoon te zetten met een luidsprekertje in de hoorn. Of nog mooier, dirrect op de bekabeling van de hoorn :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
haggard schreef op 28 januari 2004 @ 14:27:
Misschien kan je met CoolEditPro een WAVje maken
Misschien?!? Nee, het KAN zelfs met CoolEditPro!!!!

'HAG

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Pagina: 1