4 schroefjes 94 gulden!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Effe klagen op sony,
Uit mijn protable minidisc-speler waren 4 schroefjes weg. Geen idee hoe ze eruit zijn geraakt maar goed. Nergens kun je van die kleine krengen kopen. Dus ik terug naar Expert waar ik het dingetje gekocht had.

Hij moest daarvoor OPGESTUURD :( worden en dat kon wel 6 :? weken duren!
Uiteindelijk toch maar laten opsturen.
Eindelijk na 3 weken was hij weer terug, met 4 schroefjes erin gedraait. Mooi, effe een paar guldens afrekenen dacht ik en klaar :)
Maar nee! De rekening was 94,- |:(
12,50 verzend kosten
6,50 materiaal
en 75 gulden arbeidskosten!!!
4 schroefjes indraaien voor 75 gulden :r

Prijsopgaaf was boven de 100,- dus ze meldden het ook niet even van te voren!

Ik zal mijn verdere commentaar achterwegen laten!

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

met dat geld kan je bijna een nieuwe minidisk kopen... =[

Verwijderd

De prijs is op zich niet vreemd hoor. Toen ik mijn Psion zakcomputer ter reparatie opstuurde zag ik dat de arbeidskosten 75 gulden per kwartier was. Gelukkig had ik nog garantie:)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Als je Fony apparaat stuk is
(wat wel vaker gebeurt, maar laten we mijn anti-Clony-lobby achterwege laten)
moet je naar Badhoevendorp rijden (indien in de buurt).

Daar kun je bij Bony Plaza al je reparaties direct laten doen. Ze brengen ook simpele shit als dit niet in rekening.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
if (4 schroefjes kwijt)
discman = total loss |:(

Laat ze dan voor 80 cent aan transport kosten en 6,50 aan matteriaal (kosten die krengen echt FL 1,625 per stuk?) die schroefjes opsturen...

Hoe naai ik mijn klanten deel 1: Vraag, in tegenstelling tot NORMALE bedrijven, 75 piek per 5 min (langer duurt het echt niet om 4 schroefjes ergens in te draaien) ipv 40 piek per uur.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

ff goed klagen bij sony...
willen ze nog wel eens kwijt schelden..
en had je eigenlijk ook via sony zelf moeten doen en niet via leverancier..
Zijn ze VEeeeel aardiger...meestal.:)

.........www.raketje.com....................soon.....

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit is een zeer slechte service van sony en ik zou ze dan ook een mail sturen dat je niet om een nieuwe heb gevraagt maar om een paar kleine schroefjes.een klein beetje service zou toch wel op zn plaats zijn. ook lijkt het me dat ze die dingen gewoon op hadden kunnen sturen had je voor een paar piek klaar kunnen wezen.

Verwijderd

Ik zou ze ter plekke weer uit schroeven en 'em vragen om ze weer op te sturen met als motivatie " ik heb liever toch een ander kleur schroef"

Verwijderd

Ik heb soortgelijke negatieve ervaringen met SONY.

Nieuwe TV 3 maal naar reparatie geweest, bleef dezelfde klacht houden. 4e keer hebben ze maar een nieuwe print in gezet, wat een techneuten |:.

Walkman van f1000,- (wdm6) laten repareren, defect was gerepareerd maar ze hadden iets anders kapot gemaakt. Nadat ze ook dit hadden gerepareerd zag ik bij teruggaaf een rubberen ringetje uit het loopwerk steken. Ik vraag kan sony dit ringetje monteren waar hij hoort te zitten :(. Stuur ik een brief krijg ik een reactie op iemand anders z'n klacht :'(.

Sony :r

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
ja zeker een (goede) boze brief schrijven

Verwijderd

ff een positieve ervaring dan maar. Walkman stuk na 3 jaar (eigen fout). Ondanks dat ik geen garantie meer had heb ik een compleet nieuwe walkman gekregen.

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik had nog gevraagd of ze de schroefjes zouden kunnen opsturen, maar dat was niet mogelijk.

• Rejgun
  • Laatst online: 23:04

Rejgun

Leven is Bier drinken

je hebt 8 dagen bedenktijd, dus weg met die schroeven en je geld terug eisen.

neem aan dat je in je woede niet de bon verscheurd hebt!!

suc6

Audi: Vorsprung durch Technik

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik heb ook slechte ervaringen met Sony.
Heb een de Sony D-E440 Discman, en heb hem eindelijk weer terug.
Dit is de 3-de keer dat hij opgestuurd is geweest.
Het probleem was: "Een tiptoetsje die bleef hangen, en hij sloeg soms over".
(Hij sloeg niet echt over, maar is het beste te vergelijken met een Pick-up naald die een klein tikje krijgt over een LP.)

Dat tip toetsje was klaar, er werd mij verteld dat ze een nieuwe laer-unit hadden gemonteerd ivm het overslaan.
Dat overslaan bleef steeds terug komen, en het maakt niet uit wat voor cd's.
Heb er orginele cd's en back-ups :) ingehad, maar het probleem was er steeds weer.
Ik doe geen gekke dingen met die Discman, hij ligt gewoon naast mij in de trein.

Ik heb hem nu dus eindelijk weer terug (woensdag opgehaald), en heb hem nog niet weer aangehad.
Maar morgen zal ik hem weer meenemen naar school.
Maar zodra ik het weer hoor, ga ik weer naar de winkel en laat ze hem weer opsturen.
Heb onderhand een schijthekel aan Sony en hun service gekregen.

Ik moet nu stoppen, volgens mijn Ma begin ik weer te schuimbekken :)

And The Only One

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:31
Bij mijn portable MD van Sony was dat laatst ook het geval. Ik ben gewoon naar de Harendse Smid gegaan waar ik hem gekocht had, en die hebben er bij de technische dienst gewoon weer een paar nieuwe schroefjes ingedraaid, gratis en voor niks...:)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kweenie hoor, maar ik heb tot nu toe weinig klachten over Sony-spul. Mijn minidisk draait alweer bijna vier jaar, en de dingen die ik er allemaal mee doe...
Walkmans; ook nooit problemen mee gehad, afgezien van de normale slijtage dan.:)

Verwijderd

Neem dan gewoon Sharp. Je weet dat je dat wil :p

Verwijderd

Kijk, ik heb een sony tapedeck gehad, beste is z'n soort kwalitatief gezien. Erg goed,maar maakte lawaai als een gek (piepen).
Vier keer terug geweest naar de fabriek: "ligt aan het tape-je"...helemaal schijtziek geworden van dat gezeur, nieuw tapedeck geeist...mocht ik een showroom-model uitzoeken.."alles beter dan dit kutding"...werkt nu nog steeds als toppie...kwaliteit, maar je moet niet vragen hoe...

• stok
  • Niet online
Op nieuwe groove oordopjes die ik kocht zat zo`n sticker van, koop nu en je krijgt f10,- terug. Ik kopen, bon opsturen. 2 maand (!) later: ja sorry, die actie geldt niet bij dat en dat type :( . Ik pissed. Maar met geen mogelijkheid geld terug. :'( . Het gaat maar om een tientje, maar ik vind dit slechte reclame wat Sony op deze manier voor zichzelf maakt.

GreetZ

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 december 2000 07:48 schreef stokkie het volgende:
Op nieuwe groove oordopjes die ik kocht zat zo`n sticker van, koop nu en je krijgt f10,- terug. Ik kopen, bon opsturen. 2 maand (!) later: ja sorry, die actie geldt niet bij dat en dat type :( . Ik pissed. Maar met geen mogelijkheid geld terug. :'( . Het gaat maar om een tientje, maar ik vind dit slechte reclame wat Sony op deze manier voor zichzelf maakt.

GreetZ
Ik had ze ook een keer gekocht, sticker erop van, nu met gratid k2 t-shirt, ik reken af, en me tshirt dan? o, die actie is over, maar er zit een sticker op, dus de t-shrts hebben jullie ook nog, o, das waar ff kijken, en ja hoor een mooi k2 t-sgirt erbij :) ik vind sony topie, maar dit kan echt niet!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had ook es een sony diskman. Ik had hem in mn binnenzak zitten en stootte toen nogal hard tegen de punt van een tafel aan -> het motortje van de leeskop v/d diskman ging constant draaien als ik op play drukte, maar dr kwam verder geen geluid uit.
Heb dat ding toen maar naar megapool gebracht en gezegd dat ie het 'plotseling' niet meer deed... ze hebben hem opgestuurd en ik kreeg een nieuwe (garantie) :). Als oorzaak van het defect stond vermeld dat er iets met de voeding was :? (het kon van alles zijn maar NIET iets met de voeding...) en dat het niet meer te maken was.. maarja ik kreeg een nieuwe dus boeiuh!! :P

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Het lijkt wel minidisc pech week!
De afstandbediening is kapot gegaan en ik kon hem niet meer repareren. Er is een nieuwe besteld f125,-
Maar dat is nog niet alles. Ook de koptelefoon heeft het begeven, een knik in de draad, nieuwe koptelefoon f59,-! Dat allemaal binnen 2 weken!
Dat is dus 125+94+59=278,-
Dat is verdomme bijna een nieuwe :(

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

wat wel vaker gebeurt, maar laten we mijn anti-Clony-lobby achterwege laten
Hehe, lol :). Ik heb ook een Clono-fobie. Heb twee apparaten gehad van hun, allebei snel kapot gegaan :(, maar mijn Pioneers hebben er ook een aantal keer de geest aan gegeven:
Versterker: twee keer ingangen overbelast, kwam door sound blaster (pc niet geaard :().
Minidisc: laad mechanisme kaduk.
Tuner: jaja, zelfs een tuner kan kapot, vraag me niet hoe.
Maar goed, alles gratis gemaakt (heb zo'n sjoemel oom :)). En die versterker, die meer dan vier jaar oud is, en zeer intensief gebruikt is, doet het nog steeds. Ondertussen wel met een enorme deuk erin (tas scheurde door grote gewicht audio apparatuur op perron :P), zwaar mishandeld door twee nichtjes van mij :(, en een keer "geopereerd" (er was wat doorgebrand (eigen schuld), ik heb een bypass aangelegd:).

Maar 75 arbeidsloon is echt veels te veel. Waarschijnlijk heeft de monteur even koffiepauze op jouw kosten genomen:D.
Maar wacht maar tot je een keer je auto moet laten maken in een garage.

Jag

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

|:( DOMDOMDOMDOM...... ik zie wel dat ik het verkeerde beroep heb gekozen.... Een paar jaar geleerd (en dus geld uitgegeven) terwijl ik al veeeeeel eerder had kunnen gaan werken en nog een hoger salaris ook.......

• Dreamer
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

De prijs is op zich niet vreemd hoor. Toen ik mijn Psion zakcomputer ter reparatie opstuurde zag ik dat de arbeidskosten 75 gulden per kwartier was. Gelukkig had ik nog garantie
en aan gezien daar niet al te slimme mensen werken bij de reperatie afdeling duurt het 12,5 min >:)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmm, werk wijze Sony Technische Hell Dienst, volgens een zwaar Blow-me [lees: Sony] gefrustreede Diamon

Tijd gaat lopen zodra ze hem behandelen.
>3 Minuten Werknemer: Chef, ik heb hier een MiniDisc en er missen 4 schroefjes uit.
3>5 Minuten Chef: Mmmmmm, wat zou daar nu aan kunnen mankeren.
5>7 Minuten Werknemer: Zal ik hem eens losschroeven.
7>10 Minuten Chef: Is goed, wel de schroefjes goed bewaren.
10>12 Minuten Werknemer: Euhhhh, chef er zitten geen schroefjes in.
12>14 Minuten Chef: Nou, kijk toch maar even of er iets niet stuk is.
14>16 Minuten Werknemer: Is goed, schilt toch weer 3 minuten om die schroef los te draaien.
16>18 Minuten Werknemer: Chef, ik kan nixs vinden.
18>21 Minuten Chef: Oooo w8 eventjes, ik zie op de bon van de winkelier dat er nixs aan mankeert, maar dat er alleen 4 schroefjes uitmissen.
21>24 Minuten Werknemer: Nou, dat had ik ook al geconstateerd, toch handig zo'n technische opleiding. Wat moet ik nu doen chef.
24>26 Minuten Chef: Draai er maar 4 nieuwe schroefjes in, kosten ons toch maar fl.0.05 cent p.s.
26>28 Minuten Werknemer: Is goed, maar wat moet ik dan voor bedrag in rekening brengen
28>29 Minuten Chef: Wat denk je, natuurlijk fl. 0.20 cent voor de schroefjes, en fl.75,00 aarbeidsloon.
29>30 Minuten Werknemer: Is goed chef..
Wees blij dat er alleen maar 4 schroefjes kwijt waren.
Je moet er niet aandenken hoelang het zal duren wanneer er iets technisch aanmankeerde.

And The Only One

Verwijderd

Ik vindt het commentaar op sony kwa kosten echt verkeerd. 75,- uurloon = echt weinig.

ikzelf werk op een technische dienst waar fl.150,- per uur gerekend wordt.

de manier waarop iets binnen komt en regepareerd wordt:

- ding komt binnen met bon wat de klacht is
- onderzoeken waar het aan kan liggen (max 30min)
- ding wordt gerepareerd
- ding wordt getest
- ding gaat terug

dit is de wijze waarop iets gemaakt wordt. en ja, koffie drinken doe je ook op de kosten van de klant (mij boeit t niet of de klant meer of minder betaald).

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
Hmmm, mijn pit, 300 cd wisselaar, GSM en HiFi set (behalve de versterker) doen het goed. Mijn portable MD is ook al 3x terug geweest, de laatste keer zijn ze hem kwijt (!!!) geraakt, en kreeg ik dus een vervangende - helaas geen nieuwe want hij was ouder dan een jaar- MZR35 voor mijn MZR30. Mijn versterker is wel 5 keer gerepareerd, maar ze kunnen het maar niet vinden, |:(

Het mooiste moet nog komen. Ik als trouwe SOny klant raakte mijn radio frontje kwijt. Dus bellen naar SOny in BHdorp en die muts aan de telefoon "Ja hoor die hebben we hier liggen, geen probleem. Nieuw frontje kost 300 gulden", ik vloekend en tierend naar BHdorp om (door eigen stomme schuld) 3 snippen voor die ^$#(@)&@) radio uit te geven. Kom ik daar bij de receptie van het consumer gedoe zegt die heks daar :"U kunt geen nieuw frontje kopen zonder aangifte bij de politie, want anders bent U vast onterecht aan de apparatuur gekomen". Wel, waarde vrinden, dat was dus de druppel die de emmer liet overlopen. Ik was dermate woest dat ik gelijk naar het hoofdkantoor ben gelopen (naast de deur), en daar de manager van de consumenten afdeling à la Pieter Storms heb bezocht. Ik, als trouwe Sony klant, bekend (helaas) in jullie computer vanwege diverse reparatie's wordt door zo'n klantenservice(!) trut uitgemaakt voor DIEF !!! Jullie mogen wel mijn MD spelertje kwijt maken, en ik moet maanden zeuren voor een nieuwe en nu dit ?? Het moet niet gekker worden, eerst die muts aan de telefoon zeggen van kom maar, ik neem een dag vrijd en dan voor halve crimineel worden uitgemaakt ? RAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH
Goed, na een verfrissend praatje met 1000* excuus van Sony toch nog het frontje *mogen* kopen. Ik ben toch langzamerhand aan het vervangen van e.e.a toe, en ik denk dat bovenstaande zwaar mee gaat spelen.
Pagina: 1