Pad not Accessible, Access is Denied

Pagina: 1
Acties:

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Ik heb net me pc geformateerd en nu wil ik de C schrijf delen wat goed lukt.
maar als ik nu bij de profielen op mn desktop iets op wil zoeken ofzo of iets
wil overzetten van de zegt die pc

"C:/blabla... /Naam is not accessible"
" Access is denied"

ik heb al bij die instelling gekeken maar niks gevonden :(
en die melding komt alleen in de mappen die windows heeft aangemaakt
dus niet 1 of andere zelf aangemaakte map, daar kan ik wel in kijken...

op beide pc's draaien Win XP.
hoe kan je dit verhelpen? :?

Verwijderd

Dat komt doordat Windows die mappen zelf al shared. De oplossing is om de map een tweede maal te sharen met een andere naam. Klik dus op "New Share" onderin het tabblad "Sharing" bij de Properties van je C-disk. Vul daar de gewenste waarden in en geef de gebruiker(s) genoeg toegang.

En als je dat nog niet gedaan hebt, "Simple File Sharing" uitzetten :)

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
werkt niet echt :(

Verwijderd

Ben je wel ingelogd met een admin-account?

Verwijderd

Je bent waarschijnlijk als gast/guest ingelogd, en die heeft niet genoeg rechten om in de user profiles te mogen kijken.
Hoe ik het vaak doe, is in windows explorer de UNC intypen (bijv. \\ip.adres.van.pc\c$ (de c$ is een bestaande share, die hidden is).
Dan krijg je wellicht een password prompt, en dan vul je een account + password in die voldoende rechten heeft op de user dirs. (Administrator?)
Succes

Verwijderd

Je bent waarschijnlijk als gast/guest ingelogd, en die heeft niet genoeg rechten om in de user profiles te mogen kijken.
Hoe ik het vaak doe, is in windows explorer de UNC intypen (bijv. \\ip.adres.van.pc\c$ (de c$ is een bestaande share, die hidden is).
Dan krijg je wellicht een password prompt, en dan vul je een account + password in die voldoende rechten heeft op de user dirs. (Administrator?)
Succes
Pagina: 1