Toon posts:

Ik kom niet door windows, schijf dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een IBM Deskstar (type onbekend) van zo'n 60 gig welke nu aardig wat problemen geeft. Eerst had ik last van wat vage probleempjes in de BIOS, dat er geen HDD's meer worden gevonden (Ik heb ook een WD 13 gigje) maar na een restart functioneerde alles weer en kon ik gewoon verder gaan. Ik had ook al een tijdje last van vage tikkende geluiden.
Maar nu had ik mijn schijf even uit mijn computer gehaald en in een andere computer gezet om wat bestanden over te pompen en de boel weer in mijn computer gepoot. Toen ik wilde opstarten zag ik wel het Windows laadscherm maar daarna kreeg ik zwart beeld. Als ik al in Windows zelf kwam kon ik helemaal niets en was alles enorm traag.
Dus had ik de IBM schijf maar losgekoppeld en verder gegaan met mijn andere schijf, de WD, maar dan komt ie niet meer door de BIOS heen, geen errors, hij heeft er gewoon geen zin in.
Zit ik nu met een brakke IBM hd, WD hd, of allebei?

(Ik kan alles niet beter uitleggen en kom aub niet aan met 'klopt, je schijf is dood!')

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Als je ff een testtooltje download weet je het :)
Maar de kans is idd vrij groot dat je schijf is overleden of aan het overlijden is.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Sorry, maar tikkende geluiden uit je harde schijven, vage problemen dat ze niet meer gevonden worden, ligt wel vaak aan kapot gaande of al kapotte schijven.
Maar als ik hier niet mee mag aankomen, wat wil je dan horen? Dat ik zeg dat er niets aan de hand is?

Verwijderd

Nou het is bekend dat de IBM deskstars slecht zijn, veel uitvallers, kijk nar dit topic:
[rml][ hdd] Brakke 40 gig IBM schijven[/rml]

Zelf denk ik dat je anders een IDE probleem hebt, kan je je schijven niet uitproberen op een andere pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
Terugsturen gaat niet lukken, ik heb dat ding 2e hands een x gekocht (natuurlijk via tweakers). Kan ik me hdd ook testen in dos of ergens anders gezien ik maar amper windows op kan starten. En de schijf in een andere pc gaat soms wel goed, maar dan zit ik nog steeds met de WD schijf die niet werkt, op die schijf heb ik een aantal hele belangrijke bestanden staan dus daar moet ik wel bij kunnen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:00:
Terugsturen gaat niet lukken, ik heb dat ding 2e hands een x gekocht (natuurlijk via tweakers). Kan ik me hdd ook testen in dos of ergens anders gezien ik maar amper windows op kan starten. En de schijf in een andere pc gaat soms wel goed, maar dan zit ik nog steeds met de WD schijf die niet werkt, op die schijf heb ik een aantal hele belangrijke bestanden staan dus daar moet ik wel bij kunnen.
Hier staan links naar tooltjes om te testen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:00:
Terugsturen gaat niet lukken, ik heb dat ding 2e hands een x gekocht (natuurlijk via tweakers).
Dat maakt niet uit. Je hebt nog altijd fabrieksgarantie. Je kunt gewoonlijk op de website van de harddiskfabrikant checken of je nog garantie hebt. Kijk eens elders onder support/warranty/etc :)
Kan ik me hdd ook testen in dos of ergens anders gezien ik maar amper windows op kan starten.
De tooltjes zijn DOS-based :) Je maakt een flop aan, waarmee je in een DOC omgeving opstart.
En de schijf in een andere pc gaat soms wel goed, maar dan zit ik nog steeds met de WD schijf die niet werkt, op die schijf heb ik een aantal hele belangrijke bestanden staan dus daar moet ik wel bij kunnen.
Check de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" voor meer tips/suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan probeer ik dat alles eens (dat van die garantie was nieuw :/). Sorry voor de domme vragen, maar ik was echt ff in paniek en op dit gebied ben ik nog niet zo bekend.

Thnx all!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik ben maar weer eens terug want mn WD schijf doet nu ook vaag. Ik heb mijn IBM Deathstar maar afgesloten nadat ik wat van DriveFit had gedraaid (geniale uitkomst trouwens, Defective Device, doh!). Maar nu kom ik maar amper door de POST heen en als ik daar al doorheen kom kan ik windows niet opstarten omdat er geen bootrecords zijn (iets in die geest). Kortom, zijn nu allebei mijn schijven f*cked of is mijn IDE kabel/controller of zelfs mn complete mobo naar het hiernamaals? :'(

Ik heb nu allebei de schijven in een andere computer hangen en de WD doet het daar gewoon, maar volgens mij alleen als slave

[edit]
De boel start wel gewoon op als ik mijn kapotte IBM Deathstar aansluit, alleen is Windows dan gigantisch traag en kan ik de schijf niet openen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 18:57 . Reden: update ]

Pagina: 1