Toon posts:

128mb Dimm initialiseert als 64...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heuj...

Misschien is er een goeroe somewhere out there die hier kaas van kan maken.

Systeem:
PII333Mhz op Intel Se440BX bord (dus 66mhz bus snelheid) met 2*64 100mhz Dimm en 32mb TNT2 64bit video (al betwijfel ik dat dat er iets mee te maken heeft) ;)

Ik heb op de HCC dagen een extra 128mb Dimm gekocht met max. bussnelheid van 133mhz. Dit ZOU geen probleem moeten zijn maar na installen in mijn pc kreeg ik het volgende te zien:

Available memory: 191mb GR@&#@^%&^@%&^@!

Ik natuurlijk vloeken omdat ik waarschijnlijk naar de andere kant van nederland zou moeten rijden omdat die klojo's mij 64mb hadden meegegeven i.p.v 128. Ik zet mijn computer uit, en aan...

Available memory: 255mb ... WTF! :o

Het stomme is dat dit blijft terugkeren...zet ik mijn computer aan dat initialiseert ie op 191mb...uit...aan...255mb!

Snappen jullie het?

Ow ja...of ie nou op 191 of 255 initialiseert...stabiel is het wel. Alleen krijg ik honderden DMI events in mijn bios vanwege 'decreased memory' :-(

Groenten,
bman

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heeft te maken met combinaties...
Als ik in een van mijn kasten 2x64MB druk en 1x128MB, heb ik geen 256 MB, maar een hoeveelheid lager dan 192 MB.
Mogelijk kun je met die dimmetjes van jou dus helemaal niet 256 MB krijgen... waarschijnlijk wel als je 2x128MB erin plugt... maar idee: RTFM oftewel... READ THE FU@#@NG MANUAL.... staat het vast wel in

Verwijderd

Topicstarter
uhuh....d8 jij soms dat ik die 'FM' niet helemaal omgekeerd heb? En daarbij...hij DOET het dus wel..gewoon 2 keer je computer aanzetten.

Maar het blijft vaag.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm.... andere volgorde? Kweet niet welke volgorde je nu hebt, maar just in case... die 128MB in het eerste slot... die andere 2 daarachter....
Mocht er verschil zitten tussen die 2 van 64MB, ook die 2 kun je nog eens proberen om te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
did that done that.

maakt niks uit.

Ik ben veel tegengekomen in 4 jaar systeembeheer, maar hier houdt het voor mij ook ff op hoor :-)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Irri...
Ook bios doorgespit? alles wat betrekking heeft op het geheugen op minimale prestaties gezet???

Verwijderd

Topicstarter
yup :-)

niks maakt...laatste bios update geflasht...maakt niks..

Ach...binnenkort koop ik toch wel een nieuwe...hou het nog wel ff vol :)

Ben wel blij dat ik niks voor-de-hand-liggends ben vergeten ;)

thnx anyway

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nja... blij? Ik sla me liever voor de kop en heb het probleem opgelost dan door te blijven emmeren met een echt probleem.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja nou ja...zo'n groot probleem is het niet.

Want hij is rete-stabiel...reken maar dat als dat ding om de haverklap had gecrasht dat ik dan al lang die DIMMs eruit had gedonderd.

Maar je hebt gelijk...better solved then sorrow ;)

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

zeer mooie dialoog :D

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Als je twee banken vult, klopt dan de hoeveelheid geheugen wel de eerste keer dat je hem aanzet? Zo ja, kan het te maken hebben met storing op de datalijnen naar de geheugenbanken toe. Ik heb zoiets meegemaakt met HP Vectra computers. De eerste twee banken vullen niets aan de hand, maar zodra je de derde bank vult, komen er problemen en slaat zelfs Winnt 4 vast. Bleek een ontwerpfout in het moederbord te zijn, al wilde HP dat in het begin niet toegeven.

Verwijderd

Topicstarter
lol...

Chatten met een gemiddelde responstijd van 2 minuten. Normaal zou je roepen 'IK BEN LAGGGGED!' en dan een andere server proberen. :)

pfff...ik heb een deadline voor over een half uur (database moet af), maar ben al anderhalf uur klaar. Nou heb ik een standpunt: Een deadline is een deadline, dus ik ben om 17:30 klaar...en niet eerder :-)

Dus anderhalf uur i-netten...goed bezig ;-)

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

en met alleen die 128MB module laat hij 128 zien?

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
printerman:

Klopt, maar dit probleem is 'consistent' m.a.w ik werk er nu (wat is het... 2 weken?) mee en het is nog steeds elke keer dat dit voorkomt.

Blimmer:
yup, alleen 128mb dimm geeft altijd 128mb. (en 128 + 1*64 geeft altijd 191)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ik heb het zelfde probleem, ik heb 2x64 en 1x128, maar hij ziet het als 3x64...ongeacht in welke volgorde ze staan..
2x booten helpt bij mij helaas niet veel..

* blouweKip heeft snel een nieuwe pc :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• blimmel
  • Niet online

blimmel

bmaniac,
ik zou even wachten tot de geheugenprijzen stijgen....
en dan een 64MB module in de verkoop doen ;)

(heb je ook met een andere 128MB module kunnen testen?)

blimmel

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
mwaaa...ik doe het beter...ik koop begin volgend jaar wel een AMD of Intel 'fucking fast' ;)

• blimmel
  • Niet online

blimmel

btw, is het een module met chippies aan beide kanten, of een enkelzijdige?

ik heb ergens iets gelezen dat een dubbele module als twee modules wordt gezien.... en als je bord maar drie module ondersteunt... ->192MB

(of ik lul uit mijn nek.. dat sluit ik niet uit)

Join TeamBVD!

Pagina: 1