Toon posts:

[Exchange 2k] OEPS! logfiles verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dan,

Onze mailserver liep vol, dus ik dacht, ik verwijder effe al die 1024 logfiles van 5 mb... Alleen ik heb dus geen backupje eerlijk gezegd, en nu starten de public en private store niet meer. hihi! :/ Gelukkig hebben we outlook 2003 en is alles lokaal gesynchroniseerd dus desnoods richt ik de server opnieuw in.

Voordat ik dat doe wil ik toch even de vraag lanceren of het mogelijk is om de inhoud van de .edb bestanden te importeren naar nieuwe stores?

Laten we het hopen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FastBunny

Give it the Works !

Je kunt proberen om het vinkje aan te zetten dat de database gerestored mag worden, en aangeven bij de First Storage group dat je delete logs en zero oud logs aanzetten. Gegarandeerd dat het werkt is het niet, maar proberen kan altijd :) Bovendien als je de vinkjes van delete logs en zero oud log's aan had gezet, had hasd ie alles netjes zelf verwijderd op 1 na ;)

Zoek anders eens bij Microsoft in de KB :) Zijn ook tools om je database te recoveren namelijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door FastBunny op 28-01-2004 13:49 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet al dat ik stom ben geweest maar thx voor de reminder ;)

Ik heb gedaan wat je zei maar dat werkt helaas niet, althans: als ik die vinkjes aanvink dan mounten de stores nog steeds niet.

Nooit gedacht dat een logbestand zo vitaal kon zijn zeg.

Gelukkig hebben ze in het KB ook alleen maar een lekker handleiding van 200000 pagina's hierover, dat scheelt als je haast hebt ;(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:02:
Ja ik weet al dat ik stom ben geweest maar thx voor de reminder ;)

Ik heb gedaan wat je zei maar dat werkt helaas niet, althans: als ik die vinkjes aanvink dan mounten de stores nog steeds niet.

Nooit gedacht dat een logbestand zo vitaal kon zijn zeg.

Gelukkig hebben ze in het KB ook alleen maar een lekker handleiding van 200000 pagina's hierover, dat scheelt als je haast hebt ;(
Die logfiles zijn een onderdeel van de Exchange Database. Die zijn nog niet geheel verwerkt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in vmware een vergelijkbare exchange server opgebouwd als de oorspronkelijke. Nu is volgens mij de bedoeling dat ik daar m.b.v. eseutil die oude .edb database in ga importeren, toch?

Nou dat heb ik dus nu geprobeeerd door
code:
1
eseutil /P <pad naar .edb>
te doen en dan gaat ie van alles scannen enzo, ziet er goed uit. Alleen nou heb ik niet echt het idee dat die .edb dan geimporteerd wordt...

Als die database goed is opgebouwd ga ik m.b.v. exmerge.exe exchange te exporteren naar .pst bestanden.

Eerder heb ik het geprobeerd met ExchangeServerRecovery, een tool van derden, alleen ik had natuurlijk de demo en dan heb je dus niets aan je pst bestand: ontvanger, verzender, subject en body zijn allemaal vervangen door "demo" :/ Wel een toptool is dat, jammer dat het je 800 $ kost voor 1 recovery.

Kan iemand mij dus verlichten over eseutil? ik kom er niet echt uit aan de hand van microsoft KB.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Downloaden en dan het kopje van backup/restore aandachtig lezen (ook als je geen tijd hebt!, beter er goed voor gaan zitten dan lopen rotzooien op het werk)

http://support.microsoft....-us;326052&Product=exch2k

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
yo bedankt ik ga het doornemen. en ik ben niet aan het haasten hoor, het gaat mij er nu alleen effe om dat er 1 persoon is die heel zijn mail en taken kwijt is sinds oktober 2003. zodra ik dat recovered heb ga ik toch die server opnieuw inrichten. ze werken nu namelijk mooi op een externe popserver, dus wat dat betreft heb ik even respijt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, voor wat ik ervan begrijp gaan ze in dat document ervanuit dat je een nette backup hebt, en dat is hier dus niet het geval. Ik zit nu alleen met een kale .edb

Als ik op google zoek kan ik ook eigenlijk alleen dit vinden: Experts Exchange

Ook weer iemand die dus nog WEL over zijn logs beschikt. Het lijkt haast wel of ik de enige ben die zo stom is!

Ik lees daar op die site nog wel iets over de consistency van .edb. Heb ik even gecontroleerd, en dan krijg ik wat getalletjes die er volgens mij op duiden dat de database inderdaad consitent is. Vervolgens zegt die kerel:
From there you can use the utility to repair your edb file
uhu, dus HET IS MOGELIJK!?!?!!!! geloof ik.....

iemand die daar meer over weet?

Verwijderd

Topicstarter
Okedan ik heb m weer aan de praat, na alles te verwijderen behalve de .edb en .stm.

Dus ook de het .chk bestand weg en alle andere rommel. Toen wilde die de store wel mounten.

phiew!!!

gelijk backuppen :D

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:41:
Okedan ik heb m weer aan de praat, na alles te verwijderen behalve de .edb en .stm.

Dus ook de het .chk bestand weg en alle andere rommel. Toen wilde die de store wel mounten.

phiew!!!

gelijk backuppen :D
wat heb je nu geleerd :) dat je gewoon netjes een full backup moet maken van je exchange database (met ntbackup bijvoorbeeld) dan flushed ie netjes de logfiles.. en had je dit niet gehad

naja zoiets doe je maar 1x in je leven :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, voor het geval er misschien nog zo'n rund als ik op deze aardkloot rondloopt, OF indien ik dit onverhoopt toch meer dan 1 keer in mijn leven ga meemaken: Deze aanwijzingen hebben mijn probleem opgelost. Het komt van experts-exchange.com (waar je voor bepaalde oplossingen moet betalen, en dat had ik dus maar even gedaan):
Solution Title: Restoring Exchange 2000 database with no transaction log files and no backup
Author: tomerstravel
Date: 06/20/2003 09:45AM PDT

Hi all

Is there a way to mount a perfectly good Exchange 2000 database,
after ALL of the transaction log files were deleted (by mistake),
without using a restore (since there isn't any backup available)
I know for sure that the database files are intact since I used Ontrack PowerControls
to view the contents and everything looks good..besides the fact that I can't
no matter what I do mount the store.

I have all the Exchange services running and when mouting I get:
"The database files in this store are inconsistent, error c1041739"

in the Event Viewer, EventID 9518 MsExchangeSA
"Error Database is in inconsistent state starting storage group...."
and same error with EventID 9519 MsExchangeIS
with "....Failed to attach Jet DB"

Any help would be most appriciated...

Thanks
Tomer

Accepted Answer from Kidego
Date: 06/20/2003 10:54AM PDT

No, if it says inconsistent, then the logs that were deleted had transactions that were not committed. Therefore, the database is not going to mount now. When shut down, a database should always read consistent.....here's a thought, delete the e00.chk file. So when you try to mount, there should be 4 files....2 .edb files and 2 stm files, right? If it still says inconsistent, then you can either restore or (gulp) eseutil /p. Yuck. That's your choice....

Assisted Answer from Kidego
Date: 06/20/2003 10:55AM PDT

BTW, with Ontrack, you can pull all the data out, then create blank stores, and then re-populate with the data you extracted, which is also a viable thought.

Assisted Answer from Vahik
Date: 06/20/2003 07:31PM PDT

If u have the .edb and .stm files u may be able to mount the store but for sure u have to check the box that says the data can be overwritten option(Go to ur stores properties page and click on database and u will see that option).Also remember u have the same name for ur exchange and organization.If that did not work then u should do as kidego says export everything to pst and then import to ur new exchange.

Comment from tomerstravel
Date: 06/21/2003 01:11AM PDT

Managed to mount it...used the eseutil..

eseutil /p <path including priv1.edb>
eseutil /d <path including priv1.edb>

isinteg -s <SERVERNAME> -fix -test alltests

The reason I didn't go for Ontrack is that it's evaluation copy doesn't let you save what you see and that it doesn't support 2bit languages like hebew...I couldn't see using it all the hebrew folder names and so..
Nou sluit nu maar af :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 23:23 ]

Pagina: 1