Toon posts:

win2000 hangt als soundblaster er in zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen

ik zoek een antwoord op de volgende vraag..

ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd alles bijna vlekkeloos
verlopen. maar op het moment dat ik de computer uitzet, mijn soundblaster audigy
installeer en de computer opstart krijg ik na het win2000 scherm een blauw
scherm die aangeeft dat er " no valid boot device is found"

kennen jullie misschien dit probleem?

ik moet er bij vertellen dat ik de kaart er eerder ook in heb gehad toen de setup
klaar was met het kopieren van de bestanden en er gevraagd werd naar het opstarten van mijn pc. toen heb ik de kaart er ook in gehad maar greeg toen dezelfde melding... toen ik de kaart weer verwijderde ging setup gewoon verder..

had ik misschien nog voor het kopieren van de setup bestand mijn soundblaster er al in moeten hebben??

alvast bedankt. Rik

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 13:18 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In welk PCI slot heb je die kaart? Heb je al gekeken of je een IRQ conflict hebt? Je eerste PCI slot moet je iig vrij houden en geen Soundblaster kaart in zetten... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
nu zit ie nergens in :):) anders kan ik niet netten.

maar het maakt niet uit in welk pci slot ik em installeer. zelfde melding bij alle sloten. 1e slot is idd vrij.

kan het misschien te maken hebben met het feit dat ik de kaart er niet in had toen setup de gegevens van mijn hardware aan het detecteren was, en dat de kaart er wel in zat nadat de eerste herstart gedaan werd.

R!K

BSD: http://members.home.nl/rikdol/error.jpg
IRQ: http://members.home.nl/rikdol/irq.jpg

hier iets aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog even gekeken naar BSOD foutcodes maar kan op een
of andere manier niets vinden voor windows 2000....

Verwijderd

Topicstarter
ik wou iedereen nog even bedanken voor jullie reacties.

dankzij jullie medewerking heb ik gelukkig het probleem weten te
verhelpen.

O-)

tis wel verholpen rest is niet waar..... }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 14:19 ]

Verwijderd

Fijn dat je ook ff uitlegt wat je hebt gedaan om het op te lossen. Dan heeft de rest er ook nog wat aan O-)

Ik heb ook ooit deze BSOD gehad, maar toen lag het aan de firmware van m'n Pioneer DVD-drive. Het leek toen ook aan m'n soundblaster te liggen, maar het loshalen van de IDE-kabel van de DVD-rom en brander loste het probleem op.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:49:
Fijn dat je ook ff uitlegt wat je hebt gedaan om het op te lossen. Dan heeft de rest er ook nog wat aan O-)

Ik heb ook ooit deze BSOD gehad, maar toen lag het aan de firmware van m'n Pioneer DVD-drive. Het leek toen ook aan m'n soundblaster te liggen, maar het loshalen van de IDE-kabel van de DVD-rom en brander loste het probleem op.
Hmm, pioneer DVD? Ik krijg mijn s104 niet aan de praat onder XP. Hij ziet hem als cd-rom, maar kan geen media lezen. Heb alles al geprobeerd, firmware, Xp update, alles.

Verwijderd

Erazzzer schreef op 29 januari 2004 @ 23:55:
[...]

Hmm, pioneer DVD? Ik krijg mijn s104 niet aan de praat onder XP. Hij ziet hem als cd-rom, maar kan geen media lezen. Heb alles al geprobeerd, firmware, Xp update, alles.
Heb je 'm al in een andere PC getest? Ik weet niet meer precies welk type ik had, maar volgens mij was het een 106. Geen lade, maar de DVD in de gleuf duwen. Overigens had ik de firmware al bijgewerkt voordat ik XP installeerde.
Pagina: 1