Toon posts:

Radiator lek geschroeft.. wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel al zegt.. ik wilde mijn fan vervangen van me TA2 door een nog stillere. Doordat ik het koelblok+fan aan mijn window heb hangen en daar een klem voor gebruik, had ik ook extra lange schroeven tussen koelblok en fan zitten zodat de klem gebruikt kon worden...

Maar je raadt het natuurlijk al, ik heb de schroef iets te ver in de rad gedraaid.. wat resulteerde in een leuke stroom koelvloeistof in mijn case :|

Er was precies een schroef door de kopere leiding in het rad gegaan, het gat is zo'n 1,5 mm in doorsnee. Hoe kan ik dit het beste weer dicht krijgen?

Heb helaas geen hobby brander dus dicht solderen zal niet gaan ben ik bang. (tenminste niet met een soldeerbout lijkt me ;) )

Kan ik het gat gewoon dichtlijmen?

edit:

update

gat is nu dichtgelijmd, eerst wat lijm, toen een klein schroefje in het dat en toen nog wat lijm.. nu even wachten en hopen dat het dicht is.. anders wordt het morgen een andere rad halen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 12:49 ]

Verwijderd

Je kan toch effe zon brandertje kopen bij de gamma dan is t zo gepiept, die zal je nog wel vaker nodig hebben met uitbreidingen en dergelijke van je waterkoeling.
Is altijd goedkoper dan een nieuwe rad.

Verwijderd

Ik heb mijn radiator ok lek gehad. Gewoon een tube epoxy 2 componenten gehaalt bij de autohandel. speciaal voor radiatoren, maar werkt ook op vrijwel alle andere materialen. Is geschikt voor radiatoren tot 2500PSI, lijkt me zat genoeg. Was iets van 6 of 7 euro, maar zit best veel in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:12:
Ik heb mijn radiator ok lek gehad. Gewoon een tube epoxy 2 componenten gehaalt bij de autohandel. speciaal voor radiatoren, maar werkt ook op vrijwel alle andere materialen. Is geschikt voor radiatoren tot 2500PSI, lijkt me zat genoeg. Was iets van 6 of 7 euro, maar zit best veel in.
zal eens kijken voor dit spul :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:10

Epsilon

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:16:
[...]

zal eens kijken voor dit spul :)
Je hebt ook van dat kneedbaar spul

Dat hard perfect uit en is gemaakt om buizen mee te repareren. Van Bison btw ;)

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 28 januari 2004 @ 13:17:
[...]

Je hebt ook van dat kneedbaar spul

Dat hard perfect uit en is gemaakt om buizen mee te repareren. Van Bison btw ;)
dat is natuurlijk nog makkelijker, hebben ze dat toevallig bij de gamma?

Verwijderd

Ja geloof het wel heb ik ook eens gebruikt, je handen gaan er wel van stinken als je het moet kneden.

Verwijderd

Ja, hebben ze bij de gamma, Maar een schroefje+lijm werkt ook prima :)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
ik heb het ook welles gehad

gewoon BISON METAAL halen erop smeren paar uur drogen en hupla nieuwe radi has born :P

werk perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:22:
Ja, hebben ze bij de gamma, Maar een schroefje+lijm werkt ook prima :)
die zit er nu in, maar ga zo toch even langs de gamma denk :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Hmmzja, heb ik ook eens gehad, eerst geprobeerd te dichten met soldeerbout (was heel klein gaatje), maar dat ging uiteraard niet al te best.

Nu lijm + ducktape, draait al jaren lekvrij :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hehe kaasie, ik heb ook es zo iets BIJNA gehad. gelukkig bedacht ik me vantevoren dat ik dit beter niet kon doen omdat ik dan dwars door het koper zou schroeven met een zelftapper :)

veel suc6 met het plakken hier van, ik denk dat met een butaangas brander en wat harde tin der op ook prima gaat, is ook zo gepiept...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Het voordeel van die epoxy is dat het doorzichtig is, dus als je Radiator in het zicht hangt, zie je er vrijwel niks van. Kneedbare troep was toen best duur, en de epoxy heb ik al voor tig andere dingen gebruikt :). Just my 2 cents.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb dit ook gehad. Ik heb het gowoon met het goedkoopste soldeerboutje van de gamma dicht gesoldeerd. Werkte prima...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Gipsy King schreef op 28 januari 2004 @ 13:24:

gewoon BISON METAAL halen erop smeren paar uur drogen en hupla nieuwe radi has born :P

dit heb ik gekocht, gaatje zit is nu dicht.. even 12 uur wachten :z

Verwijderd

ik heb het ook gehad een lek.

Ik heb het met kneedbaar staal dicht gemaakt.

En een tijdje (paar weken) later had ik de hele slangpilaar in handen van de radiator na een onderhouds beurt, ook netjes met kneedbaar staal dicht gesmeert.
Super spul :D

Verwijderd

Topicstarter
Gipsy King schreef op 28 januari 2004 @ 13:24:

_/-\o_ _/-\o_

hij is waterdicht, je kan je biertje op komen halen :+
Pagina: 1