Toon posts:

2600 router-switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil een netwerkje maken met 8 computers en die aansluiten op power adsl van xs4all. Daarbij krijg ik een draytek 2600 router/ modem, waar ik 4 computers op kan aansluiten. Om te zorgen dat ik 8 computers aan kan sluiten wilde ik een extra switch kopen met 8 uitgangen die ik dan aansluit op de router. Dit is bedoelt voor 8 studenten die ieder los van elkaar van het internet gebruik willen kunnen maken.
vragen:
-Kan ik op deze manier ervoor zorgen dat ik met alle 8 de computers constant toegang tot het internet kan hebben en dat de router/ modem dus altijd in verbinding staat met xs4all?
-hoef ik hierdoor niet één computer altijd aan te hebben?
-klopt de verbinding draytek2600 en switch? waardoor bovenstaand mogelijk is?
-ik neem aan dat ik de hoofdcomputer vanwaar ik de draytek 2600 aansluit niet altijd online hoef te zijn, klopt dit?
-maakt het veel uit wat voor switch ik gebruik? verschil in communicatie tussen goedkope edimax switch of duurdere switch?
-Kan ik de instellingen die ik met de 2600 kan maken op de verschillende poorten. (welke computer wat wel/ niet mag) ook toepassen op de verschillende poorten van de switch indien deze aangesloten is op de 2600?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 12:36:
Hoi ik wil een netwerkje maken met 8 computers en die aansluiten op power adsl van xs4all. Daarbij krijg ik een draytek 2600 router/ modem, waar ik 4 computers op kan aansluiten. Om te zorgen dat ik 8 computers aan kan sluiten wilde ik een extra switch kopen met 8 uitgangen die ik dan aansluit op de router. Dit is bedoelt voor 8 studenten die ieder los van elkaar van het internet gebruik willen kunnen maken.
vragen:
-Kan ik op deze manier ervoor zorgen dat ik met alle 8 de computers constant toegang tot het internet kan hebben en dat de router/ modem dus altijd in verbinding staat met xs4all?
Je zet de Draytek direct op je telefoonlijn. Dan sluit je vervolgens alle PC's op dezelfde manier aan op de ingebouwde switch. Dit is geen probleem allemaal, de router houdt gewoon verbinding.
-hoef ik hierdoor niet één computer altijd aan te hebben?
Correct, dit hoeft niet.
-klopt de verbinding draytek2600 en switch? waardoor bovenstaand mogelijk is?
Je prikt gewoon een kabeltje tussen de switch en je router. Verder doet de switch al het werk. Dit kan gewoon.
-ik neem aan dat ik de hoofdcomputer vanwaar ik de draytek 2600 aansluit niet altijd online hoef te zijn, klopt dit?
Je sluit geen hoofdcomputer aan op een router. De router zit direct op de telefoonlijn en alle computers die in verbinding staan met de router zijn gelijkwaardig. Er is dus geen "hoofdcomputer" in het netwerk, dat is alleen als één van de computers de taak van de router op zich neemt. Dit is in jouw geval dus niet van toepassing.
-maakt het veel uit wat voor switch ik gebruik? verschil in communicatie tussen goedkope edimax switch of duurdere switch?
Nee, neem gewoon de goedkoopste. Pas echter wel op dat je echt een switch hebt, geen (switching) HUB. Deze laatste twee zijn niet goed, zonde van je geld.
-Kan ik de instellingen die ik met de 2600 kan maken op de verschillende poorten. (welke computer wat wel/ niet mag) ook toepassen op de verschillende poorten van de switch indien deze aangesloten is op de 2600?
Pas op dat je poorten op de router (waarmee je denk ik poorten als 80 TCP en 53 UDP bedoelt :? ) en poorten op een switch (fysieke poortjes voor kabeltjes) niet verwart. De eerstgenoemde werken op een heel andere "laag" dan de laatste, hardwarematig en softwarematig (kort-door-de-bocht). Als je iets toepast op een bepaald IP-adres bijvoorbeeld, maakt het niet uit in welke poort op welke switch die zit. Als er maar fysieke verbinding is :)
Bij voorbaat dank
Geen dank :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:12 . Reden: Okok, modem/router dan ;) ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:20
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:48:
[...]
Je zet de Draytek direct achter je modem. Dan sluit je vervolgens alle PC's op dezelfde manier aan op de ingebouwde switch. Dit is geen probleem allemaal, de router houdt gewoon verbinding.
ehh, ik heb ook een draytek vigor 2600, en dat is een modem/router/switch... dus of je maakt een foutje. Of je wist dat nog niet :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:48:

KNIP
[...]
Je sluit geen hoofdcomputer aan op een router. De router zit direct achter het modem en alle computers die in verbinding staan met de router zijn gelijkwaardig. Er is dus geen "hoofdcomputer" in het netwerk, dat is alleen als één van de computers de taak van de router op zich neemt. Dit is in jouw geval dus niet van toepassing.
Knip
De 2600 heeft zelf al een modem , dus je hoeft alleen je adsl draadje in de adsl draadtjes poort te doen en je switch in een van de lan poortjes

edit
net te laat , alleen wel uitgebreider

[ Voor 5% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 28-01-2004 14:53 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Geen idee, als ik zoiets ga typen ga ik niet eerst uitzoeken of het ding toevallig meer kan :P O-)

Anyway, het verhaal geldt nog steeds, ik zal even rephrasen :)

Damn, het stond gewoon in z'n post :X Anyway, aangepast dus..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:13 ]