Hoi ik wil een netwerkje maken met 8 computers en die aansluiten op power adsl van xs4all. Daarbij krijg ik een draytek 2600 router/ modem, waar ik 4 computers op kan aansluiten. Om te zorgen dat ik 8 computers aan kan sluiten wilde ik een extra switch kopen met 8 uitgangen die ik dan aansluit op de router. Dit is bedoelt voor 8 studenten die ieder los van elkaar van het internet gebruik willen kunnen maken.
vragen:
-Kan ik op deze manier ervoor zorgen dat ik met alle 8 de computers constant toegang tot het internet kan hebben en dat de router/ modem dus altijd in verbinding staat met xs4all?
-hoef ik hierdoor niet één computer altijd aan te hebben?
-klopt de verbinding draytek2600 en switch? waardoor bovenstaand mogelijk is?
-ik neem aan dat ik de hoofdcomputer vanwaar ik de draytek 2600 aansluit niet altijd online hoef te zijn, klopt dit?
-maakt het veel uit wat voor switch ik gebruik? verschil in communicatie tussen goedkope edimax switch of duurdere switch?
-Kan ik de instellingen die ik met de 2600 kan maken op de verschillende poorten. (welke computer wat wel/ niet mag) ook toepassen op de verschillende poorten van de switch indien deze aangesloten is op de 2600?
Bij voorbaat dank
vragen:
-Kan ik op deze manier ervoor zorgen dat ik met alle 8 de computers constant toegang tot het internet kan hebben en dat de router/ modem dus altijd in verbinding staat met xs4all?
-hoef ik hierdoor niet één computer altijd aan te hebben?
-klopt de verbinding draytek2600 en switch? waardoor bovenstaand mogelijk is?
-ik neem aan dat ik de hoofdcomputer vanwaar ik de draytek 2600 aansluit niet altijd online hoef te zijn, klopt dit?
-maakt het veel uit wat voor switch ik gebruik? verschil in communicatie tussen goedkope edimax switch of duurdere switch?
-Kan ik de instellingen die ik met de 2600 kan maken op de verschillende poorten. (welke computer wat wel/ niet mag) ook toepassen op de verschillende poorten van de switch indien deze aangesloten is op de 2600?
Bij voorbaat dank