Toon posts:

comverbinding verlengen met hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie:
- 2 pc's met msdos
- verbonden met communicatieprogramma via de com-poort waarbij 1 pc fungeert als server en 1 als terminal
- lengte kabel = ongeveer 20 meter

probleem:
de terminal reageert vaak heel traag: dit heeft vermoedelijk te maken met de nieuwe situatie waarin de afstand tussen de terminal en server verlengd is. Nu is mijn idee: waarom niet de kabel in tweeen knippen en er een hub tussenplaatsen? (een hub versterkt immers het signaal ook weer)

is dit de oplossing? Kan ik er zomaar ongestraft een hub tussen plaatsen (ook omdat er niet gecommuniceerd wordt via een ethernetkaart maar compoort).

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een hub "versterkt" alleen Ethernet-signalen, geen seriele signalen, en met de spanning van een seriele poort is de kans groot dat-ie daarna ook geen Ethernet-signalen meer versterkt ...

Je moet naar seriele repeaters kijken (BlackBox heeft veel van dat spul).
Overigens zou 20m niet het probleem moeten zijn voor een seriele lijn als je kabel goed is. Kijk eventueel eens na of je wel hardware-handshaking gebruikt, en of je bekabeling daarop goed is gebouwd.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
mvdejong schreef op 28 januari 2004 @ 12:32:
Je moet naar seriele repeaters kijken (BlackBox heeft veel van dat spul).
Overigens zou 20m niet het probleem moeten zijn voor een seriele lijn als je kabel goed is. Kijk eventueel eens na of je wel hardware-handshaking gebruikt, en of je bekabeling daarop goed is gebouwd.
da's dus het punt. In feite zijn het 2 kabels die met kroonstenen in het midden aan elkaar geknupt zitten :/

blackbox?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Had je zelf kunnen verzinnen: http://www.blackbox.nl

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar..... ik kan nu wel een dure repeater aanschaffen, maar zou het niet goedkoper zijn om gewoon een nieuwe kabel te trekken?

Ik weet natuurlijk niet of het aan de lengte / kabel ligt dat de terminal zo 'traag' reageert. Het is wel de meest voor de hand liggende optie maar of het rendabel is om er dan meteen een repeater tussen te zetten. Is er geen manier om het signaal te testen ofzo?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 19:09
even uit interesse: Gebruik je het progje Intersvr als server?? en interlnk (in config sys als client?? )

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
shure-fan schreef op 29 januari 2004 @ 23:55:
even uit interesse: Gebruik je het progje Intersvr als server?? en interlnk (in config sys als client?? )
nee, het programmaatje heet anders, maar vanaf hier kan ik je het helaas niet vertellen.
Pagina: 1