Kan POP niet ophalen met ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een vervelend probleem, ik kan namelijk mail e-mail niet meer ophalen...
Het probleem is als volgt:

Ik heb een eigen (dedicated) webserver met SuSE Linux erop, en dus ook een mailserver.
Hierop staan ook een aantal POP3 boxen die ik dagelijks leeghaal.

Sinds kort ben ik over gegaan van een CHELLO internet verbinding naar ADSL 8mbit van Xenosite (XSDSL).
momenteel heb ik de Chello verbinding ook nog, omdat ik nou eenmaal niet zonder mijn internet verbinding kan...

Als ik nu verbinding maak via ADSL, krijg ik geen verbinding meer met mijn POP boxen...

foutmelding outlook express:
code:
1
2
3
4
5
Your server has unexpectedly terminated the connection. 
Possible causes for this include server problems, network problems, 
or a long period of inactivity. 
Account: 'info@***.com', Server: 'pop.***.com', 
Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F

Het vreemde is echter, dat als ik POP boxen leeg probeer te halen bij andere providers (andere servers) dat het wél lukt... (met de ADSL verbinding)

Ik heb mijn ADSL provider al gebeld, maar die zeggen dat hun poort 110 openstaat, en dat het dus zou moeten werken...

Heeft dit probleem misschien te maken met een instelling van mijn server?
Is mijn internetverbinding soms te snel?

[toevoeging]
Als ik verbind via FTP werkt het ook niet...
SMTP email verzenden weer wel...
en een SSH verbinding ook...

ik weet het echt niet meer :X :?

[ Voor 7% gewijzigd door tim-w op 28-01-2004 12:14 . Reden: toevoeging ]

But Seriously...

Verwijderd

Wat je topicreport betreft; hij staat (voorlopig) prima in NT :)

Verwijderd

Zoek eens op dat foutnummer, het schijnt dat al die vage foutmeldingen in Outlook Express daadwerkelijk iets te betekenen hebben ;-)

Wat gebeurt er als je telnet naar poort 110?

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
de Outlook Express error code betekend dit: 0x800CCC0F = Connection closed.
bron: http://home.onvol.net/support/troubleshooting/oeerr.asp

Als ik Telnet naar poort 110 krijg ik simpelweg geen verbinding, of in ieder geval niet lang...
Het idee lijkt hetzelfde als bij controleren email... verbinding wordt gewoon niet goed tot stand gebracht. :{

But Seriously...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

tim-w schreef op 28 januari 2004 @ 16:25:
de Outlook Express error code betekend dit: 0x800CCC0F = Connection closed.
bron: http://home.onvol.net/support/troubleshooting/oeerr.asp

Als ik Telnet naar poort 110 krijg ik simpelweg geen verbinding, of in ieder geval niet lang...
Het idee lijkt hetzelfde als bij controleren email... verbinding wordt gewoon niet goed tot stand gebracht. :{
Verbinding wordt gewoon gedropped door de POP server van Chello; neem kontakt op met hun helpdesk, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat chello idd hun mail dicht heeft gezet voor ophalen vanuit andere provider. Heb wel eens vaker gehad dat ik van provider A niet mail op kon halen bij provider B maar omgekeerd weer wel...betekent gewoon dat ze dingen afgeschermd hebben. FF contact opnemen. En anders lekker al je mail vanuit je POP-boxen door CHello laten forwarden naar een andere provider...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
POP servers kun je bijna altijd wel bereiken vanaf andere ISP's. Als dat niet zo is dan heb je een verkeerde ISP gekozen.

Hoe ben je precies verbonden met ADSL? Zelf ingebeld of heb je een modem met router functionaliteit (bijv. de speedtouch 510).

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
@ Brahiewahiewa & The_Eagle:
Ik heb een eigen (dedicated) webserver met SuSE Linux erop, en dus ook een mailserver.
Hierop staan ook een aantal POP3 boxen die ik dagelijks leeghaal.
Het betreft hier dus géén chello pop, maar mijn _eigen webserver_ !

@ MetHod:
Ik heb een e-tech router/modem: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1031/E
ik heb de firmware-update nog niet gedaan, mede omdat er dan een firewall bij in komt,
en dat de problemen alleen maar vergroten kan... mijns inziens.

Het probleem is gewoon dat ik geen verbinding maken kan met poort 110 en 21 van de webserver...

Het tegenstrijdige eraan blijft dat ik dus met iedere andere internetverbinding wel connectie maken kan met mijn server,
maar ook dat ik met mijn huidige ADSL wél verbinding maken kan met iedere andere webserver...
Het zou 'm dus ergens in de combinatie van mijn ADSL verbinding met mijn Webserver moeten zitten... :{

But Seriously...

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Ik zit te denken aan een DNS-probleem... ff korte herhaling voor mijn eigen beeld:

- je hebt een netwerkje
- in dat netwerk heb je een aantal werkplekken, een mailserver die mail binnenkrijgt (hoe dat doet er ff niet toe) en dit in pop-boxen zet voor de gebruikers op je netwerk
- het netwerk is middels de e-tech verbonden met het net

Dus heb je waarschijnlijk een interne ip-range gebruikt voor je computers. Je POP-request doe je echter op hostname (pop.xxxxxxx.com). Kennelijk kan dit adres niet goed geresolved worden..... probeer het es met het internet ip-adres van je server?

Welke DNS-servers heb je bij je clients ingesteld staan?? En wat voor adres resolven die bij pop.xxxxxxx.com??

Met of zonder mayonaise?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Boudi schreef op 28 januari 2004 @ 23:38:
Ik zit te denken aan een DNS-probleem...
Dan zou je een andere foutmelding krijgen; iets à la "host not found".
@TS: veel POP servers zijn default restricted in de connecties die ze accepteren
Moet je op jouw POP server niet de IP-range waarvandaan je connect, toevoegen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Brahiewahiewa schreef op 28 januari 2004 @ 23:51:
[...]

Dan zou je een andere foutmelding krijgen; iets à la "host not found".
@TS: veel POP servers zijn default restricted in de connecties die ze accepteren
Moet je op jouw POP server niet de IP-range waarvandaan je connect, toevoegen?
Die IP-range is toch niet veranderd?
Het was: de interne IP-range van de clients
Het is: de interne IP-range van de clients

Stel je voor: router heeft verbinding met Chello. Het (vaste?) ip-adres van deze verbinding staat als adres ingevuld bij de hostname pop.xxxxx.com in de DNS server van de hoster van het domein

Nu wordt er verbinding gemaakt met de nieuwe provider. Het IP-adres van de veranderd dus, en de verwijzing van pop.xxxxxx.com naar het ip-adres van (chello-)verbinding klopt dus niet meer...

dus nogmaals: probeer es te connecten naar het ip-adres van de server ipv naar de hostname

Die foutcode trouwens wordt volgens mij gebruikt voor een aantal verschillende fouten in de verbinding.... Dus weten we helemaal niet wat voor fout er precies optreedt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Boudi op 29-01-2004 00:05 ]

Met of zonder mayonaise?

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Kun je een beetje duidelijkheid scheppen over hoe een en ander is aangesloten? Waar staat je web/mail server, waarvandaan probeer je te connecten met je mail server?

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:54
Ja dit probleem heb ik ook since een paar dagen ik snap ook echt niet hoe het ineens komt. Ik zal er eens proberen achter te komen of het de DNS is

[ Voor 9% gewijzigd door de7geitjes op 29-01-2004 17:18 ]

"Hé Bob, drie bier!"

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb hetzelfde gehad toen ik overstapte van Chello naar ADSL. Het lukte eerst nog wel om de mail optehalen, maar het verzenden van mail lukte niet. Later kon ik de mail ook niet meer ophalen (terwijl ik nog steeds het Chello abbo had). Dit was rond apr 2003.
Ik kan me dus voorstellen dat het nu nog steeds niet werkt.
Tja Chello zal overstappers natuurlijk zo min mogelijk tegemoet treden.

Do as I say, don't do as I do.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
De laatste paar reacties schoppen alles in de war. De TopicStarter heeft een dedicated server. Dus ik neem aan dat die niet thuis staat maar bij zijn hoster. Dit heeft dus niet met een interne iprange te maken of iets dergelijks.

Om even op het probleem terug te komen. Ik heb zelf ook al een tijdje ADSL, alleen dan van Demon (BBNED). Ik heb ontdekt dat ik bij sommige FTP servers niet kan verbinden. Ik heb nog geen idee hoe dit nou precies komt. Ik heb helaas geen foutmeldig meer van die niet werkende FTP maar die heb jij waarschijnlijk wel. Wat voor foutmelding krijg je als je met de FTP server probeerd te verbinden?

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
De laatste paar reacties schoppen alles in de war. De TopicStarter heeft een dedicated server. Dus ik neem aan dat die niet thuis staat maar bij zijn hoster. Dit heeft dus niet met een interne iprange te maken of iets dergelijks.
inderdaad. jij snapt 'm...

Als ik met de FTP probeer te verbinden is de enige foutmelding: connection terminated.
Dat is eigenlijk dezelfde melding als bij POP.

[toevoeging]
Ik heb ook al geprobeert de DNS-en van CHELLO in te stellen, internet werkt, maar het probleem blijft... :{

[toevoeging 2]
FTP op PASV mode (of juist niet) maakt ook geen enkel verschil...
de HOST van mijn dedicated server is _niet_ die van mijn ADSL:
ADSL heb ik (nogmaals) bij XSDSL.nl, mijn server bij Pureserver.de

[ Voor 32% gewijzigd door tim-w op 29-01-2004 16:47 . Reden: toevoeging ]

But Seriously...

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Zit er geen firewall voor je dedicated server die ervoor zorgt dat FTP en POP alleen vanaf je Chello IP adres te gebruiken is?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Het is dus een client-side probleem. (Is het in 99% van de gevallen met dit probleem, trouwens.)

Heb je het op meerdere workstationnetjes op je netwerk? Ik denk van niet, maar prober het eens.
Heb je een firewall draaien op je workstation? Zoja, welke.
Heb je Squirellmail oid op je webserver staan? Lukt dit wel? (Vast wel)

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
Heb je het op meerdere workstationnetjes op je netwerk? Ik denk van niet, maar prober het eens.
Heb je een firewall draaien op je workstation? Zoja, welke.
Euh, sorry hoor... maar... natuurlijk heb ik het al geprobeerd op meerdere werkstations, en natuurlijk werkt dat ook niet...
anders had ik dat er echt wel bij vermeldt...!
Geen firewall op mijn werkstation, omdat ik met mijn chello verbinding een firewall had op de Router.
Die komt later ook weer op de ADSL router.

En Squirellmail oid mag dan misschien wel draaien, dat is geen optie.
Ik heb een stuk of 30 pop boxen erop voor meer dan 15 klanten... ik wil dus gewoon weten waaraan het ligt... strax gaat een klant over op XSDSL en dan heeft die dat ook...
Dat is gewoonweg geen optie...

Daar komt nog bij dat FTP ook niet werkt... dat zou betekenen: nooit meer websites uploaden. Ook geen optie.

Ik ben nog heftig in overleg met de mensen van XSDSL, ik laat jullie weten als het opgelost is. (of niet)...

[toevoeging]
Zit er geen firewall voor je dedicated server die ervoor zorgt dat FTP en POP alleen vanaf je Chello IP adres te gebruiken is?
Nee. Je zou (met de juiste wachtwoorden) van iedere computer ter wereld met een internetverbinding en de juiste poorten open bij de mail & ftp moeten kunnen.
Dat moet ook, want mijn klanten moeten ook van overal hun mail kunnen ophalen...

[ Voor 17% gewijzigd door tim-w op 29-01-2004 19:11 . Reden: sorry, weer een toevoeging... :P ]

But Seriously...

Verwijderd

tim-w schreef op 28 januari 2004 @ 16:25:
Definieer "niet lang"... blijft de connectie een seconde of 30 hangen voordat hij je eruit gooit, of wordt je er sneller uitgegooid?

Bij 30 of meer seconden wachten: reverse DNS probleem: de POP3 server probeert de DNS naam die bij je IP hoort te achterhalen en dat lukt op een of andere manier niet.

Een andere mogelijkheid is Identd - sommige servers willen graag weten wie er connect en doen onmiddelijk een inetd request naar het ip adres waar de verbinding vandaan komt: check of er op je fw/router pakketjes binnenkomen voor poort 113.

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
Ik heb een email gehad van XSDSL, en ondertussen is het probleem opgelost.
Ik moet zeggen dat de support niet tegen valt.

mail van XSDSL:
[..]
Kennelijk hadden we uw verbinding al vast gezet op het gegeven mac
adres. Uw vaste IP adres is 62.***.***.*** maar ik heb nu ook alvast
de host records goed gezet. Helaas is het met dns servers wel zo
dat het soms tot wel 48 uur kan duren eer er veranderingen opgemerkt
worden. Als de dns servers welke door uw server gebruikt worden lang
'cachen' kan het dus nog even duren. U kunt het natuurlijk altijd
meteen proberen maar dan weet u alvast dat het nog even niet zou
kunnen werken.

Ik weet inmiddels zeker dat het aan de host records en dus de nogal
paranoia opstelling van jullie server ligt. Ik heb zojuist ook nog
even een telnet op poort 110 geprobeerd vanaf een host waarvan ik
weet dat de records niet goed staan en dat ging dus niet!

Met vriendelijke groet,

XenoSite/XSDSL Support.
host record probleem dus...
maar de DNSes zijn geupdate, en ik kan mijn mail weer ophalen.

thnx iedereen voor de support. :)

But Seriously...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

tim-w schreef op 31 januari 2004 @ 09:58:
[...]host record probleem dus...
tim-w schreef op 28 januari 2004 @ 21:03:
Het betreft hier dus géén chello pop, maar mijn _eigen webserver_ !
Toch een beetje merkwaardig dat je van jouw "_eigen webserver_" niet weet dat-ie reverse lookup (alsof dat überhaupt zinnig is, maar dat terzijde) van binnenkomende connecties doet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1