Toon posts:

[vb] Word macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet meer uit een textbox komen als ik deze aanmaak in een macro.
(Met een macro opnemen lukt het me ook niet want zodra ik een textbox aanmaak kan ik hier ook niet meer uit komen!)
Dus kan iemand mij de code leveren om de normale pagina weer actied te maken ipv de textbox?

Deze code heb ik nu.
code:
1
2
3
MyWord.ActiveDocument.Shapes.AddTextbox(msoTextOrientationHorizontal, 230, 500, 300, 100).Select
(Hier mist een stukje code)
MyWord.TypeText "Dit moet niet in de textbox komen"

Verwijderd

Zoals met veel problemen met vb-macros in Word: probeer het eens door de actie zelf uit te voeren, terwijl je een nieuwe macro opneemt. In de code die gegenereerd wordt, staat precies wat je wilt weten.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je selecteert de textbox, doet iets wat wij niet mogen zien (;)) en je wil vervolgens verder in je document?

Tip: kijk ff wat er gebeurt als je een macro opneemt die je muiscursor (ergens) in je document zet, en gebruik die regel. Je hebt de focus verkeerd staan en die moet je even verplaatsen...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al gemeld had, lukt het NIET met het opnemen van een macro. Zodra ik dan de textbox aanmaak kan ik er niet meer uit komen door ergens anders te drukken (probeer het zelf maar.)
En wat betreft het stukje code wat niemand mag zien. Dat is het stukje code wat ik wil hebben om de textbox inactief te maken zodat ik gewoon weer verder kan in mijn document.
Dus nogmaals de vriendelijke vraag, kan iemand mij de vb code leveren om een textbox inactief te maken om weer gebruik te kunnen maken van de rest van het document?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dus nogmaals de vriendelijke vraag, kan iemand mij de vb code leveren om een textbox inactief te maken om weer gebruik te kunnen maken van de rest van het document?
Maar dat is nou net niet de bedoeling hier in P&W. Wij helpen je graag een oplossing voor je problemen te zoeken, maar dat gaan we niet doen door je code te geven die je blind kunt kopieren zonder dat je weet waarom het probleem nu wel opgelost is. Het gaat er namelijk om dat je hier iets leert.

We duwen je dus alvast de goede kant in! En om dat meteen maar even te doen: misschien kun je eens een macro opnemen die sowieso de focus ergens in je document zet en die code proberen in jouw eigen macro... Misschien kom je er dan wel.

Edit:
Overigens kun je er wel uitkomen met de macro recorder. Je moet alleen iets verder kijken dan de spreekwoordelijke neus lang is enzo... Vooral de regel
code:
1
    ActiveDocument.ToggleFormsDesign
zal voor jou heel interessant zijn denk ik...

[ Voor 17% gewijzigd door OZ-Gump op 28-01-2004 12:53 . Reden: / vergeten ]

My personal website