Toon posts:

[w2k] URL toegang blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om op een makkelijke mannier op 4 Windows 2000 machines de te bekijken websites te beperken tot zo'n 1200 sites.

Nu weet ik dat dit kan dmv "Vertrouwde websites" en "Websites met beperkte toegang", maar dat betekend dat ik dit 4x moet doen.

Ik weet dat ik dit kan oplossen met exporteren en importeren van register instellingen, maar is er ook een andere mogelijkheid? Zijn hiervoor bijvoorbeeld makkelijke (lokaal te gebruiken) programma's.

Is er iemand met een idee?

Roland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

1200 sites is nogal wat om in te stellen :X

Maar ik zou zeggen: een willekeurige personal firewall (of als dat kan een centrale fw). Eenmalig regels maken op 1 machine en die exporteren naar alle machines.

Anyway, ik verplaats je vraag Windows Operated Systems --> Software Algemeen :)

offtopic:
Het is trouwens niet nodig om je naam steeds onder een post te zetten / te groeten hoor. Je naam kennen we al vanuit je nickname. In een e-mailtje beleefd maar op een (dit) forum niet nodig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

via een proxy misschien?

winProxy 5.1 biedt specifiek site-blocking functionaliteiten:
http://www.winproxy.com/e...nProxy/pd_WinProxy_en.asp
Comprehensive Site Blocking
Block access to sites containing objectionable and undesirable material

[ Voor 58% gewijzigd door RM-rf op 28-01-2004 12:00 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Dat is eenmalig een gigantische bult werk, maar ergens op je systeem staat het bestand host verstopt (of hosts) zonder extensie, en als je daar de url typt en laat verwijzen naar 127.0.0.1 dan kun je die pagina niet bekijken. host kun je dan uiteraard kopieren naar andere pc's.

Maar dit is eigk misbruik van host. Het heet hier dan wel WOS, maar je kunt beter op een oud bakje een willekeurige linux-distro zetten en daar squid, een proxy op gaan draaien en daar een blacklist instellen met trefwoorden en uitzonderingen, dat gaat sneller en als er dan een wijziging gedaan is geldt dat meteen voor het hele netwerk en dan hoef je het niet nog eens 3x te kopieren. Of als je geld overhebt kun je ook de microsoft proxy gaan draaien maar daar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ja dat kan, maar het gaat me meer om die 1200 sites open te zetten en de rest te blokkeren, en euh de rest is denk ik nog veel meer....

Roland

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee hoe dit makkelijk administratief te regelen is? Alle input is welkom.

Roland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

F_J_K schreef op 28 januari 2004 @ 11:58:
Maar ik zou zeggen: een willekeurige personal firewall (of als dat kan een centrale fw). Eenmalig regels maken op 1 machine en die exporteren naar alle machines.
[....]
Het is trouwens niet nodig om je naam steeds onder een post te zetten / te groeten hoor. Je naam kennen we al vanuit je nickname.
Ik quote even de relevante delen van mijn eerdere post ;)
Maak wat regels in een personal firewall, maak regels dat die 1200 sites (IPadressen) bezocht mogen worden, idem intern verkeer en open eventueel wat andere adressen en specifieke poorten. En laat dan al het andere verkeer blocken. Dit hoef je maar een keer te doen (die 1200 adressen importeer je vanuit een tekstfile, ik neem aan dat je daar al een lijst voor hebt). Als je dat eenmaal hebt gedaan is het eenvoudigweg die configuratie naar alle machines exporteren.

Maar waarom kan een centrale proxy server niet? Daar zijn die dingen (erg kort door de bocht :+ ) juist voor gemaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik een Linux distributie die dat voor me doet i.s.m. dansguardian. Ik gebruik Clarkconnect daarvoor. Misschien wat voor jou. Heb je meteen een Firewall enz.
Pagina: 1