Toon posts:

Nergens andere instellingen te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen op dit forum,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende.
Ik heb een netwerkje gemaakt tussen 2 computers(allebei XP Pro).
Ik kan bestanden delen en ik kan zowel vanaf de host pc naar mijn dochter der pc pingen als van dochter pc naar host.
Ik kan alleen geen internet delen.Het heeft wel gewerkt, maar omdat ik de client pc moest formatteren ben ik dus al mijn instellingen kwijt...Wat me ook opvalt is voor de pc was geformatteerd, ik ook in de hostpc de 2e netwerkkaart op 100mb kon instellen, maar dit is ook niet meer mogelijk.
Ik weet dat er al veel over is geschreven, maar je leest steeds wat anders.
Ik heb de 2e netwerkkaart in de host pc het ipnummer 192.168.0.1 gegeven en de andere pc 192.168.0.2. Subnetmask werd automatisch 255.255.255.0.

Moet ik nu wel of niet bij de 2e netwerkkaart in de host een gatewaynummer invullen en ook de DNS servers?
Ik lees de ene keer dat de clientpc op automatisch ip adres moet staan en elders lees ik weer dat ik daar wel een ipadres moet invullen.
Bij de 1e (onboard) kan ik niets veranderen, want die moet op automatisch ipadres staan, anders heb ik dan ook via de host geen internet meer *TISCALI 3mb)
Ik heb een protocol toegevoegd het IPX/SPX/NETBIOS.

Verder zijn er nog meer tabbladen bij de tcp/ip configuratie.
Moet ik nu bij tabblad NETBIOS de Standaard DHCP aanvinken of de NETBIOS via TCP/IP inschakelen?
Moet dit dan bij zowel de host als bij de clientpc?
En moet ik ook bij internetexplorer de Automatische configuratie aanvinken om automatisch de instellingen van de internet explorer over te nemen?
Fireall is van mcafee en staat alleen nog op de hostpc, in deze instellingen heb ik zowel AUTOMATISCH mijn netwerk toestaan en ik heb daarnaast ook het ipaders van de client pc neergezet. Ook heb ik de firewall uitgezet om te kijken of het werkt, maar nee |:(
Er branden 3 lichtjes op mijn hub 1x groen--->Power LED
1x oranje---->hier komt de utp vanuit de hot binnen op mijn hub.
1xgroen---->aansluitng clientpc.
Wat mij nog bijstond is dat ik 2 oranje LEDS had branden, voor formatteren pc.

Ik word er een beetje hopeloos van, want mijn kleine meissie wil dolgraag op de alom bekende Fox Kids site , om spelletjes te doen en ik heb beloofd dat ze dat kan gaan doen.

Ik heb ook gelezen om een PLAN ROUTE opdracht te geven, maar daar krijg ik een hoop gegevens van op me beeld, die mij totaal niets zeggen.
Ben een leek op dit gebied, dus excuses bij voorbaat.

mvg
dennis

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 12:09 ]

Verwijderd

IPX/SPX ga je niet nodig hebben, tenzij je met Novell gaat werken.

Volgens mij ben je het snelst klaar als je in je help zoekt op Internet verbinding delen. Daar staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.

Kijk ook eens hier: Hoe deel ik Internet ?

en hier: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;310563

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik vraag me af waarom het heeft gewerkt zonder andere programma'tjes voorheen.

Ik heb bijna alle sites bekeken over netwerk delen, engelse, duitse en nederlandse hulp sites, maar het werkt gewoonweg niet.

Bij de bovenstaande link HOE DEEL IK INTERNET http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm zie ik zelfs staan dat, ook al heb ik een HUB ik een cross moet gebruiken? Volgens iedereen/sites moet je met een HUB een straight kabel gebruiken. En daarom ben ik nu echt de weg kwijt even.

Er staat zoveel verschillende soorten informatie op het net, dat ik nu echt niet meer weet wat ik moet doen.Moet ik nu bv bij gateway het gatewaynummer van mijn lankaart opgeven die direct op het net is aangesloten? Lijkt mij niet, want dan doet het internet op de hostpc het niet meer, behalve als ik de 2e lankaart uitschakel dan.Ik heb alles al geprobeerd nu, volgens de microsoft site alle instellingen, de instellingen volgens andere forums die ik heb bekeken, maar vind nergens een troubleshooter als je alles geprobeerd heb. Ik heb zelfs van narigheid de pc boven geformatteerd.

ipconfig : modem staat op automatische IP ADRES en de verbinding staat op DELEN.
IPconfig kaart2 in host:
192.168.0.1
255.255.255.0
........................<-----Gateway (moet daar nu wel of niet iets staan? en zo ja wat?GATEWAY die ik automatisch krijg kan ik niet invullen want dan doet internet het helemaal niet meer))

ipconfig hostpc:
192.168.0.2 IPADRES
255.255.255.0 SUBNET
192.168.0.1 Gateway
Op de 1e lankaart heb ik NIET bij WINS---NETBIOS via TCP/IP inschakelen aangevinkt.
en op de 2 netwerkkaarten heb ik WEL bij WINS ---NETBIOS via TCP?IP inschakelen aangevinkt.

Misschien met deze instellingen kan iemand mij helpen.

groetjes
dennis