Toon posts:

[flash] movie werkt niet in de browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flash movie gemaakt die andere flash movies weer inlaadt via de MovieClipLoader object. Nu gaat dit helemaal goed wanneer ik de SWF in mijn external player test. Toen ik hem online zette en keek of hij werkte liep hij vast met de foutmelding: "A script in this movie is causing the Macromedia Player 7 to run slowly... etc."

De URI van de website is:
http://haring.hku.nl/final

en van de movie die andere inlaadt:
http://haring.hku.nl/final/stof.zip

Ik heb geen code gepost omdat de main.swf die in stof.zip zit nogal uitgebreid is. Ik heb ook al alle regels 1 voor 1 uitgecommentarieerd (?) om te kijken of hij misschien ergens over zijn nek ging, maar niks hielp.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36
Staat "Compress Movie" aangevinkt in je Publish Settings? :)

Zo ja, even uitvinken

[ Voor 29% gewijzigd door Willem op 28-01-2004 11:25 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

volgens mij zit er nog iets in de code wat niet erg fris is :+

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/error.gif

eerste gedachte is dat er een herhaling inzit waardoor de movie blijft laden (in de geladen movie, in de geladen movie etc. etc.).
Door de vertraging die je hebt door het online laden, tov lokaal, kan je dit dus ook verklaren.

Wanneer ik namelijk het script abort, blijft de movie knipperen in mijn browser.
Het lijkt er dus op dat je daar de mist in gaat....

[ Voor 12% gewijzigd door tie-rep op 28-01-2004 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Compress movie in allebei de movies uitgezet (degene die een SWF inlaad, en degene die word ingeladen). Probleem was hiermee niet verholpen. Ik dacht ook dat er een oneindige loop inzat of iets dergelijks, ik kon echt niks vinden. De losse SWF die werkt namelijk wel goed.

Het knipperen dat je ziet word veroorzaakt doordat Flash na de melding alle scripting disabled volgens mij. De fade word namelijk veroorzaakt door een movieclip van 7 frames lang, waar op de laatste frame een simpele stop (); staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 11:38 ]

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Hier werkt ie gewoon goed (Mac OS X). Ik zag al een berg konijntjes toen ik zojuist terug kwam...

Daarna niet meer...

[ Voor 14% gewijzigd door RèLF op 28-01-2004 11:40 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, het probleem doet zich voor wanneer je op stop, en daarna op terug klikt.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing:
Na de code nog eens doorgenomen te hebben, klikte ik per ongeluk op de index.html lokaal. Toen bleek dat de movie het ook in de browser deed, het enige waar het dus aan zou kunnen liggen was aan de server waar ik alles tijdelijk had neergezet. Dankzij Seraph (thnx) kon ik tijdelijk de hele meut even op zijn server draaien om te testen, en het werkte! Probleem ligt dus aan de server. Misschien dat Owen of Ralph hier meer over weten?

edit:
bovenstaand klopt niet. In de SWF verwees ik naar een absolute URL waar ik de SWF de eerste keer hoste. Dit werkte niet op dezelfde server, maar wel op die van serpah. Toen ik de URL waarna de SWF verwees relatief maakte en hem op een nieuwe server zette, deed het zelfde probleem zich weer voor. Dus het inladen opdezelfde server werkt niet, maar wel vanaf een andere server.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 13:01 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

post es wat code...

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SWF die ingeladen word opnieuw opgebouwd om te kijken wanneer hij over zijn nek gaat. Het filmpje is als volgt opgebouwd:

Main: movieclip waaraan de class Main hangt
|
|__ myObject (konijn): movieclip waaraan de class MoveObject hangt
| |
| |__ CalculatePosition: movieclip waaraan de class CalcObject hangt
|
|__ tile: object waaraan de class Tile hangt

Bij het opnieuw opbouwen ging alles goed totdat aan myObject de class MoveObject hing. Dus ik ging deze code bekijken maar er bleek niks aan te mankeren. Dus toen heb ik de class vervangen door:

Flash ActionScript:
1
2
3
class EmptyClass extends MovieClip {
    function EmptyClass () {}
}

De Flash player geeft nu geen foutmelding meer, maar hij gaat ook niet door. Wanneer ik nu de onderstaande class eraan hang:

Flash ActionScript:
1
2
3
class EmptyClass extends MovieClip {
    function EmptyClass () { stop (); }
}

dan crasht de flashplayer zoals eerder aangegeven. Dit gebeurt dus niet wanneer het ingeladen bestand op een andere server staat. De "engine" die alle SWFjes inlaad, en de itneractie tussen deze verzorgt bestaat uit 1 movieclip waaraan de class Main hangt.

edit:
Ik heb nu de myObject van de stage gehaald en direct CalculatePosition op stage gezet, met zijn class geattached. Nu geeft flash geen problemen. Ik mag dus op 1 of andere manier geen class hangen aan myObject.

oplossing:
Bah bah bah, ik kan mezelf wel van kant schieten! :) Het probleem was dat ik in de engine gebruik maakte van een movieclip myObject, en dus ook in het ingeladen filmpje. Flash gaat hierdoor behoorlijk over de zeik! Nu eerst een goede pot Counterstrike om de ergenissen van afgelopen dagen kwijt te raken. Bedankt voor alle reacties!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 19:04 ]

Pagina: 1