Toon posts:

Kiss Markup Language

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vraagjes:

1. Weet iemand waar je de specificaties van de Kiss Markup Language kunt vinden? Ik will zelf namelijk ook een KML site gaan maken.

2. Is er ergens een overzicht van de reeds beschikbare KML sites?

grtnx,
Daniel

Verwijderd

Ik geef dit een schop naar Webdesign & Graphics want wij bij AVH hebben alleen verstand van radio's :p

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36
Bij mijn weten bestaat KML niet. W3 weet er ook nog niets van dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Waarom wil trouwens "een site" in KML maken?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

kml?! ik moet nodig bijblijven geloof ik... bedoel je geen xml per stom toeval?!

Verwijderd

willem169 schreef op 28 januari 2004 @ 14:35:
Bij mijn weten bestaat KML niet. W3 weet er ook nog niets van dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Waarom wil trouwens "een site" in KML maken?
Tis een site die te bereiken is vanaf de Kiss divx/dvd player, waarschijnlijk is dat ook de reden dat hij het in AVH postte. ;) Nog wat info:
KML: Bringing the web to the DVD Player
Have you ever wondered how the graphic interfaces on your TV-screen gave you flashbacks to the times of your first ATARI game-computer? Now those days will soon be over. The Patent pending KiSS Markup Language (KML) will make the design of graphic interfaces a lot easier to look a lot better. And it can even be used to adapt existing websites to be shown on the TV-screen. This has normally not been very successful due to the lower resolution on TV-screens compared to PC-screens.
The first result our customers will be able to enjoy is the graphic user-interface from KiSS WebRadio - bringing more than 3.000 choices of digital webradios on to your TV.
However we believe that convergences like this in the future will lead to a lot more innovation in melting the Internet with television broadcasting.

• Willem
Dan mag iemand mij wel eens vertellen waar je precies informatie kunt vinden hierover.. En als het een erkende Markup Language zou zijn, waarom weet W3C daar dan niets over? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:36:
kml?! ik moet nodig bijblijven geloof ik... bedoel je geen xml per stom toeval?!
Eigenlijk is het wel xml ja...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes'?>

<KMLPAGE version="2.0">

<BACKGROUND vgradient="0,0,0-0,0,128" />

<FILLRECT coords="0,0,719,479" pen="0" />

<TEXT coords="60,60" font="0" pen="255"> Hello, world</TEXT>

</KMLPAGE>
Zie: KML2 Tag Lists. Zelf nog nooit mee gewerkt hoor, maar als ik even zoek vind ik al snel wat KML sites:

http://kiss.thijshoutenbos.nl/kml2htm.php?url=
http://lolo.puma.free.fr/kml/kiss.htm
http://kml.toimii.net/index.php
http://www.veiligglijden.nl/images/kml/kml_job.htm
http://194.192.15.21/webr....php?radio=[radio_number]
http://194.192.15.21/webr...6&offset=10&category=1080
http://kml.sophyann.net/KMLindex.php

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:47 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Als het XML was, zouden de tags lowercase moeten zijn. Dus ik twijfel nog zo'n beetje over het XML zijn :).

Maar biedt hun forum geen uitkomst? Want gezien de reacties lijkt KML zo'n beetje even bekend als de schoenmaat van de kerstman.

Skat! Skat! Skat!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

coubertin119 schreef op 28 januari 2004 @ 15:19:
Als het XML was, zouden de tags lowercase moeten zijn. Dus ik twijfel nog zo'n beetje over het XML zijn :).
Waarom moet dat volgens jou? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rickets op 28-01-2004 15:34 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes'?>
Dat zou toch een belletje moeten laten rinkelen :) KML is dus kennelijk een markup in xml formaat.

Verwijderd

XML varianten hoeven niet perse door het W3C ontwikkeld te worden (misvatting 1). XML is case-sensitive, maar er mag wel degelijk onderscheid gemaakt worden tussen hoofd en kleine letters (misvatting 2).

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan nog zoiets, tenzij ze een nieuwe generatie DVD spelers gaan maken gaat dit hele verhaal dus niet werken (het is immers patent-pending)

tot nu toe werken dvd spelers met op elkaar gestapelde mpegjes en dat noemen ze dan menu interfaces. Is het wel eens opgevallen dat de selectors zo'n lelijk kleurtje hebben (roll overs) dat KAN dus (nog) niet anders op dvd spelers.

Ik kan me niet voorstellen dat dit snel geimplementeerd gaat worden.

edit: jeeju... ik loop achter, blijkbaar zijn er al modellen die dit geimplementeerd hebben
zoals deze :9~

Interessant spul :)

[ Voor 22% gewijzigd door XangadiX op 28-01-2004 17:15 ]

Stoer; Marduq

• Willem
Anne:
XML varianten hoeven niet perse door het W3C ontwikkeld te worden
Klopt. Lijkt me wel stug dat als het W3C hier niets over op de site heeft staan, het een groot toepassingsgebied zal (gaan) hebben.
XangadiX:
Ik kan me niet voorstellen dat dit snel geimplementeerd gaat worden.
* Willem doubts that ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 28-01-2004 17:35 . Reden: :* Xanga ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

willem, lees mijn edit, we lopen achter jongen!

(wat overigens allemaal niet betekend dat dit DE standaard wordt of iets dergelijks, maar het geeft wel aan dat DVD nog volop in ontwikkeling is en de speler steeds meer naar de 'computer' neigt en steeds minder naar 'de video')

trouwens, als ik het zo bekijk zijn het wel de duurdere en obscuurdere modellen die dit ondersteunen. Modellen die ook MP3-dvd en divX spelen; dit zijn frontloper dvds en kunnen best wel eens over een jaar of 2 waardeloos zijn omdat ze wat anders hebben verzonnen.

Een markup language voor dvd kan ik me wel voorstellen, maar een bijna 'open source' achtige taal gebaseerd op XML lijkt me sterk eerlijk gezegd.

[ Voor 117% gewijzigd door XangadiX op 28-01-2004 17:18 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 28 januari 2004 @ 17:15:
willem, lees mijn edit, we lopen achter jongen!
Als het nog nergens in zou zitten zouden mensen natuurlijk ook niet de moeite nemen KML sites op te zetten. :P

• Willem
:D

aight, ok gelezen ;)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:34:
maar er mag wel degelijk onderscheid gemaakt worden tussen hoofd en kleine letters (misvatting 2).
Er moet onderscheid gemaakt worden. In XML zijn a en A simpelweg niet hetzelfde.

Rustacean

• Willem
That's exactly his point? :)

Verwijderd

Als je quote, neem dan ook gelijk het belangrijkste gedeelte mee:
XML is case-sensitive
Pagina: 1