[iiyama LM704UT 17"] stroom eraf, monitor opnieuw instellen!

Pagina: 1
Acties:

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ik heb een iiyama LM704UT 17" diamondtron monitor aangesloten op een windows XP prof pc met XFX GeForce 4 Ti4200 128 MB(rest van de componenten lijkt me niet zo relevant)

nu heeft ook mijn iiyama zo'n mooi menuutje waarin je vannalles kunt instellen (pincushion, pin balance.. blaadieblaat, lang leve de gewone draaiknoppen)

nu vind ik dat zelf een hele hijsa voordat ik eindelijk rechte lijnen op mn beeld heb..

verder heb ik mijn systeem op een stekkerdoos met schakelaar en zekering aangesloten, dus als ik mijn computer niet gebruik, zet ik ook de stekkerdoos uit.

Wat gebeurt er nu, iedereen keer als ik dus weer de stroom inschakel en mijn computer aanzet, moet ik dus mijn beeldscherm opnieuw tweaken, want er zitten zwarte randjes aan de zijkant , en het beeld is weer wat ronder geworden..

is er een manier om hier iets aan te doen? of op een eenvoudige manier je beeldscherm in te stellen?

bedankt!

groet,

Prime

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
als je nou alleen je beeldscherm niet in de stekkerdoos doet?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
vind ik geen goed idee.. wil al mn apparatuur juist veilig achter die zekering hebben..

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb ook erg veel problemen met deze monitor. Deze week gaat de 3e al RMA.

Dit keer omdat de ruilmonitor die ik kreeg best wel beschadigingen vertoonde aan de voorkant en als ik deze monitor pas aanzet als m'n computer al aanstaat ik het beeld helemaal niet meer compleet krijg maar alleen in het midden een balk.

Valt me erg tegen van iiyama

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: Dat soort instellingen wordt opgeslagen in een eeprommetje. Het komt wel eens voor dat dat eeprommetje overlijdt. Bij tv's gebeurt dit regelmatig; na uitzetten verliezen ze dan alle zenders. In essentie precies hetzelfde probleem.
Oplossing: eeprommetje (laten) vervangen. Dus retour-->Iiyama of op zoek naar een reparateur die er wat tijd in wil steken!

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
nou het is niet zo dat alle instellingen verloren gaan,

't zijn zeg maar net die kleine instellingen die t beeld precies goed maken

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toch even een reparateur ernaar laten kijken, goede kans dat het toch het/een eeprommetje is.

Verwijderd

Ik heb 't idee dat mijn monitor ook een dergelijke reparatie nodig heeft (eeprommetje). Is dat een duur grapje? En enig idee hoeveel werk 't is (oftewel hoe lang 't duurt eer dat hij klaar is)?

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb dat ding ooit ook gehad. Ik had precies hetzelfde probleem. Teruggebracht, nieuwe gekregen en die had hetzelfde. Toen maar voor een LG gegaan. Het schijnt dat de configuratie zich na enige tijd aanstaan hersteld maar dat weet ik niet zeker. Heb je al in de search gezocht naar dat ding, er liepen in het verleden nogal wat draadjes over.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde monitor en hetzelfde probleem,
na 3x ruilen heb ik een pittige dicsussie gehad, en heb een oplossing:

laat het monitor een uur aan staan, zodat het goed opgewarm is, stel het vervolgens af op jou wensen.
En zo onthoud hij wel jou instellingen:
Volgende keer als je je pc weer opstart, gun je monitor een kwartier de tijd,
na die 15 minuten zul je zien dat het verkeerde beeld weer terug staat naar jou instellingen!

Ik geloofde het eerst ook niet, maar damned, het werkt!

schijnt een eigenschap te zijn van dat type, veel succes! :Y)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
das n soort van opwarmen, hebben meer monitors last van... de meeste zijn perfect opgewarmd na 30/60 minuten... dan moet je hem instellen en dan onthoud die dat zo ja :)...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1