Toon posts:

[w2kserver] remote rebooten en inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 advanced server thuis draaien. Ik werk overdag en nu wil ik de mogelijkheid hebben mijn server te kunnen rebooten. Dit op zich werkt wel alleen wil ik er ook voor zorgen dat hij dan automatisch weer inlogt onder een bepaald account. Dit zodat ik ook weer gebruik kan maken van remote desktop.

de search leverde me weinig op. op het progje psshutdown na alleen is het mij niet duidelijk of het daar wel mee kan

Verwijderd

je kunt met remote desktop toch gewoon inloggen? :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap even niet waarom je perse onder een bepaald account moet inloggen, want remote desktop zorgt er voor dat je gewoon kan inloggen onder het account van jouw keuze?
Bovendien zal je met een automatische login over het algemeen op de console inloggen en daar kun je niet op komen met de standaard remote desktop client van Microsoft.

Maar je moet in ieder geval zoeken naar een tooltje dat automatisch kan inloggen, dat kan dacht ik met tweakui. Is wel een veiligheidsrisico. Rebooten kan met psshutdown (www.sysinternals.com).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

gebruik je hiervoor MTS, in dat geval hoef je niet automatisch in te loggen
en kun je direct weer inloggen

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat jullie me helemaal begrijpen.

als mijn server reboot dan komt hij gewoon bij het login scherm terecht. Als ik dus niet inlog op mn server zelf. dus met het toetsenboardje wat aan mn server hangt. dan kan ik helemaal remote desktop niet gebruiken.

ik zal wel even kijken naar dat tweakui

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:43:
denk niet dat jullie me helemaal begrijpen.
Klopt, en onderstaand stukje weer niet:
als mijn server reboot dan komt hij gewoon bij het login scherm terecht.
Klopt, dan kan je inloggen op de console sessie.
Als ik dus niet inlog op mn server zelf. dus met het toetsenboardje wat aan mn server hangt. dan kan ik helemaal remote desktop niet gebruiken.
Hoezo niet? Wat voor remote desktop prog gebruik je dan? Ingebouwde Terminal Services of iets als vnc of dameware etc.?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
gewoon terminal service draaien.. en rebooten door er even op in te loggen.. is zo moeilijk toch niet:?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de ingebouwde remote desktop

met het progje tweakui werkt het nu wel tnx

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 28 januari 2004 @ 10:45:
[...]

Klopt, en onderstaand stukje weer niet:

[...]

Klopt, dan kan je inloggen op de console sessie.

[...]

Hoezo niet? Wat voor remote desktop prog gebruik je dan? Ingebouwde Terminal Services of iets als vnc of dameware etc.?
als mijn server zelfs niet ingelogd staat dan werkt heel dat remote desktop toch niet tenminste bij mij niet. daarom zocht ik dus een progje die automatisch inlogt als mn server opstart. Dit heeft dus niks te maken met het automatisch inloggen als ik een remote desktop sessie start ofzo

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:55:
als mijn server zelfs niet ingelogd staat dan werkt heel dat remote desktop toch niet tenminste bij mij niet.
Dan zou ik daar toch eens wat verder naar gaan kijken. Remote Desktop hoort gewoon te werken, ook wanneer je niet ingelogged bent. Heb hier 2 servers staan waarvan de console sessie altijd uitgelogged is en toch kan ik prima via Remote Desktop de bakken beheren.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 28 januari 2004 @ 10:56:
[...]

Dan zou ik daar toch eens wat verder naar gaan kijken. Remote Desktop hoort gewoon te werken, ook wanneer je niet ingelogged bent. Heb hier 2 servers staan waarvan de console sessie altijd uitgelogged is en toch kan ik prima via Remote Desktop de bakken beheren.
vandaar deze verwarring
ik was ervan overtuigd dat dit niet ging werken maar goed alsnog bedankt dan
Pagina: 1