Gebrande DVD slecht voor Stand-alone Speler?

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Komt er net een collega (zoals altijd met technische vragen) naar me toe met de vraag of het echt zo is dat een gebrande DVD slecht is voor je stand-alone dvd-speler. Hij had dat gehoord van zijn 'vriend' die in dat vakgebied zou werken. Deze heeft dus een extra goedkope DVD-speler thuis staan speciaal voor zijn gebrande dvd's.

Nou ben ik zelf aan het kijken geweest maar kon hier op GoT niet zo snel wat vinden en van Google word ik ook niet veel wijzer.

Zijn dit nu verkoop praatjes of is dit echt zo?

Verwijderd

dvd's afspelen is zo wie so slecht......je kunt hem beter in de doos laten zitten 8)7
anders slijt het apparaat :9 .

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 11:30

mvds

Totally awesome!

lol@skippie

Mij lijkt het onzin dat het slecht zou zijn. Waarom zou het slecht zijn dan? Heeft ie dat er ook bij verteld?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn dit nu verkoop praatjes of is dit echt zo?
IMHO is het echt grote flauwekul. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je stand-alone het schijfje niet kan lezen...big deal, mik je hem weg en brand je een nieuwe ;)

Verwijderd

De dvd zelf kan geen kwaad, het probleem schuilt meestal in de labels die er op geplakt worden, als die los zitten of onbalans veroorzaken kan dit wel schade of vervuiling veroorzaken. Zelf brand ik voor prove gebruik ook dvd's. Op de dvd schrijf ik met watervaste stift wat er op de dvd staat, daarna alles in een net doosje want het oog wil ook wat.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

DVD's worden gelezen door een laser, de laser na vele branduren zal "versleten" raken. Maar dit process wordt niet be-invloed door of je gebrande of geperste dvd's gebruikt! Aangezien voor de laser er geen verschil is, alleen voor de aflees chips die het om moeten zetten en de fouten corrigeren er is een verschil mogelijk.

En laten daar nou juist onderdelen zitten die NIET zomaar verslijten met tijd.

Kijk je moet wel goede media gebruiken voor je gebrande dvd "backups" ... Princo bijvoorbeeld is een No No :-p

There is no place like ::1

• jpfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 18:56
Lijkt mij de grootst mogelijke onzin.....

De reden dat hij er een goedkope speler naast heeft staan zal wel zijn doordat zijn "kwaliteitspeler" ze niet wil lezen.....

Weet je wat veel erger is: goedkope spelers zijn slecht voor orginele DVD's :+

binaries? www.binaries4all.nl

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

wat een geitepraat

[ Voor 30% gewijzigd door j-w op 28-01-2004 12:11 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:45

_Ernst_