Toon posts:

[win98]Explorer error.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op school en de computer hiernaast(win98 bak)geeft een error bij het booten van explorer.exe:
code:
1
2
3
4
5
6
-------
Desktop
-------
Kan geen toegang verkrijgen tot deze map.
Het pad is te lang.
[OK]

Ik heb al veilige modus geprobeerd, en een scandisk.
Ook heb ik op google gezocht, en de GoTsearch ook gebruikt.
Ik heb al via ctrl+esc taken open gekregen, en geprobeerd explorer.exe te starten maar dan krijg ik nog steeds dezelfde error.

Moet ik nu onder Dos het pad van de desktop veranderen, of is er wat anders aan de hand?

edit:
Ik kan wel internet explorer booten en dan in c:\ komen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 11:38 . Reden: extra info ]

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00

Hmail

Doet ook maar wat.

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:55:
code:
1
2
3
4
5
6
-------
Desktop
-------
Kan geen toegang verkrijgen tot deze map.
Het pas is te lang.
[OK]

edit:
Ik kan wel internet explorer booten en dan in c:\ komen...
Het pas is te lang? bedoel je niet PAD? van een te lange pas heb ik nog nooit gehoord... ik ben bang dat je win98 behoorlijk brak is. raad je aan ff documenten enzo te backuppen en dan op een schone schijf win98 installeren

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Topicstarter
Hmail schreef op 28 januari 2004 @ 11:33:
[...]

Het pas is te lang? bedoel je niet PAD? van een te lange pas heb ik nog nooit gehoord... ik ben bang dat je win98 behoorlijk brak is. raad je aan ff documenten enzo te backuppen en dan op een schone schijf win98 installeren
Was idd een typo :)

Ik zal het voorstellen om ff de belangrijke bestanden te backuppen, en dan gewoon een reinstall.
Maar is er geen andere mogelijkheid?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 11:39 ]

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

ja, heb je internet? je kunt proberen via housecall (www.housecall.nl) je op virussen te laten controleren, maar ik denk niet dat het een virus is...

[ Voor 2% gewijzigd door Hmail op 28-01-2004 11:41 . Reden: housecall.com is een online ziekenhuis? ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Topicstarter
Hmail schreef op 28 januari 2004 @ 11:40:
ja, heb je internet? je kunt proberen via housecall (www.housecall.nl) je op virussen te laten controleren, maar ik denk niet dat het een virus is...
Nee staan 2 pc's naast elkaar, 1 met i-net 1 zonder...
En laat het nou net degene ZONDER i-net te zijn |:(

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

als je een netwerkverbinding heb kun je http://www.avup.de/personal/en/ave32.zip hier een gratis virusscanner downloaden die je vervolgens overtankt naar de andere pc

Verwijderd

Topicstarter
Hmail schreef op 28 januari 2004 @ 11:55:
als je een netwerkverbinding heb kun je http://www.avup.de/personal/en/ave32.zip hier een gratis virusscanner downloaden die je vervolgens overtankt naar de andere pc
Helemaal geen ethernet/internet verbinding op die pc.
En allemaal n00bs die niet weten hoe het komt, en dan moet ik weer gaan lopen zoeken hoe het moet :r

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

ai, ik ken het probleem ;) maar heb je niet ergens een virusscanner op cd'tje liggen? bv Norton is bootable, gewoon erin doen rebooten, scannen, klaar... anders zou ik het ook niet weten. M.i. iemand anders?

Verwijderd

Topicstarter
Hmail schreef op 28 januari 2004 @ 12:04:
ai, ik ken het probleem ;) maar heb je niet ergens een virusscanner op cd'tje liggen? bv Norton is bootable, gewoon erin doen rebooten, scannen, klaar... anders zou ik het ook niet weten. M.i. iemand anders?
Die cd ligt thuis...
Ik zou hem mee kunnen nemen, maar ik raad ze wel aanAls niemand met een andere oplossing komt.gewoon een format en reinstall te doen.
Gewoon ff i-net op pleuren en dan op een andere hdd de belangrijke docs pleuren :)

anyway, TY _/-\o_
Pagina: 1